Kjell & Company

Recensioner från anställda som Butikssäljare på Kjell & Company

Butikssäljare1 recension
Sverige1 recension
Hittade 1 recension som matchade sökningen
I detaljhandelns miljö är ingen dag den andra lik. Du ställs alltid inför nya utmanande problem som diverse kunder kan ha. Jag har fått lära mig att vara stresstålig och lyssna på vad kunder vill ha. Det är inte alltid kunden vet vad han skall ha för att kunna lösa sitt problem, det är mitt jobb att ta fram denna lösning. På Kjell är det högt i tak och nära till skratt med både kollegor och kunder var och varan dag. Att kunna lösa ett problem som kunden har haft i flera månader där kunden har besökt andra butiker på marknaden men ingen har kunnat lösa personens problem. När jag kan visa produkten som löser kundens problem och denne blir överlycklig är en fantastisk känsla. Det svåraste delen av jobbet jag tycker är kunder som har bestämt sig för att grannen köpte en produkt av oss som han också behöver, produkter som inte alltid finns på marknaden men som kunden hävdar att grannen köpt hos oss till ett jätte lågt pris. När kunden får reda på att priset är högre än vad han kan tänka sig att betala och jag inte kan göra något. Det tycker jag är en svår del i jobbet.
Fördelar
Mycket kundkontakt
Nackdelar
Sena kvällar och helger