KTH Royal Institute of Technology
Recensioner från anställda på KTH Royal Institute of Technology

Ottima università

1 juli 2014
La giudico un ottima università nella quale, in un ambiente di lavoro molto fecondo e stimolante, si possono creare basi per un eventuale futuro nella ricerca.
Fördelar
Ottime persone, Ambiente stimolante, Buon salario
Nackdelar
Clima svedese
26 mars 2014
Research Engineer (Tidigare anställd) - Stoccolma (Svezia)
Ottima università, tra le migliori a livello mondiale nel settore EE, che offre ottime opportunità di crescita a studenti volenterosi.
Fördelar
Flessibilità di orario, salario, ottimo ambiente
3 mars 2020
Research Engineering / Project Manager (Tidigare anställd) - Stockholm
I did have a interesting role in the project that i was in charge and I did enjoy to work on that. I can not answer for other schools and other departments at KTH, but the one that I worked is quite messy and regarding the gestor.
4 december 2019
Student & engagerad (Tidigare anställd) - Stockholm
KTH har verkligen gett mig mycket — både kunskapsmässigt och i upplevelser & vänskaper. Även om KTH ligger centralt i Stockholm, känns det lite som att komma in i en ny värld när man går in på området. Studenter från alla delar av världen, fantastiska professorer som forskar på allt från små partiklar till stora maskiner — och självklart studentkåren THS & sektionerna. Det är ganska höga krav på oss studenter, men också rimliga — det är på sätt och vis enklare att komma in än att komma ut (jag tog helt klart själv lite extra tid på mig). I slutändan är det för ens eget bästa, man känner sig förberedd inför arbetslivet. Hade ändå tid till att engagera mig i min sektion och vara läxhjälpare på Allakando, bland annat hann jag med att arbeta med att utveckla Allakandos läxhjälp online. Tiden till aktiviteter utöver studierna tycker jag är viktigt, för att man ska få erfarenheter från resten av världen och studentlivet bidrar även mycket till ens karriär. Inte minst hittade jag min arbetsgivare på Armada, som är en riktigt stor mässa. Stort tack KTH. Dels till alla människor som är sig själva och som lät mig vara mig själv, men även till all fakultet och administration som gör detta till ett riktigt bra universitet.