Länsförsäkringar

Länsförsäkringar – recensioner om Lön och förmåner

4.0Lön och förmåner

Hittade 28 recensioner som matchade sökningenVisa alla 41 recensioner

Stressig men samarbetsvänlig arbetsklimat

Som försäkringsrådgivate mäts du hela tIdén med samtalstid och resultat av införsäljningen vid varje samtal, något jag tycker EJ är hållbart långsiktigt och leder tyvärr till lite bristande kundbemötande och avsaknad av förtroende/relationsskapande.

Skräckhistoria

När och om du blir anställd på detta bolag ( LF bank - bolåne specialist) men har erfarenhet sedan innan från en mycket större aktör ( bank ) och är van att ge utomordentlig service och sätter alltid i alla sammanhang kunden i fokus så inser man relativt fort hur illa ställt det är på länsförsäkringar egentligen .Kunden är verkligen endast " något " man pratar illa om på sina lunchraster och dumförklarar återkommande . För mig var det svårt att smälta och min kortvariga anställning ( som varade i knappt 6 månader , jag fick gå strax innan fastanställningen) avbröts pga. jag gav alldeles för " mycket bra service " till våra kunder som ringde till vår bolåneavdelningen med alla dess frågor och behov. Jag vill på fullt allvar varna dig för att söka jobb här för att om du har det minsta gnutta arbetsmoral så kommer du bli väldigt besviken , väldigt fort. Tänk på att om du ska lyckas i din roll måste du uppfylla vissa krav såsom vara oempatisk , dryg och rent sagt elak. En överlevnads kultur på denna avdelning som handlar endast om att gnälla , trycka ned sin närmaste arbetskollega och aldrig vara till hjälp. Otroligt sjukt arbetsmiljö och en chef som i sin desperation gick alltid på de svagaste ( såsom mig och några till) men aldrig på de personerna som skapade denna miljö , vet ej varför , i för sig var min chef aldrig på plats med oss pga. de extrainsatta -krismöte (gällande denna galna avdelningen jag valde jobba på ), avlöste varandra. Skämmigt och pinsamt för ett så stort bolag . Lf är säkert en jätte bra bolag för jätte många , men min upplevelse kan liknas ett krig. Vissa -

Fördelar

Edenred Lunchförmån

Nackdelar

INGEN STRUKTUR- OBS, INGEN

ej utländsk bakgrund passande

En väldigt påfrestande arbetsmiljö därav chefen utnyttjar medarbetarens situation. väldigt diskriminerande om medarbetaren kommer från en utländsk bakgrund. har upplevt otrolig fruktansvärd erfarenhet med allt. Ångrar mig verkligen att jag började jobba hos dem.

Fördelar

ser inget faktiskt

Nackdelar

chefen

Riktigt hemskt upplevelse

Om jag hade vetat hur egoistiska arbetskollegor vilka hemska arbetsuppgifter, hur dåliga och ostrukturerade chefer man hade ( som fick sluta och omplacerades konstant då de inte uppfyllde bankens krav ), hade jag aldrig någonsin sökt mig till den här ” göra sina anställda sjuka ” fabriken. Hemskt och pinsamt för ett så stort bolag. Det är nog så också att min upplevelse särskiljer sig markant från de som hade andra arbetsuppgifter men iaf vi som jobbade med bolåneärenden på sk. LåneLöfteDirekt LLD.. Jag ångrar det stort och önskar ingen att utsättas till dessa påfrestningar jag utsattes för. Jag rekommenderar INTE dig att söka jobb på LF. Orättvist och icke stimulerande arbetsmiljö. Är du lojal och hårt arbetande medarbetare kommer du relativt fort att inse att det inte har någon betydelse. Det är bara bekantskap och kontakter inom bolaget som kommer att hjälpa dig INTE din kompetens. SÖK INTE TLL LF.

Fördelar

Nackdelar

Sjukt arbetsmijö, riktigt inkomprntens som genomsyrar alla delar av bolaget

Utmärkt studentjobb!

Tycker Länsförsäkringar har nog varit en av mina favoritjobb under min arbetsliv. Länsförsäkringar är väldigt flexibla med tider och visar väldigt mycket uppskattningen när det kommer till att arbeta flera timmar åt dem. Lönen ligger betydligt mer än vad någon jobb du kan få, som t.ex Fitness 24/7 eller Espresso House. Eftersom jag är inte anställd direkt av Länsförsäkringar, utan en bemanningsföretag, så tyvärr får jag inga förmåner som t.ex Personalrabatt. Däremot tycker jag det är otroligt härligt att Länsförsäkring är väldigt inklusiv att bjuda på frukt samt växtbaserade alternativ vid fikatillfällen :) Givetvis förväntar dem att man är professionell, empatisk samt kundinriktad när det kommer till sitt arbete. Rekommenderar starkt Länsförsäkringar ifall man söker ett heltidsjobb eller ett deltidsjobb bredvid sina studier!

Fördelar

Hög lön, trevliga kollegor samt bjuder på frukt och fika ibland!

Nackdelar

Inga rabatter på försäkringar

Styrd arbetsmiljö

Rollen som medarbetare i kundcenter var mycket uppstyrd. Bestämdes när man skulle ta morgonfika, när man skulle ta sin lunch, svara i telefon, svara på mail. Hade schema dag för dag, uppdelar på timmar och minuter. Svarade i telefon i princip hela dagarna. Svåraste att lära sig datasystemet, fick ingen upplärning, en chef som knappt tilltalde en.

