Kjell & Company
Recensioner från anställda på Kjell & Company

En rolig och spännande arbetsmiljö

9 februari 2015
I detaljhandelns miljö är ingen dag den andra lik. Du ställs alltid inför nya utmanande problem som diverse kunder kan ha. Jag har fått lära mig att vara stresstålig och lyssna på vad kunder vill ha. Det är inte alltid kunden vet vad han skall ha för att kunna lösa sitt problem, det är mitt jobb att ta fram denna lösning. På Kjell är det högt i tak och nära till skratt med både kollegor och kunder var och varan dag. Att kunna lösa ett problem som kunden har haft i flera månader där kunden har besökt andra butiker på marknaden men ingen har kunnat lösa personens problem. När jag kan visa produkten som löser kundens problem och denne blir överlycklig är en fantastisk känsla. Det svåraste delen av jobbet jag tycker är kunder som har bestämt sig för att grannen köpte en produkt av oss som han också behöver, produkter som inte alltid finns på marknaden men som kunden hävdar att grannen köpt hos oss till ett jätte lågt pris. När kunden får reda på att priset är högre än vad han kan tänka sig att betala och jag inte kan göra något. Det tycker jag är en svår del i jobbet.
Fördelar
Mycket kundkontakt
Nackdelar
Sena kvällar och helger
6 april 2020
Säljare (Nuvarande anställd) - Hässleholm
Jobbet på Kjell & Company är jättetrevligt. Man har goda chanser att jobba sig uppåt i företaget och finns mycket utbildningar man kan gå. Man är väldigt nära med sina kollegor och strävar alltid efter att göra sitt bästa och hjälpa varandra. Jag har lärt mig jättemycket om samarbete och speciellt teknik. Den bästa delen med jobbet är hur mycket utvecklingsmöjligheter där finns. Det svåraste är att lära sig sortimentet och ha kunskap om allt man säljer.
25 februari 2020
Säljare (Nuvarande anställd) - Karlstad
En bra arbetsplats som inte är rädd för att ta in unga och ambitiösa själar. Förutom att man lär sig en hel del om hemelektronik så hjälper företag och närmaste chefer till med att utvecklas som både säljare och person.
5 februari 2020
Säljare (Tidigare anställd) - Borås
Trivdes bra. Hade turen att få en väldigt bra butikschef och kollegor. Lite tråkigt att det har börjats snåla in på utbildningar.