Key Solutions

Recensioner från anställda på Key Solutions

Från min första dag på Key Solutions har jag känt mig som hemma. Varje dag möts man av en välkomnande känsla och en trygghet. Jag känner mig uppskattad och jag får ständigt utvecklas. Vill du ha ett jobb där du kan få klättra, ha roligt och hela tiden få ta del av nya möjligheter - SÖK!
Fördelar
Ha roligt varje dag
Jag har inte arbetat på Key Solutions så himla länge, men dem tre sakerna som jag verkligen har fått uppleva sen jag började här är: 1. Det finns inget framgångs tak. Man kan komma hur långt man vill. 2. Key värderingar. Dessa värderingar skapar grunden för detta jobb som t.ex arbetsmiljö, sammanhållningen och hela kulturen. 3. Att de bara finns vinnare på key, alla arbetar för ett gemensamt mål såsom personliga mål. Jag trivs verkligen och skulle rekommendera Key till dig som är ute efter att få utvecklas och uppnå nya mål. Vi jobbar hårt samtidigt som vi har det väldigt roligt också!
Utifrån mig själv och varför jag trivs så fantastiskt bra är för att jag arbetar med personer som jag kan lita på och som är väldigt kompetenta inom det vi gör. Samtidigt är det spännande och utvecklande då vi hela tiden arbetar med att utveckla människor och organisationen, med nya affärsområden och befintliga affärsområden. - Miljön på Key är utvecklande och varierande. Det är en härlig positiv atmosfär och man pushas till att utvecklas varje dag. - Vi får rättvisa möjligheter, och möjlighet att påverka vår egen framgång. Key har betytt hur mycket som helst för mig genom åren, mer än jag kan beskriva. Det har förändrat och förbättrat mitt liv för all framtid och jag är oerhört tacksam och privilegierad över att arbeta här.
Key är världens bästa arbetsplats för att det är en plats där du får möjligheten att utvecklas oavsett vart du kommer ifrån. Vad du gjort tidigare i ditt liv spelar ingen roll, det enda som är viktigt är vart du vill! Bra saker med Key: - Man erbjuds verktygen man behöver för att lyckas, inte bara på jobbet men som människa! - Du får samma förutsättningar som alla andra och därefter är det upp till en själv att ta tillvara på möjligheterna. - Det är nästan overkligt att ha ett jobb där man premierar mjuka värden lika mycket som hårda värden!
Är nu inne på mitt 9 år på Key Solutions och tänkte dela med mig kort om min resa och mina tankar kring Key solutions som arbetsplats. Hade min intervju på Key Solutions 2012 efter att ha arbetat på en livsmedelsbutik i Göteborg. Minns att det var otroligt nervöst när man väl skulle på intervju men när man kom in på kontoret och dels träffade medarbetarna på plats kändes allt genast mycket bättre. Det var varmt och välkomnande. Började på Key Solutions 2012, vid Lilla Bommen, som säljchefsassistent, redan från start visste jag att om man är en driven person och önskar mer ansvar och utveckling behövde man visa det i sitt arbete genom att ta för sig och även visa sin vilja – det var egentligen det som krävdes, det spelar liksom ingen roll vad du har för tidigare erfarenheter. Key Solutions är väldigt duktiga på att se individer för vad dom är och deras styrkor. Min tid på Key Solutions har varit otroligt rolig och lärorik, nu idag har jag ansvar för ett eget affärsområde, arbetar som Project manager och är stationerad i Göteborg på Nellickevägen. Eftersom jag har varit med så länge känns det verkligen som man har varit delaktig i företagets utveckling. Det som utmärker Key Solutions från mina tidigare arbetsplatser är den familjära känslan som genomsyrar hela arbetsplatsen, det är verkligen som en enda stor familj. Anledningen till att det känns så är för att det alltid finns flera personer som genuint bryr sig och vill att du som individ ska må bra. Om man vill bli en del av Key Solutions så måste man vara öppen för förändringar och älska när det händer saker, - mer...
Att beskriva detta i ord är oerhört svårt för man måste nästan vara med om det själv för att förstå vilken fantastisk arbetsplats detta är. Att befinna sig och vara en del av denna organisationen är en obeskrivlig känsla av tacksamhet. Positivt med Key: • Känns som att man har en andra familj - Att varje dag komma till en plats där man möts av massa kärlek och positivitet av alla i sin omgivning. • Bra ledarskap - Det finns alltid ledare och coacher som pushar en för att hela tiden utvecklas i sin framgång samtidigt som de hjälper en och vägleder en till att bli den bästa versionen av sig själv är underbart. • Rätt förutsättningar - Här vet man att man får alla verktygen som finns för att lyckas vilket gör att man aldrig får känslan av att något är omöjligt. • Kul på jobbet - Samtidigt har man alltid kul på jobbet vilket gör det svårt att faktiskt inse att detta är ett jobb, det känns mer som en livsstil full med möjligheter och glädje. • Belöningar - Man vet också alltid att man verkligen belönas om man gör ett bra jobb, både i form av bra lön men också att det uppmärksammas och hyllas ifrån alla på företaget. • Jämlikhet - Här behandlas alla lika oavsett ålder, kön eller etnicitet vilket jag tycker är väldigt viktigt men någon som Key lyckas med extremt bra. Jag ser väldigt positivt på allt med denna organisationen och som jag redan nämt så är jag otroligt tacksam för att jag är en del av detta.
