Länsförsäkringar

Recensioner från anställda på Länsförsäkringar

Hittade 55 recensioner som matchade sökningenVisa alla 57 recensioner

Stressig men samarbetsvänlig arbetsklimat

Som försäkringsrådgivate mäts du hela tIdén med samtalstid och resultat av införsäljningen vid varje samtal, något jag tycker EJ är hållbart långsiktigt och leder tyvärr till lite bristande kundbemötande och avsaknad av förtroende/relationsskapande.

Posttraumatiskt stressyndrom, PTSD

Det kan vara svårt att må bra igen efter att ha varit med om skrämmande händelser som olyckor, krig och sexuellt eller fysiskt våld eller jobb på LLD i Solna Du kan få symtom som mardrömmar, ha svårt att koncentrera dig och vara lättretad. Med rätt behandling har många med posttraumatiskt stressyndrom goda chanser att må bra igen men inte jag inte efter den chefen och de arbetskollegorna. Hemskt

En avdelning utan hjärta

Destruktivt ledarskap kan ta sig uttryck på många sätt. För min del har det varit min chef och arbetskollegorna avdelningen LLD, på Länsförsäkringar I Solna Det är hemskt att utsättas för den där ”du är värdelös” känsla på daglig basis. Det är ingen specifik händelse eller så utan en påtaglig brutalitet som kan liknas med Putins. Det är inte så att du som nyanställd slås ut direkt - på en gång. Om du har otur och hamnar på avdelningen som jag hamnade på i Solna kommer du att uppleva en raffinerad men avancerad kränkning och nedbrytning av ditt psyke som dessa kvinnliga små självutnämnda chefer från " helvetet" kommer oundvikligen att utsätta dig för. Punkt! Processen är välinövad, det handlar om att se till att isolera dig och dumförklara dig om du nu visar det minsta engagemang och empati. Jag kommer aldrig att förstå det.

Utfrysning - Jag förbannar er!

Vem skulle anat att min egen lilla Darling och massa andra vridna arbetskollegor hade lyckats utse mig (som nyanställd) till en "persona non grata" på den här avdelningen i Solna där jag hanterade Bolån ärenden. På bara 5 månader har de lyckats slå ut min livsvilja totalt. Små vandrande ” svarta hål” med välutvecklad DR Jekyll and MR Hyde syndrom. VM i VABB-ande och tävling i hur ofta man ska vara frånvarande från jobbet, NOLL medmänsklighet och empati. Sök aldrig någonsin till denna avdelning och försök inte lägga din tid och energi på sådana här vridna kollegor och arbetsgivare- kanske framför allt en vriden chef som inte kunde annat än att köra sin personal i botten. Pga. Min upplevelse kommer jag att för alltid se LF som en riktigt dålig arbetsgivare. Aldrig, någonsin har jag sett eller upplevt något liknande under alla mina arbetsföra år inom finanssektorn. (och inte kommer heller-förmodligen). Gud - förbarma dig över dessa olyckliga och oturliga – förbarma dig over deras själar och över LF.Jag förbannar er!

Ett intensivt jobb, med mycket produktivitet, men framförallt enorm lärdom och första inblick i ”kontors”-Sverige.

Lärde mig en hel del om hur företagsstrukturen, i ett sådant stort bolag som LF, faktiskt fungerar. Det var en trivsam och öppen miljö, med ett allmän ”pantry”, vilket skapade gemenskap bara genom ”kaffe-rasterna”.Trots min lilla och korta arbetstid på Länsförsäkringar, så kände jag mig aldrig mindre ”värd” eller något åt det hållet.Trivdes väldigt väl.

Svarta änkor på LLD

-Nedvärderande-Utfrysning-Prestige-Lättja-Låtsas kränkta-Icke villiga att samarbeta-Otroligt mycket snack bakom ryggen-En chef från helvetet-Fokus på fel saker-Ovilliga att hjälpa kund-Huvudfokus på fika och lunchAvdelningen kan enklast jämföras med filmen " Gökboet" , Jack Nicholson 1975. Exakt samma sak alltså. Min upplevelse som tidigare anställd gör att jag aldrig någonsin kommer kunna göra en bra reklam för Länsförsäkringar överlag.

År förlåta att glömma?

Man behöver inte gå omkring och bära på agg mot en arbetsgivare, en avdelning eller dess anställda och chefen men jag har ett starkt behov av att minnas vad som hände och därmed fundera på om jag har lärt mig något. Det som smärtar mest är att jag ärligt talat inte fick någon introduktion alls och förväntades leverera lika mycket som alla andra. Komplicerade system som tar åratal att lära sig och en attityd hos de övervägande kvinnliga arbetskollegor och framförallt den kvinnliga chefen då de utgick från en inställning om att de överlägsna män. i synnerhet intellektuellt underlägsna. Synd , det verkar oundvikligen bli så vid skev könsfördelning.

