Kronans Apotek
Recensioner från anställda på Kronans Apotek

bra arbets miljö

6 februari 2018
Trivs jätte bra där lär man hur er att vara en bra kollektiv De tar hand om varandra Ledningen er det bästa jag var med Hög arbetsplatskultur Jag har inte upplevt det Bra arbetskolleger hjälpsamma omtänksamma
Fördelar
FRUKOST ALLTID GRATIS FRUKT ALLTID OCH VARJE FREDAG FIKA
Nackdelar
INGA
11 oktober 2018
Egenvårdsspecialist med receptbehörighet (Nuvarande anställd) - Halmstads kommun
kan bli bättre arbetsmiljö om cheffen lyssnar Po vad har du att säga i
Fördelar
Bra arbets kompisar
Nackdelar
Cheffen lyssnar inte på dina förslag bare den hon ville säga
24 oktober 2013
Egenvårdsspecialist (Tidigare anställd) - Göteborg
En typisk dag börjar med kassaräkning och kontroll av temp i lokal och kylar. Fortsätter med inloggning i datorerna och koll av apotekets mail. Åtgärdar ev. indragningar och info. Loggar in varuleveranser och prickar av och lägger in dessa på avsedda platser. Öppnar för kunderna och hjälper dem med egenvårdsrelaterade problem och önskemål. Jag har lärt mig att företagets värderingar gärna kommuniceras intern och extern, men efterlevs sämre. Vinsten är viktigare än något annat för ledningen. Kortsiktig planering gynnar inte vare sig kund eller personal. Personalneddragningar istället för att stötta och hjälpa nyetablerade apotek känns orättvist och fel. Kollegorna är i de allra flesta fall underbara och dedikerade människor som verkligen är stolta över sitt kunnande och är ett segt släkte, som tål mycket inom nästan orimliga gränser. Den svåraste delen är att förklara varför vi inte har en viss vara eller varför vi inte kan lämna ut den till kunden. Det bästa med jobbet är att kunna tillfredsställa kundens behov när man efter att ha ställt rätt frågor ringat in problemet. Hitta nya infallsvinklar eller hitta orsaken till att ett läkemedel inte passar just den här kunden eller tillståndet. Att få en skeptisk kund att bli bästa stamkunden är så oerhört roligt och utmanande!
24 september 2020
Apotekstekniker (Nuvarande anställd) - Lund
Trevliga och flitiga kollegor gör det roligt att gå till jobbet, dåliga it-system och gamla datorer gör att det ibland inte går att sköta arbetsuppgifterna så snabbt och smidigt som är önskvärt. Varierande arbetsuppgifter och utmaningar, ingen dag är den andra lik.
Fördelar
trevliga kollegor, eget ansvar, flexibla arbetstider
Nackdelar
dåliga it-system, ibland dålig personalplanering