Lidl

Recensioner från anställda på Lidl

Hittade 111 recensioner som matchade sökningenVisa alla 9 568 recensioner

Stressigt och ingen heltid

Du lär inte få heltid på några år, bara halvtid.Stressig miljö, du måste hänga med

Tänk inte ens tanken att jobba här

Det absolut värsta företaget som existerar! Att dom ens får lov att vara verksamma..Hierarki på en sjuk nivå. Som vanlig butikssäljare är du bottenskrap. Det är konstant psykisk misshandel från anställda med högre status. Som butikssäljare är du längst ner på pyramiden. Inget du gör är bra nog. Det fuskas med löner. Du jobbar över eller jobbar extra men får ej betalt. Du får skäll av arbetsledaren FRAMFÖR kunder. Du sitter i kassan 9 timmar och har inget att säga till om. Är du på golvet har du sjuk tidspress på dig. Folk säger upp sig och sjukskriver sig på löpande band. Kan inte ens räkna ihop alla kollegor som kommit och gått genom åren. Fruktansväd arbetskultur. Man är bara en förbrukningsvara. Finns inget värde i personalen. Sök inte!

Fördelar

Finns inga

Nackdelar

ALLT

Fruktansvärd ledning

Stressigt så man går sönder, dålig ledning från sl, bc och dc.Korta raster, det sparas in på ALLT som kan gynna personalen, dålig arbetsmiljö, skitsnack från butikschef till medarbetare, chef som inte kan hantera en konfrontation, man blir straffad med sämsta arbetspassen om man är sjuk,blir "jagad" av ledningen flera gånger varje dag vid sjukskrivning för att få veta när man är frisk igen.Personalbrist alltid, STOR personalomsättning. Är man kompis med ledningen har man det LITE bättre. chef som fryser ut personal och får sl med sig på tåget. Aldrig hatat något så mycket som jag hatar Lidl i Sandviken och ledningen där.

Stress, inga raster men tiden går fort

Stressigt som fan, allt man gör har olika tidsramar. Misslyckas man går detta ut på övrig personal pga personalbrist. Man kan tex inte öppna ny kassa ibland pga just personalbrist.Raster- de maxar arbetstiden = korta jobbpass 4:45 h är ingen rast, 5-9:45 h är en halvtimmas rast (ibland måste man jobba 6h utan rast), 10-12:30 h är en timmas rast (som man måste ta i streck, får ej dela upp rasten)Mycket skitsnack bland både personal och chef. Irriterat bland personal och ledningsteam om man blir sjuk, inte går till jobbet när man är sjuk, om man är långsam etc. Även om man sticker ut lite mycket blir det skitsnack om en. Jag var en bra medarbetare, höll tiderna, gillad av andra, inte sjuk ofta = blev behandlad som en av ledningsteam och fick göra vissa andra grejer, men aldrig befodrad även fast det var snack om detta. Trots allt detta så vänjer man sig vid förhållandena, så det var kul, tiden gick snabbt ändå eftersom det var mycket att göra. 12h passen kändes som 6h oftast. Jag har vuxit från en liten människa till att våga ta plats och ansvar och inte ta lika mycket skit som innan. Men jag skulle säga att det ändå inte är värt det, man kan utvecklas på samma sätt någon annanstans utan att bli helt förstörd efter arbetsdagarna.

Fördelar

Tiden går snabbt

Nackdelar

Det mesta

Värsta jobbet jag någonsin haft

Av alla jobb jag har haft har det här varit det värsta. Långa pass med korta raster där man knappt hinner vila upp sig. Otrevliga och arga kunder pga långa köer och priser som inte stämmer. Väldigt hårt slit när man plockar pallar och man får oftast inte hjälp. Jag upplevde även otrolig stress och märkte att många kollegor kände detsamma. Otroligt dålig ledarskap där chefen inte tog hänsyn till sina medarbetare. Det här jobbet är inte värt det, sök hellre någon annanstans om du har möjlighet.

