Länsförsäkringar

Länsförsäkringar – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.9Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 14 recensioner som matchade sökningenVisa alla 41 recensioner

Utmärkt studentjobb!

Tycker Länsförsäkringar har nog varit en av mina favoritjobb under min arbetsliv. Länsförsäkringar är väldigt flexibla med tider och visar väldigt mycket uppskattningen när det kommer till att arbeta flera timmar åt dem. Lönen ligger betydligt mer än vad någon jobb du kan få, som t.ex Fitness 24/7 eller Espresso House. Eftersom jag är inte anställd direkt av Länsförsäkringar, utan en bemanningsföretag, så tyvärr får jag inga förmåner som t.ex Personalrabatt. Däremot tycker jag det är otroligt härligt att Länsförsäkring är väldigt inklusiv att bjuda på frukt samt växtbaserade alternativ vid fikatillfällen :) Givetvis förväntar dem att man är professionell, empatisk samt kundinriktad när det kommer till sitt arbete. Rekommenderar starkt Länsförsäkringar ifall man söker ett heltidsjobb eller ett deltidsjobb bredvid sina studier!

Fördelar

Hög lön, trevliga kollegor samt bjuder på frukt och fika ibland!

Nackdelar

Inga rabatter på försäkringar

Skräckhistoria

När och om du blir anställd på detta bolag ( LF bank - bolåne specialist) men har erfarenhet sedan innan från en mycket större aktör ( bank ) och är van att ge utomordentlig service och sätter alltid i alla sammanhang kunden i fokus så inser man relativt fort hur illa ställt det är på länsförsäkringar egentligen .Kunden är verkligen endast " något " man pratar illa om på sina lunchraster och dumförklarar återkommande . För mig var det svårt att smälta och min kortvariga anställning ( som varade i knappt 6 månader , jag fick gå strax innan fastanställningen) avbröts pga. jag gav alldeles för " mycket bra service " till våra kunder som ringde till vår bolåneavdelningen med alla dess frågor och behov. Jag vill på fullt allvar varna dig för att söka jobb här för att om du har det minsta gnutta arbetsmoral så kommer du bli väldigt besviken , väldigt fort. Tänk på att om du ska lyckas i din roll måste du uppfylla vissa krav såsom vara oempatisk , dryg och rent sagt elak. En överlevnads kultur på denna avdelning som handlar endast om att gnälla , trycka ned sin närmaste arbetskollega och aldrig vara till hjälp. Otroligt sjukt arbetsmiljö och en chef som i sin desperation gick alltid på de svagaste ( såsom mig och några till) men aldrig på de personerna som skapade denna miljö , vet ej varför , i för sig var min chef aldrig på plats med oss pga. de extrainsatta -krismöte (gällande denna galna avdelningen jag valde jobba på ), avlöste varandra. Skämmigt och pinsamt för ett så stort bolag . Lf är säkert en jätte bra bolag för jätte många , men min upplevelse kan liknas ett krig. Vissa -

Fördelar

Edenred Lunchförmån

Nackdelar

INGEN STRUKTUR- OBS, INGEN

Riktigt hemskt upplevelse

Om jag hade vetat hur egoistiska arbetskollegor vilka hemska arbetsuppgifter, hur dåliga och ostrukturerade chefer man hade ( som fick sluta och omplacerades konstant då de inte uppfyllde bankens krav ), hade jag aldrig någonsin sökt mig till den här ” göra sina anställda sjuka ” fabriken. Hemskt och pinsamt för ett så stort bolag. Det är nog så också att min upplevelse särskiljer sig markant från de som hade andra arbetsuppgifter men iaf vi som jobbade med bolåneärenden på sk. LåneLöfteDirekt LLD.. Jag ångrar det stort och önskar ingen att utsättas till dessa påfrestningar jag utsattes för. Jag rekommenderar INTE dig att söka jobb på LF. Orättvist och icke stimulerande arbetsmiljö. Är du lojal och hårt arbetande medarbetare kommer du relativt fort att inse att det inte har någon betydelse. Det är bara bekantskap och kontakter inom bolaget som kommer att hjälpa dig INTE din kompetens. SÖK INTE TLL LF.

Fördelar

Nackdelar

Sjukt arbetsmijö, riktigt inkomprntens som genomsyrar alla delar av bolaget

Utmanande och i ständig utveckling

Avstämning av interna konto i banken Bokningar och rättningar för avvisade transaktioner Mail och supportfrågor Månadsbokslut

Väldigt bra arbetsplats

En vanlig dag bestod av inkommande telefonsamtal angående försäkringar, Mail samt brevhantering åt kunder. Fick en bred kunskap i många olika program och en bra utbildning för jobbet. Alla ser verkligen om varandra och är mycket samarbetsvilliga och vänliga. Mycket fin arbetsplats.

