Recensioner från anställda på Lernia

Bra

30 januari 2020
Duktiga konsultchefer. Proffsiga. Hjälpsamma. Gör sitt bästa för att hjälpa alla.
23 april 2020
Montör (Tidigare anställd) - Växjö
Jag har varit anställd på Lernia i snart 8 månader och sitter på min uppsägningstid just nu. I början tyckte jag det var bra men ju längre de gick desto mer märkte man hur dåligt de egentligen var. Speciellt nu på slutet. Dom är fruktansvärt dåliga på att ge nödvändig information, till exempel då jag vart sjuk i 2 veckor fick jag veta efter min sjukperiod att jag behöver ringa min lernia handledare sjukanmäla mig även om jag anmält till företaget jag har uppdrag på och lagt in sjuk i tidsrapporteringen. Förlorade 6000kr på min lön pga detta.. En annan sak jag märkt är att dom egentligen skiter fullständigt i hur deras personal mår på företagen de skickar ut oss till. När man berättar om det så börjar dom direkt att jämföra mig med andra anställda på samma plats och tycker de är konstigt om jag typ skadat mig eller liknande men ingen annan. Dom har heller inte koll på hur arbetsplatser ser ut. Sen är min erfarenhet att cheferna på detta företag verkar ha svårt att kommunicera med varandra. Jag rekommenderar inte lernia till någon överhuvudtaget om jag ska vara ärlig.
23 januari 2020
montör med aluminiumdelar (Tidigare anställd) - Tingsryd
industriarbete, lagom ansträngande, hyfsad miljö, annars ok
19 maj 2020
Konsultchef (Tidigare anställd) - Skövde
Helt klart världens bästa konsultbolag! Följer alltid alla lagar o förordningar, levererar det som efterfrågas!