Kronans Apotek

Recensioner från anställda på Kronans Apotek

Bästa delen var kontakten med kunderna. Sämsta var stressen pga underbemanningen.
Viktigt med glad o trevlig yta, men egentligen törs ingen ifrågasätta, då fick man onda ögat. På Servicekontoret slutade folk ständigt. Har aldrig mått så dåligt på en arbetsplats. Riktigt dålig chef.
Bra kultur,arbetskamrater, ledning,bäst med kunder
Jag hade en mycket bra träningsperiod på Kronans Apotek i Torsby . Stämningen är underbar och personalen som är hjälpsam. Arbetet är inte nytt för mig . Men det problem jag mötte var i datorprogrammet som behandlar med recept . Bra jobbatmosfär det finns mycket arbete. Ett bra lag. i rasten Vi drackar kaffe med en bra stämning
Fördelar
en jättebra träning språk
Trevlig och lugnt miljö där jag fick chansen att lära mig nya saker samt jobba med hjälpsamma medarbetare.
Fördelar
Man kunde jobba i egen takt
Nackdelar
Enformigt
Grew a lot, both personally and in the job role.
Had the tools required to develop.

Managing a pharmacy of 15-20 employees and also was a temporary pharmacy manager for another pharmacy, within the same branch.
Jag har jobbat många år inom apoteket.Jag trivdes jätte bra och arbetsmiljön var perfekt..Jag hade underbara kollegor som fick mig att gå med vilja till jobbet varje dag. Jag gillade mitt jobb och tyckte om att jobba med kunder och service.
Fördelar
Bra arbetsmiljö
kan bli bättre arbetsmiljö om cheffen lyssnar Po vad har du att säga i
Fördelar
Bra arbets kompisar
Nackdelar
Cheffen lyssnar inte på dina förslag bare den hon ville säga
Har jobbat för olika aktörer inom apotek. Kronan framställde sig som öppna, lättvindiga men efterhand ändrades deras tänk. Trivdes mindre och mindre tills jag sa upp mej.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Inget stöd i vardagen, dåliga mellanchefer, ingen arbetsglädje
Trevliga arbetskamrater, bra arbetstider. Varierande arbetsuppgifter med ansvar för varor och kassahantering.
Fördelar
Möjlighet att få vara på olika apotek
Nackdelar
Tung varuhantering
Trevlig ställe, trevliga kollegor. Har praoat där förut och nu så vill jag söka sommar jobb där. Kan jobba någon annan stans också spelar ingen roll för mig.
Fördelar
God choklad dricka
Nackdelar
Inget
En typisk arbetsdag för mig kunde vara att packa upp varor, ställa iordning och sortera, lagerarbete, stå i kassan och hjälpa till med allt som min handledare ber mig att göra.

Jag lärde mig att kommunicera med människor och förstå deras behov genom att vara uppdaterad, hålla en hög service och ha koll på lagret, varuplockning och rådgivning.

Den svåraste delen av jobbet tycker jag är när det kommer kunder som pratar ett annat språk än de jag har lärt mig. Här blir svårigheten att kunna kommunicera.

Den bästa delen av jobbet är att ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande samt att det är ett varierande och utmanande arbete.
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Nackdelar
Kan vara stressigt i mellanåt
En typisk arbetsdag innehåller många olika uppgifter, från läkemedelsexpedition, kundservice, rådgivning, licensansökningar, beställningar, inventering, hållbarhet och varuplock. Vad jag har lärt mig av mitt jobb på apotek är varje enskild person/patient är unik och bör få den service hen behöver, att det är viktigt med en hälsosam arbetsmiljö och att samarbetet på ett jobb är viktigt för en fungerande verksamhet. Ledningen på företaget har varit förstående till våra behov som personal. Den bästa delen av jobbet är att man hjälper människor.
Fördelar
Rikskortet, rabatt på gymkort, terminal glasögon
Trivs jätte bra där lär man hur er att vara en bra kollektiv
De tar hand om varandra

