Lidl Sverige

Recensioner från anställda på Lidl Sverige

Många som jobbar bryr inte om sina uppgifter. Därför de lämnar många ansvar på personen som behöver jobba och ha sin ansvar på sitt jobb.
I Lidl lärde jag mig mycket angående sortering i matbutiker, hur det ligger till i lagern osv. Det kunde vara lite jobbigt ibland eftersom vissa saker kunde vara väldigt tunga och bära på men det var inget jag inte kunde klara. Mina arbetskollegor och jag samarbetade alltid med varandra så det var aldrig några problem med dem.
Jobbade här väldigt kort och intensivt. Lärde mig mycket om ansvar och att ta egna initiativ. Ledning och arbetskollegor var bra.
Arbetet innefattade väldigt mycket olika arbetsuppgifter.
jag har lärt mig hur man jobba och mötta med människor.... Jag är mycket intresserat jobba på lidl. Jag tycker mycket att jobba med människor och träffa nya folk.
Fördelar
grattis lunch
Nackdelar
inga fårmoner
Packa upp för det mesta, jobbade varje dag förutom helger, bra folk, roligt o träffa kunder
Typiskt lagerarbete med plock truck. Bästa delen med jobbet var bra arbetskamrater. Sämsta var att de bara anställde deltid men skrev upp tid när det behövdes.
Typisk arbetsdag: Börjar kl 7 på morgonen, börjar städa i butiken och packa upp varor som jag sedan ställer på rätt plats. När jag är klar så öppnar jag butiken kl 8 och börjar mitt arbete i kassan, när det inte är så mycket kunder så går jag runt och kollar i gångarna efter skräp eller kartonger som kanske behövs slängas. Detta gör jag för att jag bara inte ska sitta i kassan och inte göra någonting under en viss tid. Vad jag lärt mig: Jag har lärt mig hur man packar varor, bakar, kassahantering och om själva butiksbranschen. Ledning: Min butikschef gör exakt samma jobb som jag. Är det någonting jag undrar så frågar jag och då får jag ett snabbt och enkelt svar som jag sedan tar till mig och fortsätter till mitt egna. En rättvis och trevlig ledning. Arbetskollegor: Trevliga och engagerade, hjälper alltid till när man behöver det. Svåraste delen av jobbet: Att hålla samma tempo i flera timmar. Ibland så är tempot svårt att hålla uppe och det kan försvåra och blir lite stressigt innan öppning och innan stängning. Bästa delen av jobbet: Alla trevliga kunder man träffar på under dagen.
Fördelar
Trevlig arbetsmiljö
Som en teamledare på lager man lär sig mycket. Vi har mål att skicka varor till butiker och vi kämpar för detta. Varje dag man lär sig nånting nytt om varor, om personal, om maskiner, om truckar, om allt som finns i en seriös företag som Lidl är.
Startar kaffemaskinen, sedan kör vi en snabb genomgång av vi har att göra under dagen. Uppackning av varor, gå igenom färskheten i diverse områden. Beställningar, kassaarbete och allmän kundservice under resten av dagen. Hålla en ren och fräsch butik. Jag har lärt mig mycket om kundbemötande, färskhet, lagerhantering, intern och extern kommunikation till att bygga om butiksinredningen. Det bästa har varit alla fantastiska arbetskollegor jag haft under åren och att jag kunnat utveckla både mig själv och andra.
Fördelar
Stor möjlighet att utvecklas inom företaget
Nackdelar
Jag fick lära mig hur man packar upp varor och min arbetskollegor var snälla. Det bästa med jobbet var att få träffa folket,och jobba med dina kollegor.
Fördelar
fika
Nackdelar
nej
Vi får sitta i kassa eller vara ute i butiken och organisera. Har lärt mig att behärska kassan väldigt bra och kan även hantera butiken och organisering av den samt kyl och frukt. Brukar stänga väldigt ofta vilket innefattar städningsrutiner av kassalinje samt soptömningar av pant. Det innebär också att man ska strukturera och planera inför varje stängning så man hinner i tid. Arbetskollegor är trevliga och det är ett härligt gäng!
Spännande företag som växer på den svenska marknaden i och med det ökar även antalet arbetsområden. Otroligt trevliga kollegor som alla kämpar för att få Lidl att växa ännu mer på marknaden.
