Länsförsäkringar recensioner av medarbetare

Hittade 13 recensioner som matchade sökningen Se alla 15 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Lärorik arbetsplats
IT-tekniker (Tidigare anställd) –  Örebro10 augusti 2019
Som IT – Tekniker (Onsite) på Länsförsäkringar arbeta jag som konsult via Manpower och hade som arbetsuppgifter att vara tillgänglig som tekniker för alla anställda inom Bergslagen (Örebro, Västerås, Karlskoga, Köping) som har någon form av tekniskt problem som behöver åtgärdas eller lösas i ny form, antingen personlig hjälp eller fjärrstyrd hjälp. Eftersom arbetet är ett brett och omfattande område, krävs det högre IT kunskaper för att klara av arbetet.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Bra kollegor
CUSTOMER SERVICE AND SALES REPRESENTATIVE (Nuvarande anställd) –  Malmö30 januari 2019
Bra företag med trevliga kollegor där man får gå flera utbildningar. Tyvärr är det svårt att klättra inom andra avdelningar, lätt att fastna i samma tjänst länge.
Fördelar
Bra friskvård
Nackdelar
Svårt att växa inom andra avdelningar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Rolig srbetsmiljö
Kundbokare (Tidigare anställd) –  Västerås14 januari 2019
Stora och ljusa lokaler. Trevliga människor. Bestämde srbetstider själv.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Arbetsplatskultur
Effektivt, serviceinriktat och härlig arbetsmiljö
Lånehandläggare och administratör (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun1 februari 2018
En arbetsplats som inkluderar både unga och äldre, akademiker och de utan vidareutbildning. Skulle säga att på denna arbetsplats får alla en chans, här är det prestation och attityd som räknas.
Bra ledarskap och härlig kultur.
Jag har lärt mig otroligt mycket under min tid på företaget och kommer evigt vara tacksam för mina år på Länsförsäkringar.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9NejRapportera
Nytänk
Säkerhetsansvarig (Nuvarande anställd) –  Stockholm28 december 2017
Ny VD med nya idéer och på god väg att införa nya inriktningar at jobba mot
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Produktiv och stimulerande miljö
Systemansvarig (Tidigare anställd) –  Stockholm22 september 2017
Stimulerande arbetskamrater som gör att det trots en tungrodd
organisation känns trevligt att gå till arbetet.
Fördelar
subventionerad lunch
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Det var Produktiv och rolig arbetsmiljö innan outsourcingen
Systemutvecklare (Tidigare anställd) –  Östersund9 augusti 2016
Tyvärr har IT-verksamheten outsourcats till indiska bolag med katastrofala effekter.
Produktiviteten har minskat och medarbetare hoppar av !
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 5Rapportera
Rolig utvecklande arbetsplats
Reception / Administration / Säljare (Tidigare anställd) –  Piteå, BD19 januari 2016
Flexibla, utmanande, spännande och roliga arbetsuppgifter där man fick agera som ansiktet utåt och ta emot kunder och hänvisa dom till handläggare, privatrådgivare, företagsrådgivare mäklare samt skadereglerare
Hjälpa kollegor med bokning av lägenheter, hantering av post, kopiering och faxa dokument.
Jättetrevlig arbetsmiljö med härliga arbetskollegor samt samarbetspartners.
Den tuffaste biten var solklart att kunna hantera flertal kunder på telefon samtidigt som face to face.
Jag har lärt mig att hålla mig lugn och fokuserad under stressiga situationer samt lärt mig kunna arbeta mer flexibelt än tidigare.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Arbetsplatskultur
Inte en dag var den andra lik
BackOfficemedarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm11 augusti 2015
Post och lager samt budbil första åren, originalhantering och grafisk formgivning med volymkopieringkopiering och efterbehandling, sen arkivassistent med världens bästa chef som delegerade och lyssnade, sen ärendehantering och personalbutik med en galen chef.
Fördelar
lunch i huset, flex, lediga storhelger, sammahållning i heta företaget
Nackdelar
Långt till jobbet, galen chef
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Omväxlande arbete med trevliga arbetskamrater
Ekonomiassistent (Tidigare anställd) –  Stockholm, AB13 maj 2015
Under mina 13 år på Länsförsäkringar har jag haft flera arbetsuppgifter och arbetat på flera avdelningar, vilket har gett mig en större insyn av de olika affärsområdena.
En typisk dag har varierat beroende på vilken avdelning jag arbetat på, men oftast har den inneburit att den börjar med att ta fram de underlag och listor som behövs för avstämning. Därefter kom det dagliga arbetet, t ex avstämningar och registreringar.
Jag har alltid haft lätt att samarbeta med mina kollegor och chefer. Jag vet inte riktigt vad den svåraste delen har varit, jag har alltid varit haft lätt för att lära mig nya saker och tyckt att det är intressant.
Fördelar
Gratis träning, subventionerad lunch, billigare försäkringar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16Nej 4Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra arbetsmiljö och en rolig arbetsplats
Länsförsäkringar säljare bank och försäkring (Nuvarande anställd) –  Helsingborg, M4 januari 2015
Bara bra jag trivs bra på detta arbete och tycker man har det bra där och alltid frukost på morgonen.
Jag jobbar mellan 8:00 till 16:30 måndag till fredag. Jobbar med spontana kundbesök både försäkring och bank.
Bra arbetskollegor och chefer.
Fördelar
Rikslunchen friskvård
Nackdelar
inga enl mig
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 22Nej 8Rapportera
Arbetsplatskultur
Ett företag i ständig förändring
Förvaltningsledare IT för objektet SAK Försäkring (Nuvarande anställd) –  Stockholm22 december 2013
En typisk arbetsdag börjar alltid ta tempen på alla affärskritiska system som ingår i mitt objekt. Varje dag följer jag utfallet av budgeten. Vidare tillsammans med förvaltningsledare och systemspecialister går vi igenom de aktiviteter som ska utföras inför kommande leverans. Den bästa delen av jobbet är ett nära samarbete med mina närmaste kollegor såsom FL, systemspecialister, systemansvariga/utvecklare och andra FLIT. Det finns inga svåra utan utmanande arbetsuppgifter som utvecklar ens kompetens och personlighet.
Fördelar
Subventionerad lunch, möjlighet att arbeta hemifrån, en friskvårdstimme per vecka, egen gymlokal, anställningsrabatt inom bank och försäkring, satsning på intern rörlighet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 5Rapportera

Se fler Länsförsäkringar recensioner

Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Länsförsäkringar. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,3