Kronans Apotek
Recensioner från anställda på Kronans Apotek

Roliga arbetsuppgifter, dock dålig ledning

26 augusti 2014
Det är många varierande uppgifter (varuupplockning, kassan, rådgivning m.m) på Kronans Apotek, och HR-utbildningar under betald arbetstid. Det är dock lite personal ca 90% av alla dagar man arbetar där och en 10-timmars dag utan en enda rast (bortsett från lunchen) är att räkna med. Jag har lärt mig mycket inom handelsvaror och läkemedel (jag fick dock ej rådgiva om läkemedel) och grundläggande om hur ett apotek drivs. Arbetgivarna är för det mesta bra men hade i nästan ett år en arbetsgivare som var bedrövlig. Kollegorna är lätta att prata med, trevliga och stöttande när jag var ny. Det svåraste är företagets sätt att tänka (exempelvis nedskärningar, brist på information till personal av nya varors funktioner), då man som anställd oftast missgynnas av det eller gör det svårare att ge information till kunderna. Den bästa delen med att jobba hos Kronans Apotek är variationerna av arbetsuppgifter, kundmötet och det hjärnstimulerande arbetet.
Fördelar
25% personalrabatt
Nackdelar
personalrabatt gäller ej på redan nedsatta produkter
15 november 2014
Säljare (Nuvarande anställd) - Uppsala, C
Stå i kassan, hjälpa under, plocka varor etc. Jag har lärt mig vara mer serviceinriktad och mer försäljning. Kompetenta och kunniga arbetskollegor. Svåraste delen av jobbet är att inte ge rådgivning till kunden. Bästa delen med jobbet är att träffa kunder.
24 september 2020
Apotekstekniker (Nuvarande anställd) - Lund
Trevliga och flitiga kollegor gör det roligt att gå till jobbet, dåliga it-system och gamla datorer gör att det ibland inte går att sköta arbetsuppgifterna så snabbt och smidigt som är önskvärt. Varierande arbetsuppgifter och utmaningar, ingen dag är den andra lik.
Fördelar
trevliga kollegor, eget ansvar, flexibla arbetstider
Nackdelar
dåliga it-system, ibland dålig personalplanering
5 augusti 2020
Försäljare, butiksbiträde (Nuvarande anställd) - Malmö
Packa upp varor. Mycket om medicin. Cheferna är professionella. Arbetsplatsen är professionell. Rådgivning om mediciner. Kunderna.
Fördelar
Ibland får man gratis varor.