Fördelar

Ingenting

Nackdelar

Stress, dåligt ledarskap, arga kunder, mycket slit

Den här arbetsplatsen var fruktansvärd

Nu var det längesen jag jobbade på Lidl. Det är helt klart den arbetsplatsen jag mått sämst på. De sliter ut en in i det sista, ger inte proper handledning eller utbildning och förväntas kunna arbetsuppgifter oavsett. Chefer har ett ganska drygt klimat gentemot sina anställda, de har inte en stödjande funktion utan snarare elaka. Kände mig ofta trött, sliten utarbetad och ouppskattad. Det är inte ett givande arbete, inte utvecklande och ganska sorgligt helt ärligt. Skulle säga att nästan allt är bättre än att jobba på Lidl. Men vem vet de kanske har blivit bättre på att ta hand om sina anställda. Benefit of the doubt.

Rutinerad butiksmiljö med hög Sälj-Fokus

Arbetade i några månader bara. Med chefen var jobbig, men övriga kollegor var bra och sociala. Fick göra nästan allt i butiken, med en ombyggnation inräknat.

Fördelar

Bra utbud av luncher, snacks och drycker. Fick även extrapris vid några tillfällen. Vissa kollegor var trevliga!

Nackdelar

Tjat och tjafs från chefen.

Bra visioner som ser bra ut på papper men svårt i verkligheten

En gedigen grundutbildning. Därefter så hamnar man i en strikt företagskultur där eget tänk är icke önskvärt. Konstant hårda mål och stressigt. Budgeten för personal minskar men uppgifterna att ordna under dagen ökar.

Fördelar

Helt ok lön, möjlighet till utbildningar.

Nackdelar

Man kastar otroligt mkt mat/varor, även sådan som har flera månader/veckor kvar på bäst före. Dålig hörsel hos distrikt/regionschefer.

Hemsk arbetsplats

Tidskrav på allt. Många inkompetenta chefer .Blev kallad älskling av chefen mm

Fördelar

Inget

Nackdelar

Många

Vill aldrig jobba på Lidl otrevlig chef, stressigt som satan, rast hade jag 30min under 9h på PRAKTIK!!

Öhxpxoxfoxpyxoyxoxotxoxoxotxoyxoxtxxoxotoxotxoxotxoox

Slitsmat och monotoniskt arbete.

Tja...vart ska man börja ? Råder dig till att undvika Lidl. Ångrar tiden där, hade hellre jobbat längst ner i näringskedjan (te.x McDonalds) än att arbeta på Lidl igen. Som ny blir du inslängd i arbete utan någon utbildning. Sen pratar dem bakom din rygg för att du gör fel. Slitsamt arbete, sällan uppskattat, bra utfört arbete belönas med hårdare arbete. Allt ska hinnas med inom en tidsram samtidigt som du måste hjälpa 10000 IQ befriade kunder då det alltid är kort på personal. För att få en tjänst i ledningen krävs inte särskilt mycket så dom är lika IQ befriade som kunderna. Dom ställer orimliga krav. Och säljledarena ja, dom tror ibalnd att dom jobbar på NASA eller något. Varje dag var ett skämt på Lidl. Tro mig, undvik. Du kommer bli kn****a i r**en och det är ingen som tackar dig :) . Högre personal blir griniga när du inte vill ställa upp pga personalbrist när det är dom själva som har gjort fel från början med scheman, anställa personal osv. Sök BARA dit om du verkligen är DESPERAT.

Fördelar

Ingenting tyvärr, några sköna kollegor.

Nackdelar

Allting

Fy

Önskar att jag aldrig sökte mig dit och önskar att det gick att utplåna minnet av dom men det går inte, sämre arbete finnes ej på andra ställen, SÖK I NTE DIT!!!!

Nackdelar

Värsta jobb jag någonsin haft! USCH

6 timmar i sträck i kassan med ett leende som aldrig får dala. Inte kunna lyfta på arslet. Korgar är överfulla och ingen chans att ta bort dom, kön är flera meter, kollegor skiter i en och gör sitt. Ingen laganda. Kollegor gråter! Har hänt flera gånger!Kunder tar ut sin ilska på kassapersonal! Allt är ju vårat fel! Appjäveln å priser är ALDRIG RÄTT! (Blir galen) Finns ju fan ingen som vill jobba på detta stressiga skit stället. Man hinner inte ens gå på toaletten! KATASTROF !