Underbara kollegor där man får uppleva hela Sverige medans man tjärnar bra med deg.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Utveckling som människa och i företaget
Jag har alltid varit tävlingsinriktad och älskat utmaningar, vilket ledde till att jag ville ha ett jobb där jag kan få utlopp för det. På KEY kan jag verkligen vara mig själv och jag blir uppskattad för det som just jag tillför företaget. Alla har sina egna styrkor och svagheter, men när vi lär oss av varandra så blir vi oslagbara och därför är ALLA medarbetare lika viktiga här oavsett hur länge man har jobbat på företaget!
Fördelar
Personlig utveckling
Nackdelar
Finns inga :)
WOOW, TEAM! jättemycket inom försäljning ledningen var super den va så bra inget alla härliga människor man jobbade med
Säljare på Projekt Vitalas/ Home Enter/ Dentally. Jag arbetade som telefonförsäljare där arbetsuppgiften gick ut på att genom telefon, sälja så många varor som möjligt. Jag fick lära mig om produkten, hur man bemöter kunder på ett trevligt sätt, kontrollera stress och även hantera svåra situationer då jag t.ex. bemötte en otrevlig kund och göra situationen till den bästa så att kunden blev nöjd.
Att jobba som telefone säljare på key solutions var jätte kul men att jobba som telefonsäljare var väldigt jobbigt dels för att man ska kunna övertala kunden via telefonen osv
Key solutions är världens bästa arbetsplats för mig, det är helt enkelt en andra familj. Det är här jag utvecklas som mest både inom försäljning och inom mitt privata liv. Det är svårt att beskriva den härliga känslan som man får varje gång man kliver in i kontoret, den energin och den kärleken man får måste man uppleva själv, det är inget som går att beskriva. På Key Solutions så har vi otroligt fantastiska ledare och kollegor som alltid får dig att sträva efter det lilla extra och som får dig att aldrig ge upp, alla strävar efter samma mål och det är att utvecklas och uppnå framgång samtidigt som man har roligt . Nu har jag jobbat på Key Solutions i sju månader och jag kan med handen på hjärtat säga att det är dom månaderna som jag har utvecklats mest i hela mitt liv både inom jobbet och inom mitt privata liv. Personligen så tycker inte jag att finns någon svår del med mitt jobb utan allt vi gör är roligt och utvecklande. Jag är tacksam över dom möjligheterna som Key Solutions har gett mig hittills och jag vill att hela min karriär ska vara på denna fantastiska arbetsplats.
Fördelar
Bra löner, roligt och stora belöningar.
Jag är så glad och samtidigt tacksamt över att få jobba på en av de bästa arbetsplatserna i Sverige! Efter att jag har flyttat från Tyskland till Sverige, har jag ställt höga krav på mig själv! Jag var redan utbildad försäljare innan jag flyttade och hade några års erfarenhet inom branchen, detta gör att jag uppskattar det man får på key. Vi har det kul tillsammans men samtidigt har alla ett och samma mål och detta är framgång/utveckling. Det betyder att med denna gemenskap hinner vi att skapa en otroligt bra förutsättning att jobba tillsammans med. Vi skapar inte bara en bra jobbmiljö, vi skapar även en ny livsstil! Det bästa på Key är att man har ett jobb som man aldrig kommer tröttna på, och vi är alltid positiva tillsammans!
Fördelar
Utvecklings och karriermöjligheter
Nackdelar
Finns inga - allt är bra även motgånger
Det är svårt att beskriva med enbart ord om vilken arbetsplats Key solutions är. Det är något man måste uppleva själv för att förstå. Jag sökte till jobbet för att utvecklas, precis som vi alla vill, och efter mindre än ett år så är jag en helt annan människa än vad jag var förut. Jag har lärt mig att hantera livet på ett helt annat sätt, inte bara inom mitt arbetsliv utan även inom mitt privatliv. Jag får varje dag omge mig av medarbetare som vill mitt bästa och som vill hjälpa mig i min utveckling. Key är på en helt annan nivå än alla andra arbetsplatser, Key är en livstil. #Keylife
Fördelar
Vägledning, stötning, bra löner, bra omgivning!
