Recensioner från anställda på Kicks

Kicks lager
Super bra plats, alla va super snälla, man lär sig snabbt
Utmanande och fantastisk butik!
En typisk arbetsdag kunde vara att ta hand om sina ansvarsområden. Vi fick alla olika skönhetsmärken och hudvårdsmärken att ansvara över i butiken. Vi fick fronta, ta emot varor, varuplock, kampanjexponering, merförsäljning och personlig försäljning. Vi jobbade med provision och vi hade ett uppsatt mål och en varsin budget att slå varje månad. Vi jobbade även mycket med Kicks egna märke (Personal label) och skulle nå upp till en viss procent av försäljningen varje månad för att vinna Bonus of Beauty och på det viset på en provision. Jag lärde mig att jobba med personlig försäljning, att hjälpa kunden att hitta rätt produkt och att bygga upp sin egen stamkundskrets. Jag hamnade på en av de 3 bästa inom bolaget i Sverige när det handlade om försäljning och försäljningen av vårt personliga märke. Detta drev mig väldigt mycket framåt och fick mig att ge det där lilla extra.
Min chef var detsamma som min chef på Åhléns. Hon var väldigt driven, en otrolig förebild, visste precis hur hon skulle utveckla mig i min framtida ledarroll och lärde mig otroligt mycket. Hon var en av de bästa cheferna jag någonsin har haft. På grund av henne och hennes engagemang i mitt arbete hade jag aldrig varit där jag är idag.

Arbetskulturen var väldigt mycket konkurrens på grund av vår personliga budget och att vi alla ville vinna Bonus of Beauty varje månad. Detta drev mig väldigt mycket framåt då jag älskar konkurrens och utmaningar!

Den svåraste delen i mitt arbete var att det var en väldigt spänd stämning på arbetsplatsen och mycket prat bakom ryggen på grund av mycket avundsjuka och konkurrens.
 - mer...
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter
Nackdelar
Att vara ensam på toppen
roligt
Roligt för att man träffar nya människor.
Mycket erfarenhet utav försäljning och kommunikation med kunder.
Se fler recensioner av Kicks
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Kicks. Vår community är redo att svara.
4,2
3,3