Knapp för att spela YouTube-video

Lidl Sverige recensioner av medarbetare

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Är en härlig arbetsplats
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Dalarnas Län9 september 2019
Är en härlig plats men är osäker om att behålla jobb då vissa arbetare jobbar kortare perioder
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Inge bra arbete
medarbetare (Tidigare anställd) –  Butik i Stockholm30 augusti 2019
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i.
Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör.

Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden.
Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20
Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20).

Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon.
chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda.
Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL.
Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken.

Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen.
Lidl tänker bara på pengar och siffror.
bryr sig inte om sina anställda!!

Rekommenderar inte att ansöka till detta företag.

Det ända bra var min kollegor.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 1Rapportera
Produktiv och intressant
Praktiserade som butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Stockholm14 juni 2019
Bidrog till mycket goda erfarenheter och var väldigt engagerande. De överordnade var snälla samt tydliga med sina instruktioner.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 1Rapportera
Rolig och föränderlig arbtesmiljö
Butikschef (Nuvarande anställd) –  Göteborg13 april 2019
Kan varmt rekommenderas som arbetsplats, men endast för dig som gillar att arbeta i team, för varandra, högpresterande och gillar fysiskt tungt jobb.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Intressan miljö
Lager på Lidl (Tidigare anställd) –  Vällingby25 mars 2019
Packa sortera och hålla miljön ren.

Att hålla ordning och reda.

Negativa kunder.

Locka till kunder med en god karktär.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
stressigt arbete, alltid lågbemanning
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Höganäs28 februari 2019
Som affärsmodell har lidl alltid lågbemanning, vilket gör att de som egentligen håller till i kassan ska kombinera kassarbete med städning, kundservice, påfyllnad utav varor m.m.

Vid mycket folk så hinner man inte alltid och butiken kan se rörig ut.
Fastanställer sällan, mestadels stf butikschefer som får fastanställning.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 3Rapportera
Hr
HR Manager (Nuvarande anställd) –  Halmstad25 februari 2019
Ett roligt arbete och bra kollegor. Jätte roligt arbete att få göra det som dom andra som har fast arbete får göra.
Fördelar
Nära
Nackdelar
Vill arbeta mer där
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 11Rapportera
omöjligt att göra rätt
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Helsingborg15 februari 2019
oavsett om du gör bra ifrån dig får du bara höra hur du kan göra bättre och höja tempot, gör du dåligt ifrån dig får du utskällning.. jag jobbade 16 timmar övertid, åkte hem och sov i 4 timmar och jobbade 8 timmar sen igen och jag kände inte att det uppskattades.. dåligt chefer, känns som att dem driver slavar istället för att leda en! dålig lön och du kommer få ta "skit" från kunder även fast att det dem inte tycker om (med affären) inte har något med dig att göra.. du bara jobbar där och får inte bestämma något
Fördelar
finns alltid jobb och folk som sjukar sig
Nackdelar
dålig lön, du får bara höra kritik, kunder drar ut ilskan över dig, du får inte säga något tillbaka, du gör som alla säger, du har ALLA sysslor där (ingen fast position)
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Flexibelt och frihet under ansvar
Non-Foodansvarig (Nuvarande anställd) –  Göteborg15 december 2018
Jag har arbetat med olika chefer, i olika befattningar och i olika butiker. Det är som på alla andra företag: Har man en bra chef och tydligt ledarskap så blir jobbet så mycket bättre. Nu är jag i en butik där jag har det kanon och kan nog inte få det bättre, men i en annan butik jag var i tillfälligt så har det varit helt tvärt om - där hade jag sagt upp mig om jag varit kvar.

Nu arbetar jag enbart med non-food, alltså den delen i butiken som inte innehåller något ätbart - kläder, köksmaskiner, leksaker m.m.
En vanlig dag kan se ut såhär : Börjar mellan kl 6 och 8 beroende på om det är kampanjstart eller inte (det är på måndagar och torsdagar. Kör då ut ny kampanj till öppning kl 8), städar ordning och viker kläder, komprimerar och bygger ihop varorna på borden om det är lite varor kvar, kör vid behov ut varor från lagret som det finns mycket av, ser till att allt är prismärkt. Varorna sorteras upp efter kategori, ex kök, damkläder, verktyg m.m.
Registrerar varor i handdatorn som ska ner till lagret, reklamerar varor som saknas vid leverans. Kan även vid behov få varor skickade till mig från andra butiker eller skicka varor till dem. Då får man räkna genom allt, så man skickar och tar emot rätt antal.

Det svåraste är nog att få tiden att räcka till och ibland kommer allt på en gång och då får man prioriterar så gott det går.

Det bästa me jobbet: Överlag skulle jag säga att detta är den bästa tjänsten man kan ha i butik på Lidl. Jag jobbar enbart dagtid, inga helger och har flexibla arbetstider 3 av 5 dagar i veckan. Jag har det så pga att jag arbetar själv i butiken
  mer... med Non-Food och har på så vis ingen kollega jag behöver anpassa mig efter. Jobbet i sig är som sagt väldigt mycket frihet under ansvar, vilket är kanon. Jag tycker ju även att det är kul att det kommer in nya varor 2 gånger i veckan som gör att det alltid är något nytt att sälja. Sedan är många kunder väldigt positiva till Non-Food och tycker att det är kul, så det förhöjer ju också jobbet i sig.