Jag är omgiven av en driven arbetsmiljö som alltid siktar framåt. Jag har människor omkring mig som alltid gör det lilla extra, som är vinnarskallar, som ser möjligheter i även dom svåraste situationerna och man möts alltid med positiva och glada attityder. Varför detta är möjligt är för att jag har lärt mig på Key Solutions från dag ett hur man utvecklas som människa, både i privatlivet men speciellt inom karriären. Alla medarbetare och alla i ledningen ser till att man går rätt väg. Jag har lärt mig hur man effektiviserar sitt arbete, man blir inspirerad att alltid bli bättre och detta gör så man arbetar med glädje! För mig är jobb inte jobbigt på Key Solutions. Möjligheterna på Key Solutions har ingen gräns, desto mer man investerar i sin karriär desto mer får man tillbaka. Jag kan garantera att du utvecklas med minst 1 procent varje dag! Jag började på Key Solutions och hade höga förväntningar, men redan första dagen hade dom blivit överstigna. Jag började som säljare och idag jobbar jag på kontoret. Jag hade aldrig tänkt att på bara ett år skulle jag ha en karriärutveckling som går stadigt framåt på det här viset.
Fördelar
Gratis verktyg till försäljningen, gratis frukost och även snacks och frukt. Playstation och pingpong på kontoret.
Att mötas upp utav sina kära kollegor en måndag morgon som ger den exakta energin man behöver för att starta en ny vecka med storm. Man välkomnas till en vinnande miljö som omfattas utav positiva medarbetare och chefer! Här längtar jag inte till fredag, jag längtar till måndagarna. Är tacksam för att få vara en del utav den här arbetsplatsen. Rekommenderas varmt!!!
Fördelar
Friskvård, Förmånsbil, Hemstäd, Internutbildningar
Key solutions är en arbetsplats som bryr sig om sina medarbetare. Varje dag jobbar vi för att vi ska få en så bra arbetsmiljö som möjligt. Alla medarbetare bidrar även gemensamt för att arbetsplatsen ska bli så trivsam som möjligt. Detta är en arbetsplats jag inte behöver ta semester ifrån! Själv har jag haft en otrolig resa där jag började som fältsäljare men numera jobbar som projektledare inne på kontor. Jag kan bara säga att jag är väldigt tacksam för att jag har fått möjligheten till att utvecklas och testa på flera olika arbetsuppgifter. Jag har alltid fått förtroende och mer ansvar när de högre cheferna ser att man gör ett bra jobb. Mellan säljjobbet och prospekteringsjobbet så var jag installatör och fick förtroende att installera tjänsterna hos våra kunder. Det var en helt ny grej som företaget aldrig gjort och att ge mig som jobbat där mindre än ett år var verkligen betydelsefullt för mig.
Fördelar
Anpassade arbetstider, möjligheter till utveckling, modernt kontor
När jag skulle börja på Key Solutions hade jag inga som helst förväntningar. Direkt när jag började så blev jag helt blown away, från första dagen kändes det som att här har jag en framtid. Alla är så tillmötesgående och omhändertagande. Efter 5 år på företaget är jag så sjukt tacksam för allt jag fått lära mig, hur jag skall agera och leda mitt egna samt mina medarbetares arbete. Det finns ingen manual i livet, men på key får man en stöttning i alla möjliga tänkbara situationer både privat och i arbetslivet. I det stora hela vet jag ingen annan i min bekantskapskrets som har fått uppleva det vi upplever varje dag här. Många frågar vad det är som gör vår arbetsplats så mycket bättre än många andra och helt ärligt det har enbart att göra med vilka som jobbar här, målmedvetna, drivna vinnarskallar som samtidigt är så ödmjuka och respektfulla, allas framgång är lika viktig som ens egna. Familj <3
Fördelar
Konferenser, resor, bonus-stege hemstäd mobilabonnmang förmånsbilar lägenhet, Playstation på kontoret, pingis på kontoret, bio
Första dagen för man en ledare som man ska följa med under dagen och som ska förklara mer i detalj vad exakt man ska göra och sen för vi se hur dem gör. Dem är väldigt förståeliga om att första veckan är väldigt kritiskt. Det stöttar en och är väldigt trevliga. Dem tycker att det är en bra sak att få ett nej för att deras motto är "För att få ett Ja måste du få hundra Nej". Man får även träna lite rollspel med sin ledare och även andra medarbetare för att lära sig vad dem ska svara vid olika tillfällen
Jag tycker det är väldigt viktigt att arbetet man väljer att arbeta med i sitt liv är utvecklande, både yrkesmässigt och personligt. Att man utmanas och utvecklas varje dag och att det finns utrymme i företaget för den utvecklingen. På Key Solutions har man super härliga positiva kollegor, man har roligt på arbetet, Key Solutions är en trygg och säker arbetsplats och det finns utrymme och hjälp att nå den utveckligen man vill uppnå.
Vad som gör KEY till världens bästa arbetsplats är att vi har en laganda som ett fotbollslag och ett band som en familj! Det är ständigt nya utmaningar och utvecklingsmöjligheter, vilket gör det så underbart att arbeta på Key