Lidl Sverige

Recensioner från anställda på Lidl Sverige i Göteborg

Göteborg6 recensioner
Väldigt högt tempo och mycket stress men med rätt team så klarar man allt.
Kan varmt rekommenderas som arbetsplats, men endast för dig som gillar att arbeta i team, för varandra, högpresterande och gillar fysiskt tungt jobb.
Jag har arbetat med olika chefer, i olika befattningar och i olika butiker. Det är som på alla andra företag: Har man en bra chef och tydligt ledarskap så blir jobbet så mycket bättre. Nu är jag i en butik där jag har det kanon och kan nog inte få det bättre, men i en annan butik jag var i tillfälligt så har det varit helt tvärt om - där hade jag sagt upp mig om jag varit kvar. Nu arbetar jag enbart med non-food, alltså den delen i butiken som inte innehåller något ätbart - kläder, köksmaskiner, leksaker m.m. En vanlig dag kan se ut såhär : Börjar mellan kl 6 och 8 beroende på om det är kampanjstart eller inte (det är på måndagar och torsdagar. Kör då ut ny kampanj till öppning kl 8), städar ordning och viker kläder, komprimerar och bygger ihop varorna på borden om det är lite varor kvar, kör vid behov ut varor från lagret som det finns mycket av, ser till att allt är prismärkt. Varorna sorteras upp efter kategori, ex kök, damkläder, verktyg m.m. Registrerar varor i handdatorn som ska ner till lagret, reklamerar varor som saknas vid leverans. Kan även vid behov få varor skickade till mig från andra butiker eller skicka varor till dem. Då får man räkna genom allt, så man skickar och tar emot rätt antal. Det svåraste är nog att få tiden att räcka till och ibland kommer allt på en gång och då får man prioriterar så gott det går. Det bästa me jobbet: Överlag skulle jag säga att detta är den bästa tjänsten man kan ha i butik på Lidl. Jag jobbar enbart dagtid, inga helger och har flexibla arbetstider 3 av 5 dagar i veckan. Jag har det så pga att jag arbetar själv i butiken - mer...
Fördelar
Arbetstiderna och nya varor att jobba med 2 gånger i veckan.
Nackdelar
Tiden räcker inte alltid till. Skulle även önska mer friskvårdsbidrag, då det i det stora hela är väldigt tungt att ex plocka upp frukt, som mina kollegor gör. Även sitta i kassan sliter mycket på kroppen.
• Jag arbeta med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften, packar upp och säkerställer färskheten på våra varor, håller rent och fräscht i butiken samt utför kassaarbete.
Startar kaffemaskinen, sedan kör vi en snabb genomgång av vi har att göra under dagen. Uppackning av varor, gå igenom färskheten i diverse områden. Beställningar, kassaarbete och allmän kundservice under resten av dagen. Hålla en ren och fräsch butik. Jag har lärt mig mycket om kundbemötande, färskhet, lagerhantering, intern och extern kommunikation till att bygga om butiksinredningen. Det bästa har varit alla fantastiska arbetskollegor jag haft under åren och att jag kunnat utveckla både mig själv och andra.
Fördelar
Stor möjlighet att utvecklas inom företaget
Nackdelar
Vi får sitta i kassa eller vara ute i butiken och organisera. Har lärt mig att behärska kassan väldigt bra och kan även hantera butiken och organisering av den samt kyl och frukt. Brukar stänga väldigt ofta vilket innefattar städningsrutiner av kassalinje samt soptömningar av pant. Det innebär också att man ska strukturera och planera inför varje stängning så man hinner i tid. Arbetskollegor är trevliga och det är ett härligt gäng!