Kronans Apotek

Recensioner från anställda på Kronans Apotek i Göteborg

Göteborg3 recensioner
En typisk arbetsdag innehåller många olika uppgifter, från läkemedelsexpedition, kundservice, rådgivning, licensansökningar, beställningar, inventering, hållbarhet och varuplock. Vad jag har lärt mig av mitt jobb på apotek är varje enskild person/patient är unik och bör få den service hen behöver, att det är viktigt med en hälsosam arbetsmiljö och att samarbetet på ett jobb är viktigt för en fungerande verksamhet. Ledningen på företaget har varit förstående till våra behov som personal. Den bästa delen av jobbet är att man hjälper människor.
Fördelar
Rikskortet, rabatt på gymkort, terminal glasögon
En typisk arbetsdag för mig kunde vara att packa upp varor, ställa iordning och sortera, lagerarbete, stå i kassan och hjälpa till med allt som min handledare ber mig att göra. Jag lärde mig att kommunicera med människor och förstå deras behov genom att vara uppdaterad, hålla en hög service och ha koll på lagret, varuplockning och rådgivning. Den svåraste delen av jobbet tycker jag är när det kommer kunder som pratar ett annat språk än de jag har lärt mig. Här blir svårigheten att kunna kommunicera. Den bästa delen av jobbet är att ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande samt att det är ett varierande och utmanande arbete.
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Nackdelar
Kan vara stressigt i mellanåt
En typisk dag börjar med kassaräkning och kontroll av temp i lokal och kylar. Fortsätter med inloggning i datorerna och koll av apotekets mail. Åtgärdar ev. indragningar och info. Loggar in varuleveranser och prickar av och lägger in dessa på avsedda platser. Öppnar för kunderna och hjälper dem med egenvårdsrelaterade problem och önskemål. Jag har lärt mig att företagets värderingar gärna kommuniceras intern och extern, men efterlevs sämre. Vinsten är viktigare än något annat för ledningen. Kortsiktig planering gynnar inte vare sig kund eller personal. Personalneddragningar istället för att stötta och hjälpa nyetablerade apotek känns orättvist och fel. Kollegorna är i de allra flesta fall underbara och dedikerade människor som verkligen är stolta över sitt kunnande och är ett segt släkte, som tål mycket inom nästan orimliga gränser. Den svåraste delen är att förklara varför vi inte har en viss vara eller varför vi inte kan lämna ut den till kunden. Det bästa med jobbet är att kunna tillfredsställa kundens behov när man efter att ha ställt rätt frågor ringat in problemet. Hitta nya infallsvinklar eller hitta orsaken till att ett läkemedel inte passar just den här kunden eller tillståndet. Att få en skeptisk kund att bli bästa stamkunden är så oerhört roligt och utmanande!