Lidl Sverige

Recensioner från anställda på Lidl Sverige

Många som jobbar bryr inte om sina uppgifter. Därför de lämnar många ansvar på personen som behöver jobba och ha sin ansvar på sitt jobb.
Jag började mina arbetsdagar vid 8:00 för att börja packa ner alla frysvaror och se till så att vi var redo för att öppna. Efter att vi öppnat så gick man runt i affären och hjälpte kunder samt att man såg till så att allt så fint och rent ut. Sedan vid 12:00 så slutade jag jobbet.
Fördelar
Korta arbetsdagar
Nackdelar
Lidl är ett företag som satsar på sina medarbetare och det fick jag även känna. Behandlar personal bra, bra dialog mellan medarbetare och chef. Kan ta upp saker du har en åsikt om. Mycket interna utbildningar.
Fördelar
Bjuden på middagar och presentkort minst en gång varje år.
En arbetsplats där man får utvecklas i karriären om man vill. Varierande arbetsuppgifter såsom plock av färskvaror, torr, kyl, frys samt Bake-Off. I vissa ansvar får man ta hand om specialområde såsom kläder,husgeråd etc.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Kort lunchpaus och fysiskt krävande.
Lidl lödde Lödde erbjöd en del olika värjerande arbets uppgifter.
5 pallar frukt på morgonen som en person ska klara på 2 timmar
På Lidl och Netto hjälpte jag kunder och jobbade med varierade arbetsuppgifter som varuplock med kyl, frys/kolonial, frukt och bröd. Jag städade och plockade. Har också erfarenheter av handel från mitt hemland Syrien där jag sålde damkläder och drev två egna butiker och hade fyra personer anställda. Jag skötte inköp och alla förekommande arbetsuppgifter när man driver en verksamhet. Jag är en positiv och glad person som älskar mötet med kunden service. Utifrån min utbildning har jag lärt mig att en ”nöjd kund” är den viktigaste länken till kvalitet. Jag älskar att hjälpa människor och har en bra prioriteringsförmåga. Jag kan bidra med kunskaper från handeln och jag är glad och vill jobba och vill visa att jag är bra på att jobba! Jag jobbar effektivt och klagar aldrig på arbetsuppgifter jag får. Jag ser alltid till att uppgifter jag gör blir genomförda.
lätt jobb, trevliga personal, tiden går snabbt....
Fördelar
Bra rast
Nackdelar
All bra
work is quit hectic, early morning shifts and heavy lifting. One can make good money though specailly if you work in evening shifts or weekends(double salary on weekends)
Jag har alltid varit omtyckt på tidigare arbetsplatser både av arbetskamrater och ledningar.
When working at LIDL you need to be a versatile person, and quick. All of the staff are responsible for the running of the store, and you could be doing a number of tasks during your shift. I can be difficult to get things done, such as re-stocking, especially when you have low staff. It is a very fast paced job, but with having to do various task through out the day it does make the time go a bit faster.
Fördelar
Fast paced
Nackdelar
Stressful during long hours.
På Lidl har du möjlighet att jobba dig uppåt. Ett globalt företag med många möjligheter.
Ingen struktur, inget sammarbete, alla jobbar för sig själv och man har konstant stress och press på sig.
Blev anställd på Lidl år 2005 och jag älskar det. Man har stora möjligeheter att utvecklas och växa med företaget.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Jag är envis, oräd, ger mig inte förens mina mål är upnåda.
När de bygger om sina butiker till nya standarden så blir de ljusa och fräscha
Fördelar
Bra kollegor ute i butik
Nackdelar
Det är jätteroligt att jobba där, snälla kamrater som alltid uppmuntrar en vilket automatiskt gör jobb livet mycket bättre och roligare. på morgonen fick jag ofta hjälpa till med att ställa upp nya varor o sedan pressa kartongerna där varor satt. senare på eftermiddagen fick baka nya bakelser och sedan städa runt i matbutiken så det ser trevligt ut. jag lärde mig att kunna hantera stress då de under visa tider kom det så många så alltid frågade vart vissa varor låg osv. enligt min erfarenhet så hade jag inget som va så svårt, tyckte i princip allt var ganska roligt att jobba med
• Jag arbeta med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften, packar upp och säkerställer färskheten på våra varor, håller rent och fräscht i butiken samt utför kassaarbete.
Enformigt, stressigt, tungt, otacksamt är några ord som beskriver Lidl som arbetsplats. Brist på nödvändigt material som påsar, sopskyfflar, växelpengar, skyddshandskar och brist på nödvändig tid för uppgifter är en daglig påfrestning. Kvantitet går före kvalitet. Chefer som säger "min butik" och inte "vår butik" får en snabbt att tappa suget och känna sig exkluderad. "Var man för sig själv" är lite attityden inom företaget när sammarbetaviljan hos säljledarna är näst intill lika med noll och de själva flyr kassan när första bästa tillfället ges. Man får lätt sitta i kassan hela sitt arbetspss som ibland är 06.00-18.30 bortsätt från en kort lunchrast. Friskvårdsbidrag fås förvisso samt bra arbetskläder. Nyanställda förväntas alltid "veta hur man gör" och ges minimalt med utbildning och hjälp att komma in i "gänget" och blir snabbt ett irritationsmoment när denne behöver assistans i kassan..
Fördelar
Nackdelar
Tungt, stressigt, osäker kassamiljö, brist på hjälpmedel
Under perioderna jag praktiserade på Lidl och Willy var roligt. Från början har man lite panik när man är ny på en arbetsplats men efter att jag lära känna arbetskollegorna blev det bättre och de hjälpte mig och det var kul grej liksom att jobba med de också. Jag började praktiken från 08:00-16:00, det är en hel arbetsdag även om jag inte fick lika mycket betalt som de anställda var det roligt eftersom man träffar nya människor och lära känna de.
Fördelar
Jag hade inte arbete t.ex.läxor under praktik perioden
Nackdelar
jag fick ordna lunch på egen hand.
rolig arbetsplats. bra arbetskamrater. Förståelse från vissa av arbetskamrater.