Ledningen er det bästa jag var med

Hög arbetsplatskultur

Jag har inte upplevt det

Bra arbetskolleger hjälpsamma omtänksamma
Fördelar
FRUKOST ALLTID GRATIS FRUKT ALLTID OCH VARJE FREDAG FIKA
Nackdelar
INGA
En typisk arbetsdag på koronans apotek började med att jag fick plocka upp varor och organisera runt i butiken jag fick samt stå i kassan. Jag lärde mig mycket om hur kroppen fungera på alla olika sätt. Jag lärde mig hur man ska bemöta äldre människor och att man ska vara extra hjälpsam. Det som var svårt på min praktik var att hålla koll på vart saker låg och priser.
Fördelar
Långa lunch raster
Nackdelar
Långa arbetsdagar
Allt har varit mycket lärorikt och spännande med kompetenta handledare.
Fördelar
Intressanta samtal
Nackdelar
Korta arbetsdagar
Jag är en glad, pålitlig person lätt att samarbeta tar ansvar och tycker om mitt jobb .
Jag har trivts på alla mina arbets platser gäller att träffa nya människor.

Jag är handledare i mer 4år och een ger mig glädja att lara nya studenter.

Jag har mycke energi ock kan jobba självständigt, alltid varit en stöd för mina kollegor och chefer som jag har jobbat med..
Generellt ett intressant jobb, där det varierade från dag till dag.

Det första problemet som ständigt dyker upp är bristen på personal, vilket ledde till hårda arbetsdagar för vissa anställda samt generellt en dålig artbestämning.

Personalen är stressade och har svårt att kompromissa för varandra ibland, då den allmänna arbetsmiljön inte är så himla bra.

Personalen får dock generösa raster där de kan vila ut ifall det behövs. Själva arbetet är dessutom trivsamt när det väl går smidigt.

Enligt mig måste själva ledningen fokusera mera på välmåendet av personalen för att produktiviteten ska kunna öka.
jag jobbade som farmacevter mest med recept kanal. jag har lära mig jättemycket om mediciner och kunder p g a de har stor apoteket och bra egenvård avdelning. arbetskollegor var jättesnäll och allt svara på frågorna när jag behöver. de var samarbete. jag tror var inget svåraste delen av jobbet träffat jag. min bästa delen av jobbet vid receptkanalen.
Fördelar
fördelen var samarbete mellan farmacevter.
Nackdelar
finns inte rast det är bara lunch tid.
Stå i kassan, hjälpa under, plocka varor etc.

Jag har lärt mig vara mer serviceinriktad och mer försäljning.

Kompetenta och kunniga arbetskollegor.

Svåraste delen av jobbet är att inte ge rådgivning till kunden.

Bästa delen med jobbet är att träffa kunder.
Det är många varierande uppgifter (varuupplockning, kassan, rådgivning m.m) på Kronans Apotek, och HR-utbildningar under betald arbetstid. Det är dock lite personal ca 90% av alla dagar man arbetar där och en 10-timmars dag utan en enda rast (bortsett från lunchen) är att räkna med. Jag har lärt mig mycket inom handelsvaror och läkemedel (jag fick dock ej rådgiva om läkemedel) och grundläggande om hur ett apotek drivs. Arbetgivarna är för det mesta bra men hade i nästan ett år en arbetsgivare som var bedrövlig. Kollegorna är lätta att prata med, trevliga och stöttande när jag var ny. Det svåraste är företagets sätt att tänka (exempelvis nedskärningar, brist på information till personal av nya varors funktioner), då man som anställd oftast missgynnas av det eller gör det svårare att ge information till kunderna. Den bästa delen med att jobba hos Kronans Apotek är variationerna av arbetsuppgifter, kundmötet och det hjärnstimulerande arbetet.
Fördelar
25% personalrabatt
Nackdelar
personalrabatt gäller ej på redan nedsatta produkter
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Kronans Apotek. Vår community är redo att svara.
3,8
3,7