KTH Royal Institute of Technology

Recensioner från anställda som Student & engagerad på KTH Royal Institute of Technology

Hittade 1 recension som matchade sökningen
KTH har verkligen gett mig mycket — både kunskapsmässigt och i upplevelser & vänskaper. Även om KTH ligger centralt i Stockholm, känns det lite som att komma in i en ny värld när man går in på området. Studenter från alla delar av världen, fantastiska professorer som forskar på allt från små partiklar till stora maskiner — och självklart studentkåren THS & sektionerna. Det är ganska höga krav på oss studenter, men också rimliga — det är på sätt och vis enklare att komma in än att komma ut (jag tog helt klart själv lite extra tid på mig). I slutändan är det för ens eget bästa, man känner sig förberedd inför arbetslivet. Hade ändå tid till att engagera mig i min sektion och vara läxhjälpare på Allakando, bland annat hann jag med att arbeta med att utveckla Allakandos läxhjälp online. Tiden till aktiviteter utöver studierna tycker jag är viktigt, för att man ska få erfarenheter från resten av världen och studentlivet bidrar även mycket till ens karriär. Inte minst hittade jag min arbetsgivare på Armada, som är en riktigt stor mässa. Stort tack KTH. Dels till alla människor som är sig själva och som lät mig vara mig själv, men även till all fakultet och administration som gör detta till ett riktigt bra universitet.