Knapp för att spela YouTube-video
Lidl Sverige

Recensioner från anställda på Lidl Sverige

Gött gäng
Väldigt högt tempo och mycket stress men med rätt team så klarar man allt.
Värsta arbets liv
Jobbade fyra år och det är värsta arbets miljö och inkompetent arbetsledning. Gäller bara kompisar miljö. Lidl Tjuvar arbetarens lön och växer. Varor behandlas som skit. Aldrig köpte varor från Lidl .
Värdelösa arbetsförhållanden
Tjafs, lönerna betalades inte ut i tid. Stress, omänskligt högt tempo. Inga riktiga raster. För få I personalen vissa dagar. Mycket höga lyft som ska göras på kort tid. Inget att rekommendera.
Fördelar
Du får en gratis mugg. Är det enda positiva under hela min arbetstid.
Nackdelar
Allt är skit. Finns bättre jobb. Jobbar hellre som lokalvårdare.
Högt tempo och stressigt
Väldigt högt tempo, där man måste vara alert samt stresstålig.
Lärorik och trevlig upplevelse.
Lidl var ett ganska lungt jobb till skillnad från Espresso House. Jag fick för det mesta packa upp varor i min egen takt och hjälpa kunderna hitta det de sökte.
Fördelar
Trevlig personal, inte för stressigt.
Nackdelar
Pendla länge, ont i rygg och pen pga tunga varor.
Är en härlig arbetsplats
Är en härlig plats men är osäker om att behålla jobb då vissa arbetare jobbar kortare perioder
Inge bra arbete
Du kommer inte ha något privatliv när du jobbar på Lidl, speciellt butiken jag jobbade i.
Denna butiken har inte tillräckligt med anställda, för om någon är sjuk så måste man ta pass och de blir chefen på dåligt humör.

Jag jobbade ibland 10/11/12h dagar för att vi inte hade någon personal denna sommar. Jag har då 20h kontrakt i månaden.

Detta skedde vi fler tillfällen. Ett tillfälle jobbade 12h en söndag en gång. Min kollega jobba också 12h denna dag. Jag jobba från 8-20

Vi var som sammanlagt 4 på hela dagen som sak sköta en hel butik ( alltså mellan 07-20).

Jobbade många timmar per vecka. Om man ville byta ettpass med någon blev chefen sur. Jag skulle då ge bort mitt pass hellre till någon än att byta dag med någon.

chefen jag hade var ingen bra chef. Ingen bra planering. behandla sina anställda illa. Favoriserade anställda.

Ingen uppskattning när man gjorde samma arbete som en SL/ ASL.

Eller när man hade större ansvar som non food men jobbade också mycket i butiken.

Vi gjorde en bra omsättning men det var ju på grund av oss anställda och inte chefen.

Lidl tänker bara på pengar och siffror.

bryr sig inte om sina anställda!!

Rekommenderar inte att ansöka till detta företag.

Det ända bra var min kollegor.
Produktiv och intressant
Bidrog till mycket goda erfarenheter och var väldigt engagerande. De överordnade var snälla samt tydliga med sina instruktioner.
Rolig och föränderlig arbtesmiljö
Kan varmt rekommenderas som arbetsplats, men endast för dig som gillar att arbeta i team, för varandra, högpresterande och gillar fysiskt tungt jobb.
Intressan miljö
Packa sortera och hålla miljön ren.

Att hålla ordning och reda.

Negativa kunder.

Locka till kunder med en god karktär.
stressigt arbete, alltid lågbemanning
Som affärsmodell har lidl alltid lågbemanning, vilket gör att de som egentligen håller till i kassan ska kombinera kassarbete med städning, kundservice, påfyllnad utav varor m.m.

Vid mycket folk så hinner man inte alltid och butiken kan se rörig ut.

Fastanställer sällan, mestadels stf butikschefer som får fastanställning.
Hr
Ett roligt arbete och bra kollegor. Jätte roligt arbete att få göra det som dom andra som har fast arbete får göra.
Fördelar
Nära
Nackdelar
Vill arbeta mer där
omöjligt att göra rätt
oavsett om du gör bra ifrån dig får du bara höra hur du kan göra bättre och höja tempot, gör du dåligt ifrån dig får du utskällning.. jag jobbade 16 timmar övertid, åkte hem och sov i 4 timmar och jobbade 8 timmar sen igen och jag kände inte att det uppskattades.. dåligt chefer, känns som att dem driver slavar istället för att leda en! dålig lön och du kommer få ta "skit" från kunder även fast att det dem inte tycker om (med affären) inte har något med dig att göra.. du bara jobbar där och får inte bestämma något
Fördelar
finns alltid jobb och folk som sjukar sig
Nackdelar
dålig lön, du får bara höra kritik, kunder drar ut ilskan över dig, du får inte säga något tillbaka, du gör som alla säger, du har ALLA sysslor där (ingen fast position)
Flexibelt och frihet under ansvar
Jag har arbetat med olika chefer, i olika befattningar och i olika butiker. Det är som på alla andra företag: Har man en bra chef och tydligt ledarskap så blir jobbet så mycket bättre. Nu är jag i en butik där jag har det kanon och kan nog inte få det bättre, men i en annan butik jag var i tillfälligt så har det varit helt tvärt om - där hade jag sagt upp mig om jag varit kvar.

