Lidl Sverige

Recensioner från anställda på Lidl Sverige i Stockholm

Stockholm7 recensioner
Bidrog till mycket goda erfarenheter och var väldigt engagerande. De överordnade var snälla samt tydliga med sina instruktioner.
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i. Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör. Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden. Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20 Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20). Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon. chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda. Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL. Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken. Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen. Lidl tänker bara på pengar och siffror. bryr sig inte om sina anställda!! Rekommenderar inte att ansöka till detta företag. Det ända bra var min kollegor.
bästa företaget att arbeta för,att utvecklas samt klättra uppåt i stegen.
Fördelar
möjlihet att utvecklas inom företaget
Nackdelar
På Lidl har du möjlighet att jobba dig uppåt. Ett globalt företag med många möjligheter.
Jag fick lära mig hur man packar upp varor och min arbetskollegor var snälla. Det bästa med jobbet var att få träffa folket,och jobba med dina kollegor.
Fördelar
fika
Nackdelar
nej
Spännande företag som växer på den svenska marknaden i och med det ökar även antalet arbetsområden. Otroligt trevliga kollegor som alla kämpar för att få Lidl att växa ännu mer på marknaden.
rutinerad arbetsdag,inte mycket omväxlande uppgifter, kräver mycket fysisk arbete i högt tempo