Kronans Apotek
Recensioner från anställda på Kronans Apotek

Varierande jobb med trevliga kollegor

24 september 2020
Trevliga och flitiga kollegor gör det roligt att gå till jobbet, dåliga it-system och gamla datorer gör att det ibland inte går att sköta arbetsuppgifterna så snabbt och smidigt som är önskvärt. Varierande arbetsuppgifter och utmaningar, ingen dag är den andra lik.
Fördelar
trevliga kollegor, eget ansvar, flexibla arbetstider
Nackdelar
dåliga it-system, ibland dålig personalplanering
2 april 2019
Apoteksassistent (praktik) (Tidigare anställd) - Torsby
Jag hade en mycket bra träningsperiod på Kronans Apotek i Torsby . Stämningen är underbar och personalen som är hjälpsam. Arbetet är inte nytt för mig . Men det problem jag mötte var i datorprogrammet som behandlar med recept . Bra jobbatmosfär det finns mycket arbete. Ett bra lag. i rasten Vi drackar kaffe med en bra stämning
Fördelar
en jättebra träning språk
27 januari 2019
Apoteksassistent (Tidigare anställd) - Malmö kommun
Trevlig och lugnt miljö där jag fick chansen att lära mig nya saker samt jobba med hjälpsamma medarbetare.
Fördelar
Man kunde jobba i egen takt
Nackdelar
Enformigt
13 april 2017
Lagerhantering, kassa (Tidigare anställd) - Lund
Generellt ett intressant jobb, där det varierade från dag till dag. Det första problemet som ständigt dyker upp är bristen på personal, vilket ledde till hårda arbetsdagar för vissa anställda samt generellt en dålig artbestämning. Personalen är stressade och har svårt att kompromissa för varandra ibland, då den allmänna arbetsmiljön inte är så himla bra. Personalen får dock generösa raster där de kan vila ut ifall det behövs. Själva arbetet är dessutom trivsamt när det väl går smidigt. Enligt mig måste själva ledningen fokusera mera på välmåendet av personalen för att produktiviteten ska kunna öka.