Recensioner från anställda på Lernia i Göteborg

Stressad ledning med dålig koll som tyvärr leder till stressad personal. Kunde varit bättre om det funnits bättre kommunikation mellan de olika leden som ibland verkar saknas. Ofta utbyte av chefer gör det svårt för personalen att få bra relation med sin chef på plats.
Stressigt, stress krävande, punktlighet, noggrannhet.
Fördelar
Inga alls
Nackdelar
Många
Just nu fick jag ett arbetslivserfarenhet hos (Tenneco automotive - Wallhamn - Volvo Cars - Axess logistics) via Lernia bemanning nästan 19 månader som maskin operatör och montör.
Platsen var trevlig men ledarskapet är oprofessionellt
Jag vet att de flesta tycker att man ska tänka om när man tar upp tanken om att vilja jobba på Volvo. Men just nu behöver jag hjälp, jag vill jobba på Volvo för pengarnas skull (vill ha hjälp eftersom det är mycket enklare ifall någon fixar in dig). Jag vet att detta är för att skriva recensioner om företaget men vill seriöst börja tjäna pengar (har sökt till en masa olika tjänster + Volvo). Ifall någon fortfarande jobbar på Volvo och kan hjälpa en 18 årig tjej som behöver hjälpa sin familj (ur ett ekonomiskt sätt) skulle det uppskattas verkligen. Mitt mail för detta är: flylikebirdsinthesky @ gmail .com (tänker inte ge ut mitt riktiga mail och lägga upp det offentligt, och allt annat som anges är för att kunna lägga upp detta "inlägg" + skrev mitt mail så där för att kunna lägga ut denna recension)
Var på Andren Plast och arbetsuppgifterna varierande jobbiga och krävande, Vilket jag i person trivs med. Därsom man lär sig oerhört mycket p.g.a. detta. krävande saker som att lösa trasiga robotar, fräsmaskiner, formningsmaskiner och dylika verktyg till dessa samt kringutrustning.
Bra arbetsplats social och roliga arbetskollegor. Allt fungerade bra förutom att man inte utvecklas och det finns väldigt få möjligheter till att testa något nytt eller att avancera längre upp och utvidga sin kompetens på bästa möjliga sätt.
En trevlig arbetsplats med trevliga arbetskollegor.
Fördelar
Gratis frukost
Goda arbetsrelationer bland kollegor. Frihet under ansvar.
Det var stimulerande att få prova olika arbetsplatser men samtidigt otryggt att inte veta från den ena dagen till den andra. Jag har lär mig mycket i alla nya möten som jag gjort och att vara ödmjuk inför nya arbetsuppgifter.
Fördelar
gratis arbetskläder
Nackdelar
att man plötsligt blev omplaserad från den ena dagen till den andra
Trevliga, samarbetsvilliga kollegor. Dagliga möten med arbetsledare om vad som hänt under dagen och vad som sker framöver. Även om det fanns tillfälliga arbetstoppar så arbetade alla som ett team för att optimera flödet.
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Tillfälliga arbetstoppar.
Min arbetsdag började med att planera till kommande grupper. Min planeringen var inte om undervisningen därför att undervisningen lagt jag i kursbanken. Jag hade lunchtid då träffade jag mina kolleger och tala om andra saker och inte om skolan. Det är relevant att man äter i lugn och ro. Eleverna brukade ställa massa frågor efterlektionen. Jag hade också kvällskurser . I kvällskurserna brukade jag träffa motiverade elever.
Fördelar
Gratis kafe
Nackdelar
kort paus
Det var en bra första erfarenhet för mig efter gymnasiet med trevliga kollegor och men arbetet var inte särskilt stimulerande i längden då det mest gick ut på att ha uppsikt över eleverna så att de inte fuskade på proven. Det testade koncentrationsförmågan då det kunde bli 3-4 timmars sittningar.
Fördelar
Trevliga kollegor, bra betalt.
Nackdelar
Inte alltför stimulerande
Utbildnings administration är roligt och utmanade, där tvära kast är vanligt pga. förändrade spelregler från regeringen vad det gäller utbildning
Fördelar
utmanade, friskvård