Kronans Apotek
Recensioner från anställda på Kronans Apotek

Varierande arbetsuppgifter

23 mars 2018
En typisk arbetsdag för mig kunde vara att packa upp varor, ställa iordning och sortera, lagerarbete, stå i kassan och hjälpa till med allt som min handledare ber mig att göra. Jag lärde mig att kommunicera med människor och förstå deras behov genom att vara uppdaterad, hålla en hög service och ha koll på lagret, varuplockning och rådgivning. Den svåraste delen av jobbet tycker jag är när det kommer kunder som pratar ett annat språk än de jag har lärt mig. Här blir svårigheten att kunna kommunicera. Den bästa delen av jobbet är att ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande samt att det är ett varierande och utmanande arbete.
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Nackdelar
Kan vara stressigt i mellanåt
24 september 2020
Apotekstekniker (Nuvarande anställd) - Lund
Trevliga och flitiga kollegor gör det roligt att gå till jobbet, dåliga it-system och gamla datorer gör att det ibland inte går att sköta arbetsuppgifterna så snabbt och smidigt som är önskvärt. Varierande arbetsuppgifter och utmaningar, ingen dag är den andra lik.
Fördelar
trevliga kollegor, eget ansvar, flexibla arbetstider
Nackdelar
dåliga it-system, ibland dålig personalplanering
2 april 2019
Apoteksassistent (praktik) (Tidigare anställd) - Torsby
Jag hade en mycket bra träningsperiod på Kronans Apotek i Torsby . Stämningen är underbar och personalen som är hjälpsam. Arbetet är inte nytt för mig . Men det problem jag mötte var i datorprogrammet som behandlar med recept . Bra jobbatmosfär det finns mycket arbete. Ett bra lag. i rasten Vi drackar kaffe med en bra stämning
Fördelar
en jättebra träning språk
13 februari 2018
Läkemedelsansvarig (Nuvarande anställd) - Göteborg
En typisk arbetsdag innehåller många olika uppgifter, från läkemedelsexpedition, kundservice, rådgivning, licensansökningar, beställningar, inventering, hållbarhet och varuplock. Vad jag har lärt mig av mitt jobb på apotek är varje enskild person/patient är unik och bör få den service hen behöver, att det är viktigt med en hälsosam arbetsmiljö och att samarbetet på ett jobb är viktigt för en fungerande verksamhet. Ledningen på företaget har varit förstående till våra behov som personal. Den bästa delen av jobbet är att man hjälper människor.
Fördelar
Rikskortet, rabatt på gymkort, terminal glasögon