Kronans Apotek

Recensioner från anställda på Kronans Apotek i Uppsala

Uppsala2 recensioner
Stå i kassan, hjälpa under, plocka varor etc. Jag har lärt mig vara mer serviceinriktad och mer försäljning. Kompetenta och kunniga arbetskollegor. Svåraste delen av jobbet är att inte ge rådgivning till kunden. Bästa delen med jobbet är att träffa kunder.
Det är många varierande uppgifter (varuupplockning, kassan, rådgivning m.m) på Kronans Apotek, och HR-utbildningar under betald arbetstid. Det är dock lite personal ca 90% av alla dagar man arbetar där och en 10-timmars dag utan en enda rast (bortsett från lunchen) är att räkna med. Jag har lärt mig mycket inom handelsvaror och läkemedel (jag fick dock ej rådgiva om läkemedel) och grundläggande om hur ett apotek drivs. Arbetgivarna är för det mesta bra men hade i nästan ett år en arbetsgivare som var bedrövlig. Kollegorna är lätta att prata med, trevliga och stöttande när jag var ny. Det svåraste är företagets sätt att tänka (exempelvis nedskärningar, brist på information till personal av nya varors funktioner), då man som anställd oftast missgynnas av det eller gör det svårare att ge information till kunderna. Den bästa delen med att jobba hos Kronans Apotek är variationerna av arbetsuppgifter, kundmötet och det hjärnstimulerande arbetet.
Fördelar
25% personalrabatt
Nackdelar
personalrabatt gäller ej på redan nedsatta produkter