Bra Företag

Ett gammalt försäkringsbolag som lyckats förena sitt ursprung med att ligga i framkant på många områden. Ungt, progressivt, verkar finnas stora möjligheter att avancera - de är duktiga på att rekrytera internt. En avslappnad men ”rapp” arbetskultur, mycket bra arbetsmiljöer och goda förmåner.

Stabilt företag

Har man väl fått in en fot i företaget så blir det lätt att man blir kvar. Skulle inte direkt säga att det är högt i tak även om vissa ledande tycker det men så är det kanske överallt...

Bemöta kommande hyresgäster , avflyttande hyresgäster och de som söker hyresrätter, bästa att möta alla slags personer i olika situationer

Omväxlande och möten med folk är det som är givande

Fördelar

Att möta folk, fritt

Nackdelar

Att inte kunna göra alla tillfreds

Bra kollegor

Bra företag med trevliga kollegor där man får gå flera utbildningar. Tyvärr är det svårt att klättra inom andra avdelningar, lätt att fastna i samma tjänst länge.

Fördelar

Bra friskvård

Nackdelar

Svårt att växa inom andra avdelningar

Ett roligt och givande arbete

Jag tycker att Länsförsäkringar är ett väldigt roligt och givande jobb. Ingen dag är den andra lik vilket jag tycker är roligt. Eftersom jag är social av mig och gillar att jobba bland människor så tycker jag detta jobb är roligt då jag får prata och hjälpa kunder. Länsförsäkringar har lärt mig väldigt mycket. Innan kunde jag ingenting om försäkringar och jag hade inte mycket erfarenheter sedan innan. Idag kan jag teckna bilförsäkringar, har mer kunskaper om bilar, telefonförsäljning, kundmöten osv. Jag tycker att Länsförsäkringar har en väldigt bra ledning och arbetsplatskultur. Jag har fått gå på utbildningar och mina arbetskollegor och min chef har alltid samarbetat bra och hjälpt mig på vägen om någonting varit svårt. Detta tycker jag även har bidragit mycket till att jag utvecklats. Arbetsmiljön är även väldigt bra och fräsch. Det svåraste har varit att läsa av betalningshistoriken i Länsförsäkringars system på kunders försäkringar men detta är någonting som jag har lärt mig mycket av ändå och kämpat för att lära mig. Jag har velat utvecklas och därmed tagit hjälp av kollegor som har hjälpt mig och lärt mig att läsa av betalningshistoriken lättare.

Fördelar

Rikskuponger kort

Lediga jobb på Länsförsäkringar

Se fler jobb

Bra praktik

Skulle gärna fortsatt i detta försäkringsbolag. Trivdes bra.

Effektivt, serviceinriktat och härlig arbetsmiljö

En arbetsplats som inkluderar både unga och äldre, akademiker och de utan vidareutbildning. Skulle säga att på denna arbetsplats får alla en chans, här är det prestation och attityd som räknas. Bra ledarskap och härlig kultur. Jag har lärt mig otroligt mycket under min tid på företaget och kommer evigt vara tacksam för mina år på Länsförsäkringar.

Rolig utvecklande arbetsplats

Flexibla, utmanande, spännande och roliga arbetsuppgifter där man fick agera som ansiktet utåt och ta emot kunder och hänvisa dom till handläggare, privatrådgivare, företagsrådgivare mäklare samt skadereglerare Hjälpa kollegor med bokning av lägenheter, hantering av post, kopiering och faxa dokument. Jättetrevlig arbetsmiljö med härliga arbetskollegor samt samarbetspartners. Den tuffaste biten var solklart att kunna hantera flertal kunder på telefon samtidigt som face to face. Jag har lärt mig att hålla mig lugn och fokuserad under stressiga situationer samt lärt mig kunna arbeta mer flexibelt än tidigare.

Omväxlande arbetsuppgifter i en trygg miljö

Utredarjobbet är ett mycket omväxlande jobb med mycket kundkontakt både per telefon och besök. Som utredare har man även mycket kontakt med skadereglerarna och deras chefer. Arbetet kräver att man kan arbeta självständigt men även i grupp. I arbetet skall man vara kreativ, systematisk och analytisk.

Fördelar

Tjänstebil, lunch ersättning, fördelaktiga banklån

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Länsförsäkringar. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.0

• Länsförsäkringar