Key Solutions

Recensioner från anställda som Säljare på Key Solutions

Från min första dag på Key Solutions har jag känt mig som hemma. Varje dag möts man av en välkomnande känsla och en trygghet. Jag känner mig uppskattad och jag får ständigt utvecklas. Vill du ha ett jobb där du kan få klättra, ha roligt och hela tiden få ta del av nya möjligheter - SÖK!
Fördelar
Ha roligt varje dag
Jag kom in på Key Solutions helt utan erfarenhet inom försäljning. Jag hade hört massa förutfattade meningar om just försäljning och hur det gick till. Men jag märkte genast att det här inte var en vanlig arbetsplats. Att varje morgon gå igenom och hylla alla gårdagens säljare för deras prestationer och få höra vad alla deras nycklar var. Alla var så engagerade och ville ta del av allas olika lösningar och metoder för att förbättra sin egna försäljning.Jag märkte genast att personer i min omgivning verkligen brann för sitt jobb och sin egna utveckling men även sina medarbetares utveckling. Alla kämpar för samma mål, att du själv ska bli en bättre försäljare och person. Alla kollegor kommer alltid pusha dig och ställa upp för dig i alla lägen, alla vill verkligen allas bästa i företaget. Det är bokstavligt talat en stor familj.Ledarna i din omgivning kommer verkligen göra allt för att du ska lyckas i din utveckling, dom ger dig alla verktygen till att bli en exemplarisk försäljare, det är upp till dig att lära dig att använda verktygen. Ger du 100% till företaget så kommer du få 200% tillbaka, det är en garanti.För mig som person utan någon bakgrund till försäljning så hade jag lite svårt till en början med det höga tempot/ljudet på kontoret, all ny information att ta in dag för dag. Men med hjälp av kollegorna och ledarna så kom jag snabbt in på banan. Jag märkte att ingen fråga är för dum att ställa och det slutade med att jag blev mer och mer säker i mig själv som försäljare men även som person.Den absolut bästa delen efter min tid är här på Key Solutions är att jag - mer...
Fördelar
Väldigt fina och professionella kontorsytor.
Nackdelar
Inga, du bestämmer hur högt du vill flyga.
Underbar arbersplats, men kom ihåg att de kan ersätta dig enkelt under de tre-fyra veckorna då man är provanställd. "Smekmånad" kallades det. Man måste verkligen prestera hård i början. Dock absolut värt det i slutet!
Jag stannade kvar på Key Solutions i 3 månader. Sen orkade jag inte mer. Jobbet var enformigt och det var mycket svårt att nå upp till en rimlig lön samtidigt som det fanns en skräck att man skulle få gå. Chefer och ledare.var favoriseande
Fördelar
Glad stämning
Nackdelar
Svårt att få ordentlig lön
Jag har arbetat på Key Solutions telemarketing avdelning i ca ett halvår, slutade för att jag bestämde mig för att plugga vidare. Min tid på Key Solutions var väldigt lärorik. Jag lärde mig väldigt mycket om mig själv men också mycket om branschen. När jag började så hade jag ingen tidigare erfarenhet, började direkt efter studenten. Blev varmt omhändertagen och fick alla verktyg för att kunna lära mig försäljning. Jag började med att gå på en informationsträff där jag fick träffa mina blivande kollegor samt få lite nyttig information inför min start. Detta var väldigt uppskattad, då man hade fått jobbet och det skulle ta några månader tills man kunde börja jobba. Eftersom att jag behövde ta studenten först. Jag träffade min coach som jag hade kontakt med enda fram tills jag skulle komma in för min utbildning. Jag hade hunnit skapa en band och relation till min coach vilket var så skönt, det gjorde att jag inte kände mig helt ny när jag kom dit för min utbildning. Efter utbildningen var det dags för mig att börja jobba med TM. Det var så roligt att komma in på kontoret på morgonen och känna den enorma energin i hela lokalen och hur alla var så peppade inför dagen. Det allra bästa var att det fortsatte att vara denna stämning varje dag på kontoret och det höll i hela dagarna. Vi började dagen med morgonmöte med våra team, där vi satte upp mål för dagen. Peppade upp varandra och man spred positiv energi och glädje. Var det någon ny information som vi behövde ta del utav så fick det på morgonen. Sen så var det dags att sätta igång dagen. Dagarna gick otroligt - mer...
