Lidl Sverige

Recensioner från anställda som medarbetare på Lidl Sverige

medarbetare1 recension
Sverige1 recension
Hittade 1 recension som matchade sökningen
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i. Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör. Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden. Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20 Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20). Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon. chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda. Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL. Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken. Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen. Lidl tänker bara på pengar och siffror. bryr sig inte om sina anställda!! Rekommenderar inte att ansöka till detta företag. Det ända bra var min kollegor.