En typisk arbetsdag börjar: Först öppnar jag butiken för mina kollegor, samlar in Dagsavslutspapprerna. Då jag alltid kommer ombytt till jobbet kan jag börja jobba direkt när alla andra går och byter om. Då går jag in på kontoret kollar så att alla avskrivningar från gårdagen är gjorda samt kollar omsättningen. Sedan börjar jag räkna av kassaskåpet för att kolla om det stämmer, sedan räknar jag på alla kassor. Då kommer mina kollegor in till mig,jag delegerar då vad alla ska göra. Sen går jag och kollar picklisten (är en lista på all leverans vi fått) när den stämmer kan varorna plockas upp. Vid 8 öppnar vi, så då ska all frukt och grönt, kyl,kött,baken och om det har kommit skyltar ska dom vara uppe innan kl 8. Sedan går jag in på kontoret kollar hur alla jobbar så jag vet när jag kan skicka folk på lunch. Sen är det bara att börja plocka upp torren. Och under tiden jag har plockat upp varor beställer jag även Kyl,mjölk,kött, frukt och grönt samt torr. Då vi har olika dagar vi får leverans på allt beställer jag antagligen A-b Eller A-C altså om jag ska beställa till dagen efter eller varannan dag. När allt detta är klart då är det dags att gå hem för dagen. Svåraste delen av jobbet är: att få så mycket gjort som möjligt på den korta tiden som finns. Det bästa delen av arbetet är: Är arbetskollegorna och det höga tempot man arbetar i. Sist men inte mist Kunderna!
Nackdelar
Att man inte får jobba varje dag
Morgon pass. Börjar med att jag kontrollerar kyl produkterna och kött produkter. Till det så har jag hjälp av min handdator. jag knappar in dagens datum och den räknar ut datumet för 2 dagar fram eller 4 eller 6 dagar beroende hur länge produkten har levnadsdag i butiken. Efter det så börjar jag baka bröd och när jag är klar med det vid öppningen så hjälper jag till i butiken allt från att sitta i kassan till att vara ute på golvet. Kväll pass. Börjar med att jag är på golvet och sen efter det så bakar jag bröd och när det är gjort så hjälper jag till på golvet igen.
Fördelar
potential till utveckling finns.
Nackdelar
Kan vara lite stressig
Jag lärt mig, hur man kan städa, plocka varor, kyl, frys. etc. Min arbetskollegor var jätte snäll och duktiga.
Typisk arbets dag var att jag alltid hade hand om bakningen på morgonen av bullar/ bröd och kakor. Sedan när vi öppnade så satt jag oftast i kassan, men var vi många så fick jag vara på golvet och packa upp varor. Svåra med jobbet var i början o komma ihåg alla siffror för de varor som man inte kunde scana bästa var att sålde butiken bra fick man bonus. Bara för man hade de snyggt o hade varor så folk kunde handla.
En vanlig dag på jobbet var oftast likadan, men alltid med olika uppgifter i ordning och reda. Plocka frukt och grönt på morgonen, Baka bröd, gå med tidningar, starta kassan, Plocka varor, märka varor, städa osv. Mina kollegor var mycket trevliga och däribland också min butikschef. Jag lärde mig en mängd saker på denna arbetsplats när jag fick stort ansvar som ställföreträdande på kvällar och helger. Ansvarsområdet i butik är inte så lätt som det verkar, men det är ännu svårare när man inte heller får tydliga direktiv, utan bara snabb genomgång och sen köra på. Jag klarade det bra, men jag skulle aldrig ha introducerat någon under mig på det viset. Det har jag tagit stor lärdom av.
Fördelar
Trevliga arbetskamrater, roliga arbetsuppgifter.
Nackdelar
Man får springa mellan, kassa och lunch ofta. Viss dålig ledarskap, Dålig kommunikation. Dålig Vision.
Att alla var så glada. Stå vid kassan fick jag lära mig. Ledningen var tuff. Mycket trevliga arbetskollegor. Att stå vid kassan var inte lätt, det var mycket att hålla koll på samtidigt.
Fördelar
Att arbetskollegorna var trevliga
Nackdelar
För tuff ledning
Lagerjobb är ett yrke för en som vill vara aktiv o är fysiskt stark.
Fördelar
Man håller sig i form
Nackdelar
Tungt
rutinerad arbetsdag,inte mycket omväxlande uppgifter, kräver mycket fysisk arbete i högt tempo