En fråga som jag får ställd väldigt ofta är ”Hur ser en arbetsdag ut på Key Solutions?” jag arbetar inom fieldsales, vilket innebär att jag träffar kunder face2face dagligen. Vilket är en fantastisk upplevelse. Varje dag är sig olik och man träffar på många människor. Vi åker vanligtvis iväg på roadtrips, och då möts vi upp på vårt kontor på måndagsmorgonen (tid beror på hur långt vi ska iväg) men runt 11:00 ungefär. I samband med att vi sitter i bilarna och är påväg till vår destination så kör vi vår dagliga morgonmöte, och sätter upp mål för dagen. Går igenom vad som gick bra föregående vecka. Vad kan vi göra bättre, vad kan vi påverka och vad kunde vi inte påverka. Peppar varandra och har det riktigt roligt påväg dit. Vi stannar oftast till någonstans på vägen nära vårt boende. Där vi vet att det finns schysst mat, och äter en gemensam lunch. Därefter är det dags att besöka våra underbara kunder!! Vi är ute på fält vid 14:00 tiden och gör vårt bästa för att skapa dem bästa erbjudanden för våra kunder. Vid 21:00 avrundar vi dagen och blir upplockade utav vår coach som kör oss tillbaka till vårt boende. Varje gång vi kommer fram till våra boenden blir vi alltid lika positiv överraskade över hur nice vi kommer att bo. Key Solutions ser alltid till att lösa dem bästa villorna åt oss med härliga faciliteter. Så som att vi ibland har bastu och badtunna på boendet. Det uppskattas väldigt mycket! Vi lagar en gemensam middag och käkar. Sen så spelar vi lite spel och bara umgås och mår bra. Hur härligt och mysigt som helst! Det känns verkligen som att man är - mer...
Människorna man jobbar med är fantastiska, ledarna är roliga och sympatiska vilket bidrar till en längtan till jobbet jag inte upplevt förut. Man vill in och jobba.
För att det är mer än ett jobb, det är ett andra hem. Vi jobbar inte mot varandra, vi jobbar med varandra. Man får chansen och möjligheten att komma så långt man bara vill. Får all hjälp man behöver att ta sina mål man uppsatt och därefter tar man dom och gör man inte det så får vi peppen att kriga vidare. Det är trygg plats där man aldrig behöver känna sig utanför. Alla börjar på samma ruta och har samma möjlighet att ta sig uppåt, ingen är bättre än någon annan. länge leve KEY.
Företaget i sig är lite magisk! Alla möjligheter som finns är fantastiska! Man hittar alltid lösningar istället för problem och det är ett sånt mindset jag gillar!🤩 Det är det jag menar med att det är mer än en arbetsplats, man får forma sig själv till en bättre individ!🌟👏🎉
Superhärlig arbetsplats där man verkligen kan utvecklas, högt i tak och personlig coach som hjälper en att lyckas.
Jag har inte arbetat på Key Solutions så himla länge, men dem tre sakerna som jag verkligen har fått uppleva sen jag började här är: 1. Det finns inget framgångs tak. Man kan komma hur långt man vill. 2. Key värderingar. Dessa värderingar skapar grunden för detta jobb som t.ex arbetsmiljö, sammanhållningen och hela kulturen. 3. Att de bara finns vinnare på key, alla arbetar för ett gemensamt mål såsom personliga mål. Jag trivs verkligen och skulle rekommendera Key till dig som är ute efter att få utvecklas och uppnå nya mål. Vi jobbar hårt samtidigt som vi har det väldigt roligt också!
Att beskriva detta i ord är oerhört svårt för man måste nästan vara med om det själv för att förstå vilken fantastisk arbetsplats detta är. Att befinna sig och vara en del av denna organisationen är en obeskrivlig känsla av tacksamhet. Positivt med Key: • Känns som att man har en andra familj - Att varje dag komma till en plats där man möts av massa kärlek och positivitet av alla i sin omgivning. • Bra ledarskap - Det finns alltid ledare och coacher som pushar en för att hela tiden utvecklas i sin framgång samtidigt som de hjälper en och vägleder en till att bli den bästa versionen av sig själv är underbart. • Rätt förutsättningar - Här vet man att man får alla verktygen som finns för att lyckas vilket gör att man aldrig får känslan av att något är omöjligt. • Kul på jobbet - Samtidigt har man alltid kul på jobbet vilket gör det svårt att faktiskt inse att detta är ett jobb, det känns mer som en livsstil full med möjligheter och glädje. • Belöningar - Man vet också alltid att man verkligen belönas om man gör ett bra jobb, både i form av bra lön men också att det uppmärksammas och hyllas ifrån alla på företaget. • Jämlikhet - Här behandlas alla lika oavsett ålder, kön eller etnicitet vilket jag tycker är väldigt viktigt men någon som Key lyckas med extremt bra. Jag ser väldigt positivt på allt med denna organisationen och som jag redan nämt så är jag otroligt tacksam för att jag är en del av detta.
WOOW, TEAM! jättemycket inom försäljning ledningen var super den va så bra inget alla härliga människor man jobbade med
Säljare på Projekt Vitalas/ Home Enter/ Dentally. Jag arbetade som telefonförsäljare där arbetsuppgiften gick ut på att genom telefon, sälja så många varor som möjligt. Jag fick lära mig om produkten, hur man bemöter kunder på ett trevligt sätt, kontrollera stress och även hantera svåra situationer då jag t.ex. bemötte en otrevlig kund och göra situationen till den bästa så att kunden blev nöjd.
Man lär sig och inte ger upp till man uppnår sina mål och krigar för det man vill få i livet.
Fördelar
Fick sovmorgon
Nackdelar
Slutade sent