Landstinget Västernorrland

Recensioner från anställda på Landstinget Västernorrland

Börjar 0645 med morgon rapport därefter frukost och provtagning och sedan rond därefter lunch till patienter och personal. Eftermiddagsfika och personalbyte. Slutar 15.15. Jag har lärt mig det mesta under alla dessa år. Det har varit mycket byte av chefer det kan vara på både gott och ont. Jag har haft bra och trevliga arbetskollegor.den svåraste delen av jobbet har varit när det kommer in unga patienter som skadat sig och inte vill leva. Den bästa delen är när patienterna blir friska och är nöjda med vården.
Nackdelar
Arbets miljön var bra tung och stressigt. Jag lärde mig mycket där ,ledning si sådär lika så arbetskolleger.
Fördelar
upp och ner
Nackdelar
upp ov ner oftast ner
En dag på arbetet innebär att i stor mån att driva inköpsprocessen inom de olika upphandlingsuppdragen som jag blivit tilldelad. Att genom målmedvetenhet och fokusering göra så bra upphandlingar där beställaren i verksamheten blir nöjd. Att våga prova nya arbetssätt och anta utmaningar som kommer är ofta förekommande. Genom direktiv och lagar som styr får jag förhålla mig så att det blir en god affär och att göra tydliga dokumetationer. Att se vad marknaden har, se andras upphandlingar och följa med i press är en del av vardagen för att utvecklas och hänga med i vad som händer. Den svåraste delen i arbetet är att krav ställa på ett sätt så att det inte blir hinder för vissa leverantörer, men då går jag ut med en rfi,(request for information). för många krav kan ofta innebära att få leverantörer svarar, Det bästa med arbetet är att få leda en grupp och där jag får använda alla mina kunskaper inom inköp. Det är också roligt att få möta människor.
Fördelar
stimulerande, lärorikt och stort engagemang
Nackdelar
Vet inte om några