Individualismen när den är som bäst

Solna LF Vill verka proffsigt men det är ingen som har koll på något förutom på sina "rättigheter" så som fika raster . att vabba konstant och vara kränkt. Otroligt dåliga ledare

Fördelar

Nackdelar

alldeles för prestigefyllda arbetskollegor

Lattjo Lajban

Verkligen , helt otroligt men sant. Cirkus Den överbetalda kvinnliga chefens egna lilla kungarike. Specifikt i Solna. Extremt dåligt skött. Nedvärderande arbetsmiljö om du är av "fel" kön. Mycket konstigt att det får skötas så hemskt illa med tanke att det är ett kund ägt företag. Hoppas att det inte är lika illa överallt som på LLD i Solna.

Oordning, oreda - fokus på kränkta latmaskar

Det är inte så att du som nyanställd slås ut direkt - på en gång. Om du har otur och hamnar på den avdelningen jag hamnade på, LLD i Solna, kommer du att uppleva en raffinerad men avancerad kränkning och nedbrytning av ditt psyke som dessa arbetskollegor från " helvetet" kommer oundvikligen att utsätta dig för. Punkt! Processen är välinövad, det handlar om att se till att isolera dig och dumförklara dig om du nu visar det minsta engagemanget för ditt jobb och sätter kund i fokus. Hemskt upplevelse som jag kommer att ta med mig i graven. " 2 år sedan jag slutade - abrupt då jag inte kunde nedvärdera mig mer men återkommande dyker det upp minnen och små sekvenser av vardagen på den avdelningen som gör mig ytterst ledsen även idag. Ingen hörde av sig någonsin, som jag inte jobbade på det bolaget och inte träffade dem människorna daglige- som om jag inte fanns alls- aldrig existerat. Otroligt dålig chef med mycket åsikter men alldeles för lite närvaro eller empati- hela upplevelsen är verkligen som hämtad från en skräckhistoria alá Stephen King. Oförglömligt och oförlåtligt.

Stressigt och lågbetalt

Tyvärr har det blivit för mycket kundfokus, medarbetare får ingenting tillbaka från arbetsgivare, de tar för givet att man jobbar övertid och ställer orimliga krav. Ledningen förstår inte hur medarbetare sliter och sen vill de aldrig ge nånting tillbaka. Många slutar men ändå vill de inte göra något för att få medarbetare att stanna.

Olika sätt av deklassering

Ingen har någonsin förödmjukat mig så passionerat som mina kollegor på LLD på LF i Solna gjorde, och chefen som från första början trodde att hon var oersättlig och att världen skulle stanna upp utan henne. En MECCA för människor som gillar att göra sina närmaste arbetskollegor olyckliga och misslyckade. Jag rekommenderar verkligen inte NÅGON att NÅGONSIN arbeta på den avdelningen i Solna. Först och främst, om du är medelålders, är man och om du har ett gott hjärta, var försiktig.

Gökboet

Finns ingen bättre jämförelse. Rena Gökboet. LLD avdelningen i Solna kan nog mätas med de värsta institutionerna som världen har beskådat. Mina dåvarande arbetskollegornas handlingar har lett till min psykiska ohälsa och medfört att jag som drabbades även tvingades av min dåvarande chef att säga upp mig, antingen det eller kortare förläggningar av min dåvarande provanställning som skulle löpa under 3 månaders perioder. (jag hade alltså varit den första som inte hade fått fast anställning men hade fått chansen att visa vad jag går för under de löpande/kommande 3 månaders perioder dvs. jag skulle tvingas att samarbeta med dem här personerna som gjorde allt i sin makt för att jag skall misslyckas) Detta idiotiska förslag upplevde jag som oacceptabel och ytterst kränkande-det var faktiskt inte jag som fryste ut mig själv utan dessa människor på avdelningen som har gjort allt att jag hamnar utanför den sociala gemenskapen i gruppen. Då säger man upp sig helt enkelt, tycker jag-om man har det minsta självrespekt ingen tjafs med det fackliga bla , bla för att avdelningen var väldigt känd sedan innan för " attityden" Idag, 2 år senare vågar jag påstå att jag drabbades av en skolexemplarisk typ av en välutvecklad vuxenmobbning på en arbetsplats. I ren panik och trött på att dumförklaras konstant sade jag upp mig med omedelbar verkan, fast vi som familj var HELT beroende av min inkomst och Covid 19 small till med full styrka då. Den här särbehandlingen har pågått och upprepats under hela min provanställnings tid. Jag har hittat styrkan i min tro och omskolat mig och jobbar idag med någonting -

