Recensioner från anställda på Lernia

Helt ok men osäkert. Kunde vara lite tydligare på hur vi skulle jobba och hur mycket en skulle få för lön.
Fördelar
Fri
Nackdelar
Inte fri
Det var väldigt lärorikt för en som kommer från vården.Ledningen var bra.
Nackdelar
långa resor
alla punter är bara bäst. jag trivdes som fisken i vattnet :)
Min arbetsdag började med att planera till kommande grupper. Min planeringen var inte om undervisningen därför att undervisningen lagt jag i kursbanken. Jag hade lunchtid då träffade jag mina kolleger och tala om andra saker och inte om skolan. Det är relevant att man äter i lugn och ro. Eleverna brukade ställa massa frågor efterlektionen. Jag hade också kvällskurser . I kvällskurserna brukade jag träffa motiverade elever.
Fördelar
Gratis kafe
Nackdelar
kort paus
Lernia är resterna av AMU- arbetsmarknadsutbildning. Idag får de mindre pengar för att utbilda vilket gör utbildningen undermålig och underfinansierad. Brist på materiel och lärare.
Jag undervisade i Visma Spcs 2000 (administration, bokföring) och Visma Spcs 600 lön.
Fördelar
Ingen stress
Nackdelar
Inte mycket att göra och många döstunder.
Inom mitt uppdrag som för tillfället är jobbcoachning och etableringslots så har jag daglig kontakt med arbetssökande och arbetsgivare. Det är ett spännande uppdrag med nya utmaningar med både arbetsgivarekontakter och att ta emot nya arbetssökande. Arbetet innebär mycket individuella möten men också gruppaktiviteter och det är viktigt att ha ett bra samarbete med kollegor för bästa möjliga resultat. Det som är oftast svårt är att hitta och övertyga arbetsgivare som vill ta emot en arbetssökande för praktik eller prova på arbetsdagar. Men då gäller det som erfaren jobbcoach att inte ge upp hoppet utan fortsätta ringa tills man lyckas med uppdraget vilket i del flesta fall brukar ge goda resultat. Jag trivs bra men min tjänst som är en tillsvidareanställning men vill gärna söka vidare då jag gillar nya utmaningar, ny arbetsmiljö och nya kollegor.
Fördelar
Man får planera och styra sina uppdraget själv.
Nackdelar
Inga bonusar för de resultat jag får hem förutom min månadslön.
Jag trivs med att vara pedagog och lära andra olika intressanta ämnen. Jag lär mig en massa på samma gång. Tyvärr var det bara en visstidsanställning.
Fördelar
Vetgirighet fick frodas
Nackdelar
Visstidsanställning
Det var en bra första erfarenhet för mig efter gymnasiet med trevliga kollegor och men arbetet var inte särskilt stimulerande i längden då det mest gick ut på att ha uppsikt över eleverna så att de inte fuskade på proven. Det testade koncentrationsförmågan då det kunde bli 3-4 timmars sittningar.
Fördelar
Trevliga kollegor, bra betalt.
Nackdelar
Inte alltför stimulerande
Utbildnings administration är roligt och utmanade, där tvära kast är vanligt pga. förändrade spelregler från regeringen vad det gäller utbildning
Fördelar
utmanade, friskvård
Nackdelar
Utkonkurrerade av Yrkesakademin i Dalarna tappade man alla yrkesutbildningar. Där vi blev arbetslösa som jobbade där:(
man jobbade med olycka komponenter varje dag det var rolig. att man kan lära olycka saker om man vill. jag gillar hjälper andra personer. dom var jättetrevliga personer. när man börja lära sig nya verktiger och komponenter övertidjobb.
Fördelar
dom bjuder på fika ibland
Nackdelar
lite kontakt med dom
Bra arbetsmiljö där man får träffa många olika människor. Man får lära sig något nytt nästan varje dag på den administrativa utbildningen eftersom det gäller ekonomi och då är det ju mycket att lära sig.Ledningen finns i Karlstad så man träffar inte dem så mycket personligen när man arbetar i Arvika men det är en del telefonkontakt.Den svåraste delen är att alla som går kursen jobbar helt individuelt vilket gör att ingen studerar samma sak samtidigt.Den bästa delen är nog just att man får träffa så många olika personer. Det bästa för mig personligen har varit att jag har både gått kursen och sedan även fått jobba som lärare för den vilket har gjort att jag fått lära mig mycket.
det dagliga arbetet bestog av att hjälpa ungdommar och vuxna med diverse ubildningmetoder inom svets kunskap alt från mmaTig samt verksatadslära och finnas dära för deras behov för samtal och funderingar kring utbildning samt även privata anjelägenhetergällande arbete efter avslutad yrkesutbildning,då tjänsten varade under en kortare tid ,men där jag själv har vistast för utbildning så kan jag bara näma att kolegorna är guld värda,bästa delan av dagen är när man vet att en elev gör framsteg ochoch när man får den speciella känslan att dom mår och trifs bra med utbildningen samt att få den äran att få vara den speciella personen i derar utbilning som dom kan förlita sig på
Fördelar
alt tas med ro och lugn
Nackdelar
att inte få ge eleverna allt utbildningsmaterial som dom önskar sig
Tyvärr blev det inte så mycket jobb under den här perioden. Enbart ett 3-dagarsjobb på Kährs i Nybro. Arbetsmarknaden för extrajobb som pensionär har väl inte varit den bästa under den här året. Trivdes mycket bra på Kährs, mycket fint bemötande från kontaktpersoner och övrig personal. Arbetet var enkelt och så även arbetstiden (07 - 16).
Fördelar
fria arbetskläder.
Se fler recensioner av Lernia