Kronans Apotek
Recensioner från anställda på Kronans Apotek

Bra arbetsmiljö och härliga kollegor.

24 oktober 2013
En typisk dag börjar med kassaräkning och kontroll av temp i lokal och kylar. Fortsätter med inloggning i datorerna och koll av apotekets mail. Åtgärdar ev. indragningar och info. Loggar in varuleveranser och prickar av och lägger in dessa på avsedda platser. Öppnar för kunderna och hjälper dem med egenvårdsrelaterade problem och önskemål. Jag har lärt mig att företagets värderingar gärna kommuniceras intern och extern, men efterlevs sämre. Vinsten är viktigare än något annat för ledningen. Kortsiktig planering gynnar inte vare sig kund eller personal. Personalneddragningar istället för att stötta och hjälpa nyetablerade apotek känns orättvist och fel. Kollegorna är i de allra flesta fall underbara och dedikerade människor som verkligen är stolta över sitt kunnande och är ett segt släkte, som tål mycket inom nästan orimliga gränser. Den svåraste delen är att förklara varför vi inte har en viss vara eller varför vi inte kan lämna ut den till kunden. Det bästa med jobbet är att kunna tillfredsställa kundens behov när man efter att ha ställt rätt frågor ringat in problemet. Hitta nya infallsvinklar eller hitta orsaken till att ett läkemedel inte passar just den här kunden eller tillståndet. Att få en skeptisk kund att bli bästa stamkunden är så oerhört roligt och utmanande!
11 oktober 2018
Egenvårdsspecialist med receptbehörighet (Nuvarande anställd) - Halmstads kommun
kan bli bättre arbetsmiljö om cheffen lyssnar Po vad har du att säga i
Fördelar
Bra arbets kompisar
Nackdelar
Cheffen lyssnar inte på dina förslag bare den hon ville säga
6 februari 2018
egenvårdsspecialist (Nuvarande anställd) - Varberg
Trivs jätte bra där lär man hur er att vara en bra kollektiv De tar hand om varandra Ledningen er det bästa jag var med Hög arbetsplatskultur Jag har inte upplevt det Bra arbetskolleger hjälpsamma omtänksamma
Fördelar
FRUKOST ALLTID GRATIS FRUKT ALLTID OCH VARJE FREDAG FIKA
Nackdelar
INGA
23 mars 2018
Apoteksassistent (Tidigare anställd) - Göteborg
En typisk arbetsdag för mig kunde vara att packa upp varor, ställa iordning och sortera, lagerarbete, stå i kassan och hjälpa till med allt som min handledare ber mig att göra. Jag lärde mig att kommunicera med människor och förstå deras behov genom att vara uppdaterad, hålla en hög service och ha koll på lagret, varuplockning och rådgivning. Den svåraste delen av jobbet tycker jag är när det kommer kunder som pratar ett annat språk än de jag har lärt mig. Här blir svårigheten att kunna kommunicera. Den bästa delen av jobbet är att ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande samt att det är ett varierande och utmanande arbete.
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Nackdelar
Kan vara stressigt i mellanåt