Överkörd och Besviken

Varnar endast för denna arbetsgivarens Solnas bolånesavdelnings otroliga prestigefyllda anställda och chefen. Fruktansvärt. I övrigt vet inte jag mycket mer om bolagets andra avdelningar. Oorganiserat, glädjelöst, konfliktfyllt och framförallt den starka känslan av att vara på sin vakt-konstant. Mycket drama. Ett bolag som gör reklam för” mest nöjda kunder ” år efter år mm. bör fatta också att man ska ta tag i sådan problematik och sådana avdelningar på en gång och inte låta det gå så långt så folk som jag slås ut för all framtid.Dat har tagit er bara knappt ½ år att få bort en människa (mig) från arbetsmarknaden för gott. Min livsvilja, framtidsplaner, idéer och förhoppningar åts upp av ett gäng konstant frånvarande, kränkta prestigefyllda kollegor som gjorde allt i sin makt för att nedvärdera en. Chefen var aldrig på plats, så hen hade ingen koll. Det är säkert bättre nu – kan omöjligen vara värre hoppas jag – Jag syftar på en period för 2 år sedan-exakt. en period och så ytterst plågsamma minnen som gör att jag kan omöjligen kan glömma eller förlåta. Så störda arbetsförhållanden och arbetsplats att det var helt omöjligt att förbereda sig på detta och är otroligt svårt att förklara. Lycka till LF!Hoppas att det är bra nu.

Brutalitet utan dess like

Det finns ett uttryck jag kommer för alltid att förknippa med min kortvariga anställningen på Länsförsäkringar i Solna. Tänk dig att du är helt nyanställd men har jobbat inom branschen i ca: 5 år, din närmaste arbetskollega/handledare som ska introducera dig i jobbet svarar så här varje gång du har frågor om i princip vad som helst. ” Ja jag visar dig och hjälper dig MEN om jag inte hade tid hade jag inte gjort det!”Varje gång alltså. Varje Gång!!!! Det är precis så här hela denna avdelning skulle kunna beskrivas som. Hej, välkommen in i gruppen …fast INTE” Mycket, mycket märklig avdelning med mycket illvilja. Till slut så orkar man inte utan om man har det minsta respekt för sig själv och sin egna mentala hälsa då måste man helt enkelt sluta jobba med dessa kollegor och stänga denna Pandoras ask bakom sig annars fick man finna sig att bli förnedrad och satt på plats i princip konstant då deras sätt att vara och beteendet höll att slå ut mig -totalt. Man hade återkommande möten om trivsel – vantrivsel, de dokumenterade dåliga resultat i medarbetar undersöknings index mm, men ingenting hjälpte. Jag trodde och innerst inne hoppades att det var bara något övergående men gud vad fel jag hade. Jag vågar påstå att under mina 30 år som heltidsanställd inom olika befattningar och roller har jag aldrig varit med om något liknande, ångrar så hårt att jag inte ”krigade” mig via facket till någon sorts rättvisa och satt dem negativa små vandrande ”svarta hål” på plats, då dem slukade all min energi och lust att leva-typ. Jag fegade ur och begärde att avsluta med omedelbar verkan utan -

Katastrof , katastrof , katastrof...

Katastrof , katastrof , katastrof...egoistiska, självupptagna arbetskollegor och hemska arbetsuppgifter. Avdelningen som skulle ta hand om bolån ärenden gjorde aldrig rätt ifrån sig. Man bollade fram och tillbaka med ärendena tills kunden tröttnade- en välgenomtänkt och utvecklad modell/taktik som visade sig fungera för det mesta. Hatar - rent ut sagt detta bolag , denna avdelning höll på att krossa mitt psyke helt. Skamligt.... Kommer ALDRIG att glömma hur illa jag blev behandlad- aldrig!