Fördelar

Ingen fördel alls

Nackdelar

Stress, gråt, arga kunder, ingen laganda

Produktiv och rolig ibland stressigt miljön.

Att jobba i Lidl är roligt och fint. Man är där att hjälpa till kunder att hitta den som de behöver.

Fördelar

Man får 5% rabat varge månaden till max 2000kr

Nackdelar

Att man för bara 5% av rabatten.

Hemskt men man vänjer sig

En arbetsplats som absolut inte är till för alla. Högt tempo ständigt och det förväntas att du ska vara elit snabb i allting som du gör. Håller med de flesta andra recensionerna. Mycket skitsnack bland kollegorna, ledningsteamet är helt ok dock lämnar dom alltid alla i skiten, det är inte många som orkar stanna på denna arbetsplats men när du blivit härdad så är det som vardag. Första veckorna/månaden är nog hemsk för alla.

Fördelar

Presentkorten vi har fått

Nackdelar

Endast 30 min rast på 9 timmar o 45 min jobb.

Dålig miljö och hemska chefer

Otroligt dålig arbetsplats. Chefen ger schema en vecka i taget, gör fel med scheman stup i kvarten och du tvingas jobba hela tiden. Vill sparka kollegor för att de måste vara hemma då deras partner har cancer.Mycket skitsnack och folk blir favoriserade för att de fjäskar. Inte mycket möjlighet att klättra uppåt.Otroligt högt tempo och stress, du ska hinna med så mycket fast det är för lite personal och mycket kunder.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Inprincip allt

Ring

Jag skulle få gärna jobba på kassan och jobba på kvällar och helger

Sämsta arbetsplatsen

Jag har jobbat i många andra butiker men just på Lidl känner man sig som ett slav. Dåliga chefer som särbehandlar, kollegor som pratar bakom din rygg.Inga bestämda tider hur länge du ska sitta i kassan eller hur många dagar du ska sitta i kassan, Du måste hitta någon kollega som vill lösa ut dig vid lunch. Dålig arbetsmiljö. Har tyvärr ingenting positivt att säga om denna företag.

Fördelar

Nackdelar

Stress, frustration

Stressig och pushig arbetskultur

Man förväntas jobba tills man stupar. Skitsnack haglar och skillnaden mellan chefer och anställda klargörs direkt. I lidls idealvärld ska du gå ner på knä när Distriktschefen kommer på besök. De glömmer vilka det är som gör jobbet på golvet som betalar deras löner.

Fördelar

Nackdelar

Hög personalomsättning, tungt, praktiskt omöjligt många arbetsuppgifter som ska hinnas med.

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Jag har jobbat i frysen plockade mjölk och andra varor tittade på best före och så vidare.hade lärt mig hur sopar maskiner funkar.Jag har lärt mig också hur arbetar helt LIDL affärens systemet.

Stress och trakasserier

Arbetsplatsen är den värsta jag jobbat på även efter min erfarenhet av tidigare matvarukedjor. Här fick man stressa dygnet runt, bli uppringd på i stort sett alla sina lediga dagar och uppleva sexuella trakasserier eller elakheter av en anställd som ingen, alltså ingen vågade gå emot, inte ens chefen då denna anställd ställde upp med kort varsel och så vidare. Jag hade ont i magen hela tiden jag jobbade där och de enda som gav bra stöd var några enstaka kvinnor på arbetsplatsen. Om ni ska jobba här - var beredd på orimliga krav, "ledningen" som kapar personal mitt i sommaren vilket adderar ännu mer stress och lite eller ingen frihetskänsla på lediga dagar.

Fördelar

Voucher mitt i sommaren på 500 kronor....

Nackdelar

Stress, tunga lyft, dålig ledning, trakasserier

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lidl. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 9 568 omdömen

• Lidl