Recensioner från anställda på Lernia

Helt ok men osäkert. Kunde vara lite tydligare på hur vi skulle jobba och hur mycket en skulle få för lön.
Fördelar
Fri
Nackdelar
Inte fri
Ett företag som struntar i personal och elevers framgång och välmående. Endast fokus på att tjäna pengar på eleverna. Oavsett hur framgångsrik du är i ditt uppdrag,så finns inga möjligheter att avancera inom företaget. De går över lik för att tjäna pengar.
Jag vet att de flesta tycker att man ska tänka om när man tar upp tanken om att vilja jobba på Volvo. Men just nu behöver jag hjälp, jag vill jobba på Volvo för pengarnas skull (vill ha hjälp eftersom det är mycket enklare ifall någon fixar in dig). Jag vet att detta är för att skriva recensioner om företaget men vill seriöst börja tjäna pengar (har sökt till en masa olika tjänster + Volvo). Ifall någon fortfarande jobbar på Volvo och kan hjälpa en 18 årig tjej som behöver hjälpa sin familj (ur ett ekonomiskt sätt) skulle det uppskattas verkligen. Mitt mail för detta är: flylikebirdsinthesky @ gmail .com (tänker inte ge ut mitt riktiga mail och lägga upp det offentligt, och allt annat som anges är för att kunna lägga upp detta "inlägg" + skrev mitt mail så där för att kunna lägga ut denna recension)
Var på Andren Plast och arbetsuppgifterna varierande jobbiga och krävande, Vilket jag i person trivs med. Därsom man lär sig oerhört mycket p.g.a. detta. krävande saker som att lösa trasiga robotar, fräsmaskiner, formningsmaskiner och dylika verktyg till dessa samt kringutrustning.
Att få arbeta med människor. Jag lärt mich mycket om just människan och att vägleda stötta elever på ett sunt bra sätt.
Stressad ledning med dålig koll som tyvärr leder till stressad personal. Kunde varit bättre om det funnits bättre kommunikation mellan de olika leden som ibland verkar saknas. Ofta utbyte av chefer gör det svårt för personalen att få bra relation med sin chef på plats.
otroligt oorganiserad verksamhetstyrning vilket tar kraft från den riktiga och viktiga verksamheten som faktureras
Fördelar
tänka på sin egna överlevnad, do or die mentalitet
Nackdelar
Ledningen tar inte riktigt vara på medarbetarnas olika kompetens och utnyttjar ej goda kompetens utan går blint efter några chefers åsikter o tankar.
Fördelar
Fruktkorg och gott humör
Nackdelar
Få förmåner och dåligt fördelning av vissa förmåner
Trevligt ställe att arbeta på. Bra chefer, bra organiserat, bra lokaler. Mycket bra frekvens på städningen i utbildningslokalerna( toaletterna städas 2 ggr/dag). Friskvårdspeng.
det bäst vad att arbeta med grupper utifrån var de var i sin situation. Vi vad två personer på kontoret och vi delade upp arbetat som vi tyckte vad det bästa för våra deltagare samt utifrån deras behov.
Fördelar
utbytet samt deras förtroende med deltagarna
Nackdelar
jobbet är vad det är
Nya arbetsplatser, sälja in sig, olika tider, nya människor, omväxlande
Fördelar
Flera arbestplatser
Jag har bara bra att säga om Lernia. jag fick lära mycket,
Något mindre girigt bemanningsföretag än de flesta övriga. Men i övrigt mest samma, om de inte bevakar dina rättigheter så blåser dom dig. Men som sagt något mindre problematiska att ha att göra med än de flesta andra bemanningsföretag.
Fördelar
Lön som är avtalsenlig
Nackdelar
Inga nämnvärda fördelar
Bra arbetsplats social och roliga arbetskollegor. Allt fungerade bra förutom att man inte utvecklas och det finns väldigt få möjligheter till att testa något nytt eller att avancera längre upp och utvidga sin kompetens på bästa möjliga sätt.
It was training job. The motivation of the organisation to place the candidate to the perfect place/position considering their education & experience.
gjorde min grund CNC utbildning ett tag här vid Lernia
Gick via en utbildning med detta företag. Fick all hjälp jag behövde.
Hjälpa driva och motivera deltagare att nå sysselsättning. Arbetsmarknadspolitiskt projekt. Bra ledning, stort företag. Otryggt då det är projektanställning.
Fördelar
Stor arbetsgivare med många möjligheter
Nackdelar
Projektanställning
mitt namn är Omar Ali Hassan trevlig och social en självlysande
Fördelar
Ja gärna
Nackdelar
bra arbetskamrat och bra arbetstider
Hejsan! Mitt namn är Shamim Gharizadeh och jag bor i Falun. Jag kommer ursprungligen från Afghanistan och har bott i Sverige i 16 år. Jag jobbar som handledare/ när lärare på AlphaCE (vikare) just nu och är van med att arbeta med människor från olika kulturer. Genom mina erfarenheter är jag stresstålig och van att samarbeta med andra människor. Jag är en glad och trevlig kvinna som är mycket ansvarsfull. Jag är en driven person med många bollar i luften. Jag gillar att vara där det händer saker och är flexibel och ambitiös. Jag är en följsam kvinna som anser att det är viktig att vara professionell på jobbet. Jag är en utåtriktad person och har lätt att få kontakt med alla människor. Jag är inte rädd för att ta itu med saker, och är inte rädd för nya utmaningar. Om jag tar åt mig ett uppdrag så uppfyller jag det till punkt och pricka. För mig är det viktigt att alltid göra mitt bästa i det arbete jag utför. På min fritid tycker jag om att spendera min tid med mina barn och vänner. Jag reser mycket och tycker om att träffa nya människor, se och även lära mig av andra kulturer. Varför jag skulle passa att arbeta hos er är för att jag är van och älskar att arbeta med människor från andra kulturer. Jag har många mål i livet och ett av dem är att ta mig nya utmaningar och att skapa nya upplevelser. Jag ser fram emot att få träffa er för ett personligt möte och få möjligheten att berätta mer om mig själv.
Lernia tyckte mer om de yngre och vi som var lite äldre var inte så bra.