Väldigt bra arbetsplats

En vanlig dag bestod av inkommande telefonsamtal angående försäkringar, Mail samt brevhantering åt kunder. Fick en bred kunskap i många olika program och en bra utbildning för jobbet. Alla ser verkligen om varandra och är mycket samarbetsvilliga och vänliga. Mycket fin arbetsplats.

proudktiv och rolig miljö

min typiska arbetsdag var att ringa ut till kunder via telefon och erbjuda rimligt bra med garantier och priser för försäkringar. jag har lärt mig vara driven , flexibel. den svåraste delen var att få frågor som jag inte kunde svara direkt och det fick mig att stanna upp men jag löste situationen

Produktiv arbetsmiljö

Ett arbete för den som tycker om att arbeta med olika områden på ett och samma arbete, då du behandlar olika försäkringsområden.

Utvecklande och trygg

Rolig och utvecklande. insett att ledarskap är avgörande för att få en bra arbetsmiljö, där medarbetarna känner att de vill skapa mervärde. Kanon satsning på friskvård och välmående. Arbetsbelastning är varierande. Även trivsel är varierande och beror mycket på ledarskapet, vilken de är medvetna om och satsar mycket på.

Lediga jobb på Länsförsäkringar

Se fler jobb

Bra Företag

Ett gammalt försäkringsbolag som lyckats förena sitt ursprung med att ligga i framkant på många områden. Ungt, progressivt, verkar finnas stora möjligheter att avancera - de är duktiga på att rekrytera internt. En avslappnad men ”rapp” arbetskultur, mycket bra arbetsmiljöer och goda förmåner.

Bra arbetsplats

Arbetet är som kundrådgivare är varierat och ger mycket tillbaka. I perioder kan det vara stressigt men ledningen finns där och stöttar. Svåraste delen med jobbet är bristen i våra system som många gånger gör det krångligt och onödigt svårarbetat.

Rolig arbetsmiljö

Styrkan hos detta företag är mångfalden, de är hjälpsam.

Fördelar

Gratis lunch varje dag

Nackdelar

finns inte

Lärorik arbetsplats

Som IT – Tekniker (Onsite) på Länsförsäkringar arbeta jag som konsult via Manpower och hade som arbetsuppgifter att vara tillgänglig som tekniker för alla anställda inom Bergslagen (Örebro, Västerås, Karlskoga, Köping) som har någon form av tekniskt problem som behöver åtgärdas eller lösas i ny form, antingen personlig hjälp eller fjärrstyrd hjälp. Eftersom arbetet är ett brett och omfattande område, krävs det högre IT kunskaper för att klara av arbetet.

Utvecklande och snabbväxande aktör med fokus på medarbetaren

Företaget har en karismatisk VD som är väldigt kundorienterat och som har förståelse av att organisationen inte är stärkare än den svagaste ledet vilket innebär ett stort fokus på kommunikation och tydlighet i mål och prestation.

Nackdelar

Ingen bonus

Bra kollegor

Bra företag med trevliga kollegor där man får gå flera utbildningar. Tyvärr är det svårt att klättra inom andra avdelningar, lätt att fastna i samma tjänst länge.

Fördelar

Bra friskvård

Nackdelar

Svårt att växa inom andra avdelningar

Företagskulturen

Länsförsäkringar Stockholm liksom hela gruppen präglas av en mycket god arbetskultur. Man månar om såväl medarbetare som kunder. Min utmaning var att ställa om från det börsnoterade bolagets verksamhetsstyrning till det kundägda. En spännande resa dock som jag gärna rekommenderar andra inom branschen att göra.

Ett roligt och givande arbete

Jag tycker att Länsförsäkringar är ett väldigt roligt och givande jobb. Ingen dag är den andra lik vilket jag tycker är roligt. Eftersom jag är social av mig och gillar att jobba bland människor så tycker jag detta jobb är roligt då jag får prata och hjälpa kunder. Länsförsäkringar har lärt mig väldigt mycket. Innan kunde jag ingenting om försäkringar och jag hade inte mycket erfarenheter sedan innan. Idag kan jag teckna bilförsäkringar, har mer kunskaper om bilar, telefonförsäljning, kundmöten osv. Jag tycker att Länsförsäkringar har en väldigt bra ledning och arbetsplatskultur. Jag har fått gå på utbildningar och mina arbetskollegor och min chef har alltid samarbetat bra och hjälpt mig på vägen om någonting varit svårt. Detta tycker jag även har bidragit mycket till att jag utvecklats. Arbetsmiljön är även väldigt bra och fräsch. Det svåraste har varit att läsa av betalningshistoriken i Länsförsäkringars system på kunders försäkringar men detta är någonting som jag har lärt mig mycket av ändå och kämpat för att lära mig. Jag har velat utvecklas och därmed tagit hjälp av kollegor som har hjälpt mig och lärt mig att läsa av betalningshistoriken lättare.

Fördelar

Rikskuponger kort

Bra praktik

Skulle gärna fortsatt i detta försäkringsbolag. Trivdes bra.

Effektivt, serviceinriktat och härlig arbetsmiljö

En arbetsplats som inkluderar både unga och äldre, akademiker och de utan vidareutbildning. Skulle säga att på denna arbetsplats får alla en chans, här är det prestation och attityd som räknas. Bra ledarskap och härlig kultur. Jag har lärt mig otroligt mycket under min tid på företaget och kommer evigt vara tacksam för mina år på Länsförsäkringar.

Produktiv och stimulerande miljö

Stimulerande arbetskamrater som gör att det trots en tungrodd organisation känns trevligt att gå till arbetet.

Fördelar

subventionerad lunch

Nackdelar

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Länsförsäkringar. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.0

• Länsförsäkringar
  • Pay & Benefits
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?