Lidl Sverige
Recensioner från anställda på Lidl Sverige

Produktiv och intressant

14 juni 2019
Bidrog till mycket goda erfarenheter och var väldigt engagerande. De överordnade var snälla samt tydliga med sina instruktioner.
27 juni 2018
Butiksbiträde (Tidigare anställd) - Löddeköpinge
Lidl lödde Lödde erbjöd en del olika värjerande arbets uppgifter.
21 maj 2018
Varuplock, städning och hjälpte kunder, kassa (Tidigare anställd) - Örebro
På Lidl och Netto hjälpte jag kunder och jobbade med varierade arbetsuppgifter som varuplock med kyl, frys/kolonial, frukt och bröd. Jag städade och plockade. Har också erfarenheter av handel från mitt hemland Syrien där jag sålde damkläder och drev två egna butiker och hade fyra personer anställda. Jag skötte inköp och alla förekommande arbetsuppgifter när man driver en verksamhet. Jag är en positiv och glad person som älskar mötet med kunden service. Utifrån min utbildning har jag lärt mig att en ”nöjd kund” är den viktigaste länken till kvalitet. Jag älskar att hjälpa människor och har en bra prioriteringsförmåga. Jag kan bidra med kunskaper från handeln och jag är glad och vill jobba och vill visa att jag är bra på att jobba! Jag jobbar effektivt och klagar aldrig på arbetsuppgifter jag får. Jag ser alltid till att uppgifter jag gör blir genomförda.
30 augusti 2019
medarbetare (Tidigare anställd) - Butik i Stockholm
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i. Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör. Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden. Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20 Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20). Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon. chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda. Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL. Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken. Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen. Lidl tänker bara på pengar och siffror. bryr sig inte om sina anställda!! Rekommenderar inte att ansöka till detta företag. Det ända bra var min kollegor.