Kuehne+Nagel

Kuehne+Nagel – recensioner om Lön och förmåner

Stressig miljö för speditörerna. Dåligt ledarskap överlag. En internationell matcokultur. Snabba och ryckiga affärer som ofta blev olönsamma. VD:n var en mobbare med ett psykopatiskt beteendemönster. Skrämmande!
Tveklöst ett av de värsta ställena att jobba på, tillbringar hellre en livstid av att arbeta på ett gatukök än att jag slösar en hel arbetsdag på detta lager. Ledningen har gjort stället till totalitärt styre... Yttrar du dig emot, räkna med att bli utkastad från ditt skift som hämnd utan att ledning ägnar en gnutta tanke på vilka konsekvenser det kan medföra. Så nej för personalen på Kuehne i Staffanstorp är det bara att stänga käften och jobba utan någon som helst möjlighet till påverkan.Beordrade övertider hela tiden och de lärde sig aldrig! Varför inte bara ta in resurser istället för allt beordrande. Personalen får ta skitet pga urusel personalplanering. Det värsta av allt att nödvändig utrustning saknas för att utföra arbetet. Vid många tillfällen behöver personalen klättra ur trucken och in i en bur på fyra meters höjd för att plocka ut en artikel. För att sen inte nämna alla klumpiga klädslar och bumpers som behöver ställas ostadigt på gafflar.Håll er borta härifrån!
Fördelar
När det var dags att stämpla ut
Nackdelar
När det var dags att stämpla in
Stället hade kunnat vara så mycket bättre om det hade en bättre ledning.. Så mycket rövslickeri och skvallrande till chefen för kunna avancera från golvet och uppåt.. Nuvarande site manager som kom helt oerfaren från Toyota är så konflikträdd att det inte finns och ser även mellan fingrarna vad det gäller droger.. Han har både hittat receptbelagd medicin på golvet utan att ens undersöka vem det är eller tagit upp det på något möte eller fixat så det blivit drogtester.. Även har han när han blivit informerad om att nuvarande skiftledare brukat droger på jobb när han jobbade som vanlig lagerarbetare sagt åt honom att jag skiter i vad du gör på fritiden men gör inte under arbetstid.. Sen var den saken ur välden.. Så drogliberal och problem med sitt temprament, han har slagit ihjäl några kartonger med järnrör mitt ibland medarbetare.. Men det är väl helt normalt 🤷‍♂️ Sen kan nämnas att om någon kritiserar eller säger emot honom riskerar de att bli förflyttade till en annan avdelning eller så byter han skift på de så de skall vantrivas.. Nu har han två knähundar (skiftledare) under sig som springer och gör hans smutsjobb, så nu kan nog kartongerna känna sig säkra.. Men dessa skiftledare har fått mycket luft under vingarna, kanske beror på alla energidrycker de tagit ur handen på lagerarbetarna när de brutit mot den hemska regeln om dricka på lagret.. Så defenitivt inget jobb jag hade rekommenderat till någon förrän ledningen är utbytt.
Fördelar
När man går hem
Nackdelar
Ledningen, stressen, övervakningen, favoriseringen m.m
Kommer mellan 7.30 - 7.55. Går igenom mailen samt svarar av. Går igenom uppdrag som ska handläggas med detsamma eller senare under dagen. Har på detta jobb lärt mig att leva med en yngre chef som vill ha total koll! Mycket bra arbetskollegor, som kan lyssna när de har tid. Den svåraste delen är att förstå många kunders skriftliga krav, som inte alltid är korrekt i hänseende till våra regler inom transport och spedition. Det är alltid lika skönt när en kund är nöjd och de dessutom fram för det till oss.
Fördelar
Att jobba hos ett välkänt och bra transport/speditions företag.
Nackdelar
Idag inget företag som satsar på bil transporter.
Se fler recensioner av Kuehne+Nagel