Lidl Sverige

Recensioner från anställda som Butikschef på Lidl Sverige

Butikschef6 recensioner
När de bygger om sina butiker till nya standarden så blir de ljusa och fräscha
Fördelar
Bra kollegor ute i butik
Nackdelar
Kan varmt rekommenderas som arbetsplats, men endast för dig som gillar att arbeta i team, för varandra, högpresterande och gillar fysiskt tungt jobb.
Ett bra företag för den som vill utvecklas och göra karriär
Nackdelar
Startar kaffemaskinen, sedan kör vi en snabb genomgång av vi har att göra under dagen. Uppackning av varor, gå igenom färskheten i diverse områden. Beställningar, kassaarbete och allmän kundservice under resten av dagen. Hålla en ren och fräsch butik. Jag har lärt mig mycket om kundbemötande, färskhet, lagerhantering, intern och extern kommunikation till att bygga om butiksinredningen. Det bästa har varit alla fantastiska arbetskollegor jag haft under åren och att jag kunnat utveckla både mig själv och andra.
Fördelar
Stor möjlighet att utvecklas inom företaget
Nackdelar
En typisk arbetsdag börjar: Först öppnar jag butiken för mina kollegor, samlar in Dagsavslutspapprerna. Då jag alltid kommer ombytt till jobbet kan jag börja jobba direkt när alla andra går och byter om. Då går jag in på kontoret kollar så att alla avskrivningar från gårdagen är gjorda samt kollar omsättningen. Sedan börjar jag räkna av kassaskåpet för att kolla om det stämmer, sedan räknar jag på alla kassor. Då kommer mina kollegor in till mig,jag delegerar då vad alla ska göra. Sen går jag och kollar picklisten (är en lista på all leverans vi fått) när den stämmer kan varorna plockas upp. Vid 8 öppnar vi, så då ska all frukt och grönt, kyl,kött,baken och om det har kommit skyltar ska dom vara uppe innan kl 8. Sedan går jag in på kontoret kollar hur alla jobbar så jag vet när jag kan skicka folk på lunch. Sen är det bara att börja plocka upp torren. Och under tiden jag har plockat upp varor beställer jag även Kyl,mjölk,kött, frukt och grönt samt torr. Då vi har olika dagar vi får leverans på allt beställer jag antagligen A-b Eller A-C altså om jag ska beställa till dagen efter eller varannan dag. När allt detta är klart då är det dags att gå hem för dagen. Svåraste delen av jobbet är: att få så mycket gjort som möjligt på den korta tiden som finns. Det bästa delen av arbetet är: Är arbetskollegorna och det höga tempot man arbetar i. Sist men inte mist Kunderna!
Nackdelar
Att man inte får jobba varje dag
rutinerad arbetsdag,inte mycket omväxlande uppgifter, kräver mycket fysisk arbete i högt tempo