Kronans Apotek

Recensioner från anställda som Vårdare på Kronans Apotek

Vårdare3 recensioner
En typisk dag börjar med kassaräkning och kontroll av temp i lokal och kylar. Fortsätter med inloggning i datorerna och koll av apotekets mail. Åtgärdar ev. indragningar och info. Loggar in varuleveranser och prickar av och lägger in dessa på avsedda platser. Öppnar för kunderna och hjälper dem med egenvårdsrelaterade problem och önskemål. Jag har lärt mig att företagets värderingar gärna kommuniceras intern och extern, men efterlevs sämre. Vinsten är viktigare än något annat för ledningen. Kortsiktig planering gynnar inte vare sig kund eller personal. Personalneddragningar istället för att stötta och hjälpa nyetablerade apotek känns orättvist och fel. Kollegorna är i de allra flesta fall underbara och dedikerade människor som verkligen är stolta över sitt kunnande och är ett segt släkte, som tål mycket inom nästan orimliga gränser. Den svåraste delen är att förklara varför vi inte har en viss vara eller varför vi inte kan lämna ut den till kunden. Det bästa med jobbet är att kunna tillfredsställa kundens behov när man efter att ha ställt rätt frågor ringat in problemet. Hitta nya infallsvinklar eller hitta orsaken till att ett läkemedel inte passar just den här kunden eller tillståndet. Att få en skeptisk kund att bli bästa stamkunden är så oerhört roligt och utmanande!
kan bli bättre arbetsmiljö om cheffen lyssnar Po vad har du att säga i
Fördelar
Bra arbets kompisar
Nackdelar
Cheffen lyssnar inte på dina förslag bare den hon ville säga
Trivs jätte bra där lär man hur er att vara en bra kollektiv De tar hand om varandra Ledningen er det bästa jag var med Hög arbetsplatskultur Jag har inte upplevt det Bra arbetskolleger hjälpsamma omtänksamma
Fördelar
FRUKOST ALLTID GRATIS FRUKT ALLTID OCH VARJE FREDAG FIKA
Nackdelar
INGA