Kronans Apotek

Recensioner från anställda som Farmaceut på Kronans Apotek

Farmaceut9 recensioner
Trevliga och flitiga kollegor gör det roligt att gå till jobbet, dåliga it-system och gamla datorer gör att det ibland inte går att sköta arbetsuppgifterna så snabbt och smidigt som är önskvärt. Varierande arbetsuppgifter och utmaningar, ingen dag är den andra lik.
Fördelar
trevliga kollegor, eget ansvar, flexibla arbetstider
Nackdelar
dåliga it-system, ibland dålig personalplanering
Jag hade en mycket bra träningsperiod på Kronans Apotek i Torsby . Stämningen är underbar och personalen som är hjälpsam. Arbetet är inte nytt för mig . Men det problem jag mötte var i datorprogrammet som behandlar med recept . Bra jobbatmosfär det finns mycket arbete. Ett bra lag. i rasten Vi drackar kaffe med en bra stämning
Fördelar
en jättebra träning språk
Trevlig och lugnt miljö där jag fick chansen att lära mig nya saker samt jobba med hjälpsamma medarbetare.
Fördelar
Man kunde jobba i egen takt
Nackdelar
Enformigt
Jag har jobbat många år inom apoteket.Jag trivdes jätte bra och arbetsmiljön var perfekt..Jag hade underbara kollegor som fick mig att gå med vilja till jobbet varje dag. Jag gillade mitt jobb och tyckte om att jobba med kunder och service.
Fördelar
Bra arbetsmiljö
Trevliga arbetskamrater, bra arbetstider. Varierande arbetsuppgifter med ansvar för varor och kassahantering.
Fördelar
Möjlighet att få vara på olika apotek
Nackdelar
Tung varuhantering
Trevlig ställe, trevliga kollegor. Har praoat där förut och nu så vill jag söka sommar jobb där. Kan jobba någon annan stans också spelar ingen roll för mig.
Fördelar
God choklad dricka
Nackdelar
Inget
En typisk arbetsdag för mig kunde vara att packa upp varor, ställa iordning och sortera, lagerarbete, stå i kassan och hjälpa till med allt som min handledare ber mig att göra. Jag lärde mig att kommunicera med människor och förstå deras behov genom att vara uppdaterad, hålla en hög service och ha koll på lagret, varuplockning och rådgivning. Den svåraste delen av jobbet tycker jag är när det kommer kunder som pratar ett annat språk än de jag har lärt mig. Här blir svårigheten att kunna kommunicera. Den bästa delen av jobbet är att ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande samt att det är ett varierande och utmanande arbete.
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Nackdelar
Kan vara stressigt i mellanåt
jag jobbade som farmacevter mest med recept kanal. jag har lära mig jättemycket om mediciner och kunder p g a de har stor apoteket och bra egenvård avdelning. arbetskollegor var jättesnäll och allt svara på frågorna när jag behöver. de var samarbete. jag tror var inget svåraste delen av jobbet träffat jag. min bästa delen av jobbet vid receptkanalen.
Fördelar
fördelen var samarbete mellan farmacevter.
Nackdelar
finns inte rast det är bara lunch tid.
Uruselt ledarskap och trist personalpolitik. Men de flesta arbetskamraterna är fantastiska människor.