Lidl Sverige
Recensioner från anställda på Lidl Sverige

stressigt arbete, alltid lågbemanning

28 februari 2019
Som affärsmodell har lidl alltid lågbemanning, vilket gör att de som egentligen håller till i kassan ska kombinera kassarbete med städning, kundservice, påfyllnad utav varor m.m. Vid mycket folk så hinner man inte alltid och butiken kan se rörig ut. Fastanställer sällan, mestadels stf butikschefer som får fastanställning.
27 maj 2020
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Saltsjö-Boo
Många som jobbar bryr inte om sina uppgifter. Därför de lämnar många ansvar på personen som behöver jobba och ha sin ansvar på sitt jobb.
9 september 2019
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Dalarnas Län
Är en härlig plats men är osäker om att behålla jobb då vissa arbetare jobbar kortare perioder
15 februari 2019
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Helsingborg
oavsett om du gör bra ifrån dig får du bara höra hur du kan göra bättre och höja tempot, gör du dåligt ifrån dig får du utskällning.. jag jobbade 16 timmar övertid, åkte hem och sov i 4 timmar och jobbade 8 timmar sen igen och jag kände inte att det uppskattades.. dåligt chefer, känns som att dem driver slavar istället för att leda en! dålig lön och du kommer få ta "skit" från kunder även fast att det dem inte tycker om (med affären) inte har något med dig att göra.. du bara jobbar där och får inte bestämma något
Fördelar
finns alltid jobb och folk som sjukar sig
Nackdelar
dålig lön, du får bara höra kritik, kunder drar ut ilskan över dig, du får inte säga något tillbaka, du gör som alla säger, du har ALLA sysslor där (ingen fast position)