Kjell & Company

Recensioner från anställda på Kjell & Company

Jobbet på Kjell & Company är jättetrevligt. Man har goda chanser att jobba sig uppåt i företaget och finns mycket utbildningar man kan gå. Man är väldigt nära med sina kollegor och strävar alltid efter att göra sitt bästa och hjälpa varandra. Jag har lärt mig jättemycket om samarbete och speciellt teknik. Den bästa delen med jobbet är hur mycket utvecklingsmöjligheter där finns. Det svåraste är att lära sig sortimentet och ha kunskap om allt man säljer.
En bra arbetsplats som inte är rädd för att ta in unga och ambitiösa själar. Förutom att man lär sig en hel del om hemelektronik så hjälper företag och närmaste chefer till med att utvecklas som både säljare och person.
Trivdes bra. Hade turen att få en väldigt bra butikschef och kollegor. Lite tråkigt att det har börjats snåla in på utbildningar.
Söker du ett arbete där teamwork, kommunikation och positivet är viktigt? Då behöver du inte leta längre.

Du tror att du har stenkoll på teknik, för att du installerade en "high-tech" router, men när du kommer in i yrket så inser du att du inte har koll på någonting inom teknik världen.

Men oroa dig inte, finns intresset och brinner du för teknik så kommer du komma långt.

Jag har träffat dem bästa kollegorna som blivit nya vänner via detta företag, utvidgat mina kunskaper inom det mesta inom teknik men, som sagt så lär du dig något nytt varje dag.
Fördelar
Utbildning, provision, personalköp på de flesta produkter.
Nackdelar
Olika rutiner i butiker leder till förvirring.
Att jobba på Kjell & Company innebär att få lära sig allt inom teknik, att få hjälpa kunder i alla åldrar och att få ta del att hjälpa företaget utvecklas.
Ledningen hjälper alltid till om man har frågor och det är lätt att få kontakt med dem.

Kollegorna är alltid trevliga och vi ser varandra som vänner där alla hjälper alla om problem skulle uppstå.

Man får lära sig att handskas med alla typer av kunder, och får varje dag göra folk glada p.g.a servicen.

Den bästa delen med jobbet är att få se kunden lämna med ett leende och tacka för den fina servicen, och att då veta att man gjort den personens dag bättre.
Fördelar
Att få göra folks vardagar bättre.
Nackdelar
Vi har inga tjänster, såsom att åka hem till folk och hjälpa med installationer.
I detaljhandelns miljö är ingen dag den andra lik. Du ställs alltid inför nya utmanande problem som diverse kunder kan ha. Jag har fått lära mig att vara stresstålig och lyssna på vad kunder vill ha. Det är inte alltid kunden vet vad han skall ha för att kunna lösa sitt problem, det är mitt jobb att ta fram denna lösning. På Kjell är det högt i tak och nära till skratt med både kollegor och kunder var och varan dag. Att kunna lösa ett problem som kunden har haft i flera månader där kunden har besökt andra butiker på marknaden men ingen har kunnat lösa personens problem. När jag kan visa produkten som löser kundens problem och denne blir överlycklig är en fantastisk känsla. Det svåraste delen av jobbet jag tycker är kunder som har bestämt sig för att grannen köpte en produkt av oss som han också behöver, produkter som inte alltid finns på marknaden men som kunden hävdar att grannen köpt hos oss till ett jätte lågt pris. När kunden får reda på att priset är högre än vad han kan tänka sig att betala och jag inte kan göra något. Det tycker jag är en svår del i jobbet.
Fördelar
Mycket kundkontakt
Nackdelar
Sena kvällar och helger
Dagarna såg ungefär lika ut. Det ända som skilljer dagarna åt var plock ställen.Mycket bra arbets kolleger trots den stora åldersskillnaden. fredags städningen.
Fördelar
arbetstiderna
Nackdelar
monotont arbete