KTH Royal Institute of Technology
Recensioner från anställda på KTH Royal Institute of Technology

Trygg, lärorik och mycket trevliga arbetskamrater

29 april 2016
- Föreläsningar och forskning antigen med laboration arbete eller sammanställning av rapporter, förberedelse av presentationer eller och föreläsningar. - Att vara snabb och bestämd i vad man gör. Att lyssna och lära från andra. Att respektera andras åsikter . - Behöver visar sig mer ner i verksamheten. Vara tydliga i deras kommunikation med övriga. - Viktig att hjälpa varandra och villig att delar med mig min kunskaper. Respekt för varandra är viktig. - Då tiden och resurserna inte räcker för vad man vill åstadkomma. - Att see studenter ta sina examen eller avsluta sina långa och krävande avhandlingar.
Fördelar
Centrum för kunskap. fantastisk forskningsmiljö med många kompetenta kamrater
Nackdelar
Ständigt brist på tillräcklig forskningsmedel
3 mars 2020
Research Engineering / Project Manager (Tidigare anställd) - Stockholm
I did have a interesting role in the project that i was in charge and I did enjoy to work on that. I can not answer for other schools and other departments at KTH, but the one that I worked is quite messy and regarding the gestor.
4 december 2019
Student & engagerad (Tidigare anställd) - Stockholm
KTH har verkligen gett mig mycket — både kunskapsmässigt och i upplevelser & vänskaper. Även om KTH ligger centralt i Stockholm, känns det lite som att komma in i en ny värld när man går in på området. Studenter från alla delar av världen, fantastiska professorer som forskar på allt från små partiklar till stora maskiner — och självklart studentkåren THS & sektionerna. Det är ganska höga krav på oss studenter, men också rimliga — det är på sätt och vis enklare att komma in än att komma ut (jag tog helt klart själv lite extra tid på mig). I slutändan är det för ens eget bästa, man känner sig förberedd inför arbetslivet. Hade ändå tid till att engagera mig i min sektion och vara läxhjälpare på Allakando, bland annat hann jag med att arbeta med att utveckla Allakandos läxhjälp online. Tiden till aktiviteter utöver studierna tycker jag är viktigt, för att man ska få erfarenheter från resten av världen och studentlivet bidrar även mycket till ens karriär. Inte minst hittade jag min arbetsgivare på Armada, som är en riktigt stor mässa. Stort tack KTH. Dels till alla människor som är sig själva och som lät mig vara mig själv, men även till all fakultet och administration som gör detta till ett riktigt bra universitet.
26 november 2019
Tentamensvakt (Nuvarande anställd) - Stockholm
Förberedelser inför Tentamen. Man lär sig och arbetar självständigt. Problemlösningsförmågan förbättras. Man lär sig i samspel med andra (social interaktion). Man sig att ta eget ansvar.
Fördelar
Gratis kaffe och bulle.
Nackdelar
Det finns ibland stressbelastning.