Kuehne+Nagel

Recensioner från anställda på Kuehne+Nagel

Trevligt folk, bra arbetsuppgifter ordning och reda.
Hur många fler recensioner krävs det egentligen för att det ska ske någon förändring på Kuehne Nagel i Staffanstorp? Hur länge ska vi anställda behöva gå runt och må psykiskt dåligt pga den dåliga arbetsmiljön, som dagligen består av mobbning, särbehandlingar samt ledare som favoriserar personalen. Hur länge ska chefen blunda för våra problem?Ingen förstår hur han ens kan vara kvar.Detta håller inte. Ingen ska behöva gå runt och må dåligt på sin arbetsplats. Vi behöver en chef som tar sin personal på allvar! GÖR OM, GÖR RÄTT!
Fördelar
Tyvärr inga!
Nackdelar
Att KN inte har sparkat chefen än....
Stressig miljö för speditörerna. Dåligt ledarskap överlag. En internationell matcokultur. Snabba och ryckiga affärer som ofta blev olönsamma. VD:n var en mobbare med ett psykopatiskt beteendemönster. Skrämmande!
Tveklöst ett av de värsta ställena att jobba på, tillbringar hellre en livstid av att arbeta på ett gatukök än att jag slösar en hel arbetsdag på detta lager. Ledningen har gjort stället till totalitärt styre... Yttrar du dig emot, räkna med att bli utkastad från ditt skift som hämnd utan att ledning ägnar en gnutta tanke på vilka konsekvenser det kan medföra. Så nej för personalen på Kuehne i Staffanstorp är det bara att stänga käften och jobba utan någon som helst möjlighet till påverkan.Beordrade övertider hela tiden och de lärde sig aldrig! Varför inte bara ta in resurser istället för allt beordrande. Personalen får ta skitet pga urusel personalplanering. Det värsta av allt att nödvändig utrustning saknas för att utföra arbetet. Vid många tillfällen behöver personalen klättra ur trucken och in i en bur på fyra meters höjd för att plocka ut en artikel. För att sen inte nämna alla klumpiga klädslar och bumpers som behöver ställas ostadigt på gafflar.Håll er borta härifrån!
Fördelar
När det var dags att stämpla ut
Nackdelar
När det var dags att stämpla in
Stället hade kunnat vara så mycket bättre om det hade en bättre ledning.. Så mycket rövslickeri och skvallrande till chefen för kunna avancera från golvet och uppåt.. Nuvarande site manager som kom helt oerfaren från Toyota är så konflikträdd att det inte finns och ser även mellan fingrarna vad det gäller droger.. Han har både hittat receptbelagd medicin på golvet utan att ens undersöka vem det är eller tagit upp det på något möte eller fixat så det blivit drogtester.. Även har han när han blivit informerad om att nuvarande skiftledare brukat droger på jobb när han jobbade som vanlig lagerarbetare sagt åt honom att jag skiter i vad du gör på fritiden men gör inte under arbetstid.. Sen var den saken ur välden.. Så drogliberal och problem med sitt temprament, han har slagit ihjäl några kartonger med järnrör mitt ibland medarbetare.. Men det är väl helt normalt 🤷‍♂️ Sen kan nämnas att om någon kritiserar eller säger emot honom riskerar de att bli förflyttade till en annan avdelning eller så byter han skift på de så de skall vantrivas.. Nu har han två knähundar (skiftledare) under sig som springer och gör hans smutsjobb, så nu kan nog kartongerna känna sig säkra.. Men dessa skiftledare har fått mycket luft under vingarna, kanske beror på alla energidrycker de tagit ur handen på lagerarbetarna när de brutit mot den hemska regeln om dricka på lagret.. Så defenitivt inget jobb jag hade rekommenderat till någon förrän ledningen är utbytt.
Fördelar
När man går hem
Nackdelar
Ledningen, stressen, övervakningen, favoriseringen m.m
Trevlig arbetsplats med bra arbetskollegor.Bra ledning Bra och roliga arbetsuppgifter
Fördelar
Rikskuponger
Utan tvekan kanske det sämsta arbetsplatsen som finns. Ledare som skiter i personalen och särbehandlar bara de som smörar för de och sina egna släktingar. Arbetsmiljön tas aldrig i beaktning och ska alltid vara på chefens sätt. Vägrar lyssna till sin personal och väldigt duktig på att manipulera och ljuga för personalen för att rädda sitt eget skinn! Byt ut hela ledarskapet!
Regin på Bmws lager i Staffanstorp under all kritik!! Chef som favvoriserar sin partner/r*vslickare trots personerna i fråga inte har någon kompetens över huvudtaget, baktalar/kränker sin personal, ljuger samt lovar ofantligt med saker som inte hålls. Folk flyr från detta lager, enbart pga urusla chefer! Folk får bara höra hur dåliga dom är, SAMT att samma personer förväntas prestera till 110%. Logiskt eller hur!? Trots stort missnöje från personalen görs inga som helst ändringar i ledning. HR avd bara blundar och ifrågasätter vad problemen är. Trots att det är uppenbart det är där problemet ligger. KN i stort är nog en bra arbetsgivare, dock inte på BMWs lager i Staffanstorp! Så länge ledarskapet sitter kommer båten att sjunka. Jag hade kunnat fortsatt bra länge till!
Fördelar
När man gick hem!
Nackdelar
Värdelös Site manager!!
Kommer mellan 7.30 - 7.55. Går igenom mailen samt svarar av. Går igenom uppdrag som ska handläggas med detsamma eller senare under dagen. Har på detta jobb lärt mig att leva med en yngre chef som vill ha total koll! Mycket bra arbetskollegor, som kan lyssna när de har tid. Den svåraste delen är att förstå många kunders skriftliga krav, som inte alltid är korrekt i hänseende till våra regler inom transport och spedition. Det är alltid lika skönt när en kund är nöjd och de dessutom fram för det till oss.
Fördelar
Att jobba hos ett välkänt och bra transport/speditions företag.
Nackdelar
Idag inget företag som satsar på bil transporter.
Se fler recensioner av Kuehne+Nagel