Kriminalvården
Recensioner från anställda på Kriminalvården

Fruktansvärd arbetsplats

7 april 2019
Hur ett ställe kan ge så pass mycket bättre löner till helt nyanställda, utan förkunskaper eller adekvat utbildning, än de som jobbat i många år vittnar om en organisation i kramp. Där jag var gav man dessutom en chefsposition åt en som inte ens gått ut gymnasiet. Denna person hade alltså endast grundskolekompetens. Med andra ord skulle denne inte ens få jobba på stället enligt kriminalvårdens alldeles egna riktlinjer. Resultatet blev förstås därefter. Personalomsättningen är extrem pga låga löner, dåliga arbetstider samt den pressade arbetssituation som råder pga det klientel man arbetar med, samt inkompetent ledning. Jag avråder alltid att söka anställning inom kriminalvården till de som säger sig vara nyfikna.
Fördelar
Orkar man med alla nackdelar så har man en livtidsanställning, i och med den extrema personalomsättningen som råder inom hela verket.
Nackdelar
Extremt dåliga arbetstider med t. ex varannan helg, Dåliga löner, Hög personalomsättning, Kan vara riskabelt pga klientelet man jobbar med.
14 oktober 2020
Kriminalvårdare (Nuvarande anställd) - Gävle
Ingen dag den andra lik, krävs mental förberedelse
Fördelar
Fritt arbete
Nackdelar
Låg lön
7 september 2020
Kriminalvårdare (Tidigare anställd) - Uddevalla
Jag älskade mitt jobb trivdes väldigt mycket. Jag jobbade som kriminalvårdare och central vakt. Häktet Uddevalla. Bra arbetsmiljö, trevliga chefer....
Fördelar
Arbetsklimatet
Nackdelar
Att jag jobbar inte längre där
21 augusti 2020
Kriminalvårdare (Tidigare anställd) - ÖST
Väldigt stressigt arbete, inte värt pengarna man tjänar. Begränsad utveckling, dåligt ledarskap i form av chefer utan utbildning. Bästa delen är att man får god kontakt med kollegor utöver det är det inget att rekommendera.
Fördelar
Äta från matvagnen
Nackdelar
Dåligt ledarskap