Jag har även en väldigt bra chef, säljledare och en bra grupp jag jobbar i. Så min butik rekommenderar jag absolut!
  mindre
Fördelar
Arbetstiderna och nya varor att jobba med 2 gånger i veckan.
Nackdelar
Tiden räcker inte alltid till. Skulle även önska mer friskvårdsbidrag, då det i det stora hela är väldigt tungt att ex plocka upp frukt, som mina kollegor gör. Även sitta i kassan sliter mycket på kroppen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13NejRapportera
Rolig på arbetsplatsen.
Assisterande säljledare (Nuvarande anställd) –  Sundsvall3 december 2018
Jobbar på Lidl i 4 år. Jag är en glad och trevlig tjej som tycker om att ta ansvar och gr alltid 100% av mig själv. Är strukturerat och noggran med mitt jobb. Ställer alltid upp när det behövs. Jag söker detta jobb för att jag vill utvecklas och variera lite mellan jobben.
Fördelar
Positiv stämning.
Nackdelar
Tynga lift.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 11Rapportera
Bra företag
Butikschef (Tidigare anställd) –  Skåne Län20 november 2018
Ett bra företag för den som vill utvecklas och göra karriär
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 2Rapportera
Fathi Mohammed
Innesäljare (Tidigare anställd) –  Göteborg27 oktober 2018
jag heter Fathi och jag är 17 år gammal. Som person är jag glad och öppen.Jag tycker om att jobba med nya människor och lära mig nya saker.Jag vill få en extrajobb för att vill kunna försörja mig själv och vill träffa nya människor. Jag är en som tar sitt egenansvar och håller tid.Jag har inte tidigare jobbat i affär, men vill jobba i affär Eftersom jag vill samarbeta med nya människor och få möjligheten att få hjälpa människor, så tror jag att jobba i affär skulle passa mig bra.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 33Rapportera
rolig arbetsmiljö
butiksansvarig/butiksmedarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm12 september 2018
bästa företaget att arbeta för,att utvecklas samt klättra uppåt i stegen.
Fördelar
möjlihet att utvecklas inom företaget
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 6Rapportera
Produktiv men outvecklad arbetsplats
Kontrollant varumottagning (Tidigare anställd) –  Rosersberg13 augusti 2018
Den är en arbetsplats som är lätt att arbeta på men dem gör det svårt för en att utvecklas med organisationen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14Nej 2Rapportera
Rolig arbetsmiljö
Praktik genom skolan (Tidigare anställd) –  Vällingby31 juli 2018
Jag började mina arbetsdagar vid 8:00 för att börja packa ner alla frysvaror och se till så att vi var redo för att öppna. Efter att vi öppnat så gick man runt i affären och hjälpte kunder samt att man såg till så att allt så fint och rent ut. Sedan vid 12:00 så slutade jag jobbet.
Fördelar
Korta arbetsdagar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 3Rapportera
Bra arbetsplats överlag.
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Gävle23 juli 2018
Lidl är ett företag som satsar på sina medarbetare och det fick jag även känna. Behandlar personal bra, bra dialog mellan medarbetare och chef. Kan ta upp saker du har en åsikt om. Mycket interna utbildningar.
Fördelar
Bjuden på middagar och presentkort minst en gång varje år.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 10Rapportera
Lärorik
Deltidsanställd (Nuvarande anställd) –  Sverige17 juli 2018
En arbetsplats där man får utvecklas i karriären om man vill.
Varierande arbetsuppgifter såsom plock av färskvaror, torr, kyl, frys samt Bake-Off. I vissa ansvar får man ta hand om specialområde såsom kläder,husgeråd etc.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Kort lunchpaus och fysiskt krävande.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 3Rapportera
En trevlig arbetsmiljö
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Löddeköpinge27 juni 2018
Lidl lödde Lödde erbjöd en del olika värjerande arbets uppgifter.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 6Rapportera
personligt
Varuplock, städning och hjälpte kunder, kassa (Tidigare anställd) –  Örebro21 maj 2018
På Lidl och Netto hjälpte jag kunder och jobbade med varierade arbetsuppgifter som varuplock med kyl, frys/kolonial, frukt och bröd. Jag städade och plockade. Har också erfarenheter av handel från mitt hemland Syrien där jag sålde damkläder och drev två egna butiker och hade fyra personer anställda. Jag skötte inköp och alla förekommande arbetsuppgifter när man driver en verksamhet.

Jag är en positiv och glad person som älskar mötet med kunden service. Utifrån min utbildning har jag lärt mig att en ”nöjd kund” är den viktigaste länken till kvalitet. Jag älskar att hjälpa människor och har en bra prioriteringsförmåga. Jag kan bidra med kunskaper från handeln och jag är glad och vill jobba och vill visa att jag är bra på att jobba!

Jag jobbar effektivt och klagar aldrig på arbetsuppgifter jag får. Jag ser alltid till att uppgifter jag gör blir genomförda.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 15Rapportera
Bra jobb
frontning, kassa etc (Tidigare anställd) –  Södertälje19 april 2018
lätt jobb, trevliga personal, tiden går snabbt....
Fördelar
Bra rast
Nackdelar
All bra
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 17Nej 6Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lidl Sverige. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,8