Lidl Sverige
Recensioner från anställda på Lidl Sverige

rolig arbetsmiljö

12 september 2018
bästa företaget att arbeta för,att utvecklas samt klättra uppåt i stegen.
Fördelar
möjlihet att utvecklas inom företaget
Nackdelar
27 maj 2020
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Saltsjö-Boo
Många som jobbar bryr inte om sina uppgifter. Därför de lämnar många ansvar på personen som behöver jobba och ha sin ansvar på sitt jobb.
9 september 2019
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Dalarnas Län
Är en härlig plats men är osäker om att behålla jobb då vissa arbetare jobbar kortare perioder
30 augusti 2019
medarbetare (Tidigare anställd) - Butik i Stockholm
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i.
Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör.

Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden.

Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20

Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20).

Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon.

chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda.

Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL.

Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken.

Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen.

Lidl tänker bara på pengar och siffror.

bryr sig inte om sina anställda!!

Rekommenderar inte att ansöka till detta företag.

Det ända bra var min kollegor.