Nu arbetar jag enbart med non-food, alltså den delen i butiken som inte innehåller något ätbart - kläder, köksmaskiner, leksaker m.m.

En vanlig dag kan se ut såhär : Börjar mellan kl 6 och 8 beroende på om det är kampanjstart eller inte (det är på måndagar och torsdagar. Kör då ut ny kampanj till öppning kl 8), städar ordning och viker kläder, komprimerar och bygger ihop varorna på borden om det är lite varor kvar, kör vid behov ut varor från lagret som det finns mycket av, ser till att allt är prismärkt. Varorna sorteras upp efter kategori, ex kök, damkläder, verktyg m.m.

Registrerar varor i handdatorn som ska ner till lagret, reklamerar varor som saknas vid leverans. Kan även vid behov få varor skickade till mig från andra butiker eller skicka varor till dem. Då får man räkna genom allt, så man skickar och tar emot rätt antal.

Det svåraste är nog att få tiden att räcka till och ibland kommer allt på en gång och då får man prioriterar så gott det går.

Det bästa me jobbet: Överlag skulle jag säga att detta är den bästa tjänsten man kan ha i butik på Lidl. Jag jobbar enbart dagtid, inga helger och har flexibla arbetstider 3 av 5 dagar i veckan. Jag har det så pga att jag arbetar själv i butiken
 - mer...
Fördelar
Arbetstiderna och nya varor att jobba med 2 gånger i veckan.
Nackdelar
Tiden räcker inte alltid till. Skulle även önska mer friskvårdsbidrag, då det i det stora hela är väldigt tungt att ex plocka upp frukt, som mina kollegor gör. Även sitta i kassan sliter mycket på kroppen.
Rolig på arbetsplatsen.
Jobbar på Lidl i 4 år. Jag är en glad och trevlig tjej som tycker om att ta ansvar och gr alltid 100% av mig själv. Är strukturerat och noggran med mitt jobb. Ställer alltid upp när det behövs. Jag söker detta jobb för att jag vill utvecklas och variera lite mellan jobben.
Fördelar
Positiv stämning.
Nackdelar
Tynga lift.
Sammanfattning
Jag arbetade i Sverige på Finspång på olika ställen som Lidl, vårdboende och Restauranger med pub. Jag har haft jättemycket erfarenhet med de olika uppgifterna omvård, servitör och medarbetare på Lidl. Det vill jag säga det kan arbetsgivare få omedelbart ett förtroende av mig när ser han hur jag jobbar. Jag är en pålitlig och trevlig person och jag kan svenska jättebra.
Bra företag
Ett bra företag för den som vill utvecklas och göra karriär
Fathi Mohammed
jag heter Fathi och jag är 17 år gammal. Som person är jag glad och öppen.Jag tycker om att jobba med nya människor och lära mig nya saker.Jag vill få en extrajobb för att vill kunna försörja mig själv och vill träffa nya människor. Jag är en som tar sitt egenansvar och håller tid.Jag har inte tidigare jobbat i affär, men vill jobba i affär Eftersom jag vill samarbeta med nya människor och få möjligheten att få hjälpa människor, så tror jag att jobba i affär skulle passa mig bra.
rolig arbetsmiljö
bästa företaget att arbeta för,att utvecklas samt klättra uppåt i stegen.
Fördelar
möjlihet att utvecklas inom företaget
Produktiv men outvecklad arbetsplats
Den är en arbetsplats som är lätt att arbeta på men dem gör det svårt för en att utvecklas med organisationen.
Rolig arbetsmiljö
Jag började mina arbetsdagar vid 8:00 för att börja packa ner alla frysvaror och se till så att vi var redo för att öppna. Efter att vi öppnat så gick man runt i affären och hjälpte kunder samt att man såg till så att allt så fint och rent ut. Sedan vid 12:00 så slutade jag jobbet.
Fördelar
Korta arbetsdagar
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Lidl Sverige. Vår community är redo att svara.
3,7
3,6