Länsförsäkringar

Recensioner från anställda på Länsförsäkringar

Det var bra och jag trivdes där. Kollegor var väldigt trevligt
Rollen som medarbetare i kundcenter var mycket uppstyrd.
Bestämdes när man skulle ta morgonfika, när man skulle ta sin lunch, svara i telefon, svara på mail. Hade schema dag för dag, uppdelar på timmar och minuter. Svarade i telefon i princip hela dagarna. Svåraste att lära sig datasystemet, fick ingen upplärning, en chef som knappt tilltalde en.
Avstämning av interna konto i banken
Bokningar och rättningar för avvisade transaktioner

Mail och supportfrågor

Månadsbokslut
En vanlig dag bestod av inkommande telefonsamtal angående försäkringar, Mail samt brevhantering åt kunder.
Fick en bred kunskap i många olika program och en bra utbildning för jobbet.

Alla ser verkligen om varandra och är mycket samarbetsvilliga och vänliga.

Mycket fin arbetsplats.
min typiska arbetsdag var att ringa ut till kunder via telefon och erbjuda rimligt bra med garantier och priser för försäkringar. jag har lärt mig vara driven , flexibel. den svåraste delen var att få frågor som jag inte kunde svara direkt och det fick mig att stanna upp men jag löste situationen
Ett arbete för den som tycker om att arbeta med olika områden på ett och samma arbete, då du behandlar olika försäkringsområden.
Produktiv och rolig arbetsmiljö med mycket ansvar!
Rolig och utvecklande. insett att ledarskap är avgörande för att få en bra arbetsmiljö, där medarbetarna känner att de vill skapa mervärde.
Kanon satsning på friskvård och välmående. Arbetsbelastning är varierande. Även trivsel är varierande och beror mycket på ledarskapet, vilken de är medvetna om och satsar mycket på.
Ett gammalt försäkringsbolag som lyckats förena sitt ursprung med att ligga i framkant på många områden. Ungt, progressivt, verkar finnas stora möjligheter att avancera - de är duktiga på att rekrytera internt.
En avslappnad men ”rapp” arbetskultur, mycket bra arbetsmiljöer och goda förmåner.
Arbetet är som kundrådgivare är varierat och ger mycket tillbaka. I perioder kan det vara stressigt men ledningen finns där och stöttar. Svåraste delen med jobbet är bristen i våra system som många gånger gör det krångligt och onödigt svårarbetat.
Jag var konsult så svårt att göra en rättvis bedömning av ovan
Har man väl fått in en fot i företaget så blir det lätt att man blir kvar.
Skulle inte direkt säga att det är högt i tak även om vissa ledande tycker det men så är det kanske överallt...
ett trevligt gäng med flera trevliga kollegor trivdes bra och såg fram emot arbetsdagen.
Omväxlande och möten med folk är det som är givande
Fördelar
Att möta folk, fritt
Nackdelar
Att inte kunna göra alla tillfreds
Styrkan hos detta företag är mångfalden, de är hjälpsam.
Fördelar
Gratis lunch varje dag
Nackdelar
finns inte
Som IT – Tekniker (Onsite) på Länsförsäkringar arbeta jag som konsult via Manpower och hade som arbetsuppgifter att vara tillgänglig som tekniker för alla anställda inom Bergslagen (Örebro, Västerås, Karlskoga, Köping) som har någon form av tekniskt problem som behöver åtgärdas eller lösas i ny form, antingen personlig hjälp eller fjärrstyrd hjälp. Eftersom arbetet är ett brett och omfattande område, krävs det högre IT kunskaper för att klara av arbetet.
Företaget har en karismatisk VD som är väldigt kundorienterat och som har förståelse av att organisationen inte är stärkare än den svagaste ledet vilket innebär ett stort fokus på kommunikation och tydlighet i mål och prestation.
Nackdelar
Ingen bonus
Bra företag med trevliga kollegor där man får gå flera utbildningar. Tyvärr är det svårt att klättra inom andra avdelningar, lätt att fastna i samma tjänst länge.
Fördelar
Bra friskvård
Nackdelar
Svårt att växa inom andra avdelningar
Länsförsäkringar Stockholm liksom hela gruppen präglas av en mycket god arbetskultur. Man månar om såväl medarbetare som kunder.

Min utmaning var att ställa om från det börsnoterade bolagets verksamhetsstyrning till det kundägda. En spännande resa dock som jag gärna rekommenderar andra inom branschen att göra.
Stora och ljusa lokaler. Trevliga människor. Bestämde srbetstider själv.
Jag tycker att Länsförsäkringar är ett väldigt roligt och givande jobb. Ingen dag är den andra lik vilket jag tycker är roligt. Eftersom jag är social av mig och gillar att jobba bland människor så tycker jag detta jobb är roligt då jag får prata och hjälpa kunder. Länsförsäkringar har lärt mig väldigt mycket. Innan kunde jag ingenting om försäkringar och jag hade inte mycket erfarenheter sedan innan. Idag kan jag teckna bilförsäkringar, har mer kunskaper om bilar, telefonförsäljning, kundmöten osv.

Jag tycker att Länsförsäkringar har en väldigt bra ledning och arbetsplatskultur. Jag har fått gå på utbildningar och mina arbetskollegor och min chef har alltid samarbetat bra och hjälpt mig på vägen om någonting varit svårt. Detta tycker jag även har bidragit mycket till att jag utvecklats. Arbetsmiljön är även väldigt bra och fräsch.

Det svåraste har varit att läsa av betalningshistoriken i Länsförsäkringars system på kunders försäkringar men detta är någonting som jag har lärt mig mycket av ändå och kämpat för att lära mig. Jag har velat utvecklas och därmed tagit hjälp av kollegor som har hjälpt mig och lärt mig att läsa av betalningshistoriken lättare.
Fördelar
Rikskuponger kort