Kungälvs Kommun

Recensioner från anställda på Kungälvs Kommun

Jag jabbade som konditor, bageri och kock,catering .
Det finns ett bra samarbete med överordnade som ger svar på alla frågor.
jobbat på äldre boende med dementa avdelning på 17 år och vill pröva nya arbete inom lss boende på kungälvs kommun
Det var mitt första chefsjobb, det utgjorde grund för nya kunskaper.
Roliga arbetsuppgifter, hyfsade löner, flextid, semesterdagsväxling, Ledning/chefer som anställer och avancerar kontaktvägen. Stor personalomsättning Stora besparingskrav som missgynnar goda verksamheter.
Ett givande jobb, man lär sig mycket och det kommer man långt på.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Personalbrist
En bra arbetsplatskultur med möjlighet att utvecklas och växa
Positiv, lugn och enligt andra omdömen har jag lätt för att samarbeta. Jag är en mycket hjälpsam person, samtidigt som jag tycker om att arbeta i grupp och har stort intresse för andra kulturer. Jag tar mina uppgifter på allvar, jag är även en duktig problemlösare. Människor som känner mig beskriver mig pålitlig och ordningsam person som inte hetsar upp mig stressig situation. För övrigt gillar jag nya utmaningar och är lättlärd. På min fritid tycker jag om att läsa mycket och ta promenader samt umgås med mina vänner.
Hej Det är annorlunda att jobba för en kommun i jämförelse med ett privatföretag. Pengarna som kommun har att röra sig med är från skattebetalare, vilket påpekas många gånger. Vare sig man jobbar inom barn- eller äldreomsorgen så handlar det om samma sak och det är att ta hand om en annan person. Lyssna på vad personen säger, behöver hjälp med, utveckla personen efter dess förmåga och vara dess röst. Det som är svårast är att förstå vad och förstå vad varje individ önskar. Det bästa är kollegorna, man har alltid stöd och hjälper varandra. Lagspelet är mycket viktigt! Lagspelet är helt otrolig vilket gör att man orkar jobba dubbelpass, sitta på vak, ha stora barngrupper.
Fördelar
Friskvårdspengar
Nackdelar
Få anställda, ibland blir man beordrar att jobba dubbelpass pga personalbrist.
Väldigt tillmötesgående Trevliga arbetskamrater Bra arbetsgivare, försöker underlätta när det fysiska i arbetet kan bli väldigt tungt.
lagade saker, möblerade, klippte gräs, ordnade saker, flyttade grejeroch rensade ogräs jag kan gör allt också jag kan fixa allt på gårdar och såna jobb
Fördelar
pålitlig, man litar på, arbetsam, pigg, fullansvar och tidigt
Nackdelar
Glada medarbetare och positiv anda. Underbara eldsjälar och nya lärdomar genom åren. Önskade ibland att jag vore chef den högste som kunde få in nya medarbetare med nya erfarenheter och andra kunskaper lätt är ju att man blir hemma blind. När man är samma team fast det är bekvämt och vi lär känna varandra. Och vi blir därmed mer trygga av att känna våra medarbetare samt våra vårdtagare och det invaggar trygghet och stabilitet för de boende. Och Tim vikarier behövs ju alltid. Ibland är det tungt när det är helg och någon personal blir sjuk. Då är det svårt att få in någon. Vi täcker upp för varandra men ibland blir det ju att många anställda får arbeta extra. Men det är alltid lika tryggt när det är vi som kan vårt arbete känner våra boende och allt flyter på. Vi ser alltid fokus på våra vårdtagare och deras behov men hade önskat det fanns ibland mer aktivitet. Det är alltid tråkigt när någon slutar av personalen. Det är alltid roligt med vårdtagarna när de skiner upp och man ser att de blir glada när vi kommer, när de är nöjda är vi som personal nöjda. Det är alltid gott bemötande av vår chef och anhöriga är nöjda detta stärker oss som personal.
Komma till jobbet. Då är barnen redan ute och leker så man får hitta den avdelningen som är ens. (Vid de tillfället hade de olika färger på västar) Man fick lära sig ledarrollern och hålla kolla på 10 olika saker, men vid de tillfället barn. Jag hade de som sommarjobb under ungefär en månad. De svåraste med jobbet var att jag inte hade så mycket erfarenhet med barn innan. Men de bästa var att se dem le när man lekte med dem.
Fördelar
Lära sig ledarroll
Nackdelar
Jobbet inte varade sålänge
Jättebra arbetsplats, bra jobbarkompisar och bra chef. Självständig jobb under ansvar.
Fördelar
Bra arbetsplats i överlag
Nackdelar
En typisk arbetsdag är att jag har hand om ca 20 barn under dagtid och ca 60 under eftermiddagen. Att kunna ge barnen trygghet och struktur och ett bra ledarskap är a och o för att deras dag ska bli bra. Jag har ett bra förhållningssätt till andra människor - vilket jag med min erfarenhet kan ta med mig vilken arbetsplats jag än kommer till. Jag är "arbetsledare" och har huvudansvaret för att fritidshemmet drivs framåt. Det bästa med mitt jobb är alla möten jag får med barnen och deras föräldrar.
Man fick ta egna initativ och visa framfötterna, men man hade kollegor som var på ens nivå och som man kunde jobba gott med och skratta med på rasterna. Konflikterna löstes lätt när de uppstod genom att man tog tag i sin kollega, drog personen åt sidan och berättade vad man kände kring vad och fick respons på det.
Fördelar
Kollegorna, läget, cheferna
Nackdelar
Lite krångel med att folk högre upp skulle få saker gjort
Ledarskapet sköttes mestadels dåligt. Ny chef utav 6 st chefer var bara 1 kompetent. Ett fåtal av de som jobbade brydde sig om de boende Det bästa var när man jobbat hårt och fick ett tack och en kram av de boende
mycket mysig arbets plats saknar den, bra personal och ledning
Det bästa med arbetet är att man får vara ute mycket & att jag hjälpt & stöttat elever med svårigheter.
Fördelar
Äta pedagogisk lunch med eleverna
Se fler recensioner av Kungälvs Kommun