Fördelar

Gratis vuxenmobbning

Nackdelar

Inga, man får mental stryk konstant

Rolig miljö men dåligt ledarskap

Dåligt ledarskap, tar inte tillvara på lång erfarenhet

Fördelar

Många förmåner

Nackdelar

Ledarskapet

Skräckhistoria

När och om du blir anställd på detta bolag ( LF bank - bolåne specialist) men har erfarenhet sedan innan från en mycket större aktör ( bank ) och är van att ge utomordentlig service och sätter alltid i alla sammanhang kunden i fokus så inser man relativt fort hur illa ställt det är på länsförsäkringar egentligen .Kunden är verkligen endast " något " man pratar illa om på sina lunchraster och dumförklarar återkommande . För mig var det svårt att smälta och min kortvariga anställning ( som varade i knappt 6 månader , jag fick gå strax innan fastanställningen) avbröts pga. jag gav alldeles för " mycket bra service " till våra kunder som ringde till vår bolåneavdelningen med alla dess frågor och behov. Jag vill på fullt allvar varna dig för att söka jobb här för att om du har det minsta gnutta arbetsmoral så kommer du bli väldigt besviken , väldigt fort. Tänk på att om du ska lyckas i din roll måste du uppfylla vissa krav såsom vara oempatisk , dryg och rent sagt elak. En överlevnads kultur på denna avdelning som handlar endast om att gnälla , trycka ned sin närmaste arbetskollega och aldrig vara till hjälp. Otroligt sjukt arbetsmiljö och en chef som i sin desperation gick alltid på de svagaste ( såsom mig och några till) men aldrig på de personerna som skapade denna miljö , vet ej varför , i för sig var min chef aldrig på plats med oss pga. de extrainsatta -krismöte (gällande denna galna avdelningen jag valde jobba på ), avlöste varandra. Skämmigt och pinsamt för ett så stort bolag . Lf är säkert en jätte bra bolag för jätte många , men min upplevelse kan liknas ett krig. Vissa -

Fördelar

Edenred Lunchförmån

Nackdelar

INGEN STRUKTUR- OBS, INGEN

ej utländsk bakgrund passande

En väldigt påfrestande arbetsmiljö därav chefen utnyttjar medarbetarens situation. väldigt diskriminerande om medarbetaren kommer från en utländsk bakgrund. har upplevt otrolig fruktansvärd erfarenhet med allt. Ångrar mig verkligen att jag började jobba hos dem.

Fördelar

ser inget faktiskt

Nackdelar

chefen

Riktigt hemskt upplevelse

Om jag hade vetat hur egoistiska arbetskollegor vilka hemska arbetsuppgifter, hur dåliga och ostrukturerade chefer man hade ( som fick sluta och omplacerades konstant då de inte uppfyllde bankens krav ), hade jag aldrig någonsin sökt mig till den här ” göra sina anställda sjuka ” fabriken. Hemskt och pinsamt för ett så stort bolag. Det är nog så också att min upplevelse särskiljer sig markant från de som hade andra arbetsuppgifter men iaf vi som jobbade med bolåneärenden på sk. LåneLöfteDirekt LLD.. Jag ångrar det stort och önskar ingen att utsättas till dessa påfrestningar jag utsattes för. Jag rekommenderar INTE dig att söka jobb på LF. Orättvist och icke stimulerande arbetsmiljö. Är du lojal och hårt arbetande medarbetare kommer du relativt fort att inse att det inte har någon betydelse. Det är bara bekantskap och kontakter inom bolaget som kommer att hjälpa dig INTE din kompetens. SÖK INTE TLL LF.

Fördelar

Nackdelar

Sjukt arbetsmijö, riktigt inkomprntens som genomsyrar alla delar av bolaget

Utmärkt studentjobb!

Tycker Länsförsäkringar har nog varit en av mina favoritjobb under min arbetsliv. Länsförsäkringar är väldigt flexibla med tider och visar väldigt mycket uppskattningen när det kommer till att arbeta flera timmar åt dem. Lönen ligger betydligt mer än vad någon jobb du kan få, som t.ex Fitness 24/7 eller Espresso House. Eftersom jag är inte anställd direkt av Länsförsäkringar, utan en bemanningsföretag, så tyvärr får jag inga förmåner som t.ex Personalrabatt. Däremot tycker jag det är otroligt härligt att Länsförsäkring är väldigt inklusiv att bjuda på frukt samt växtbaserade alternativ vid fikatillfällen :) Givetvis förväntar dem att man är professionell, empatisk samt kundinriktad när det kommer till sitt arbete. Rekommenderar starkt Länsförsäkringar ifall man söker ett heltidsjobb eller ett deltidsjobb bredvid sina studier!

Fördelar

Hög lön, trevliga kollegor samt bjuder på frukt och fika ibland!

Nackdelar

Inga rabatter på försäkringar

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Länsförsäkringar. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Länsförsäkringar med

Läs mer om Länsförsäkringar på populära orter

• Länsförsäkringar
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?