Key Solutions

Recensioner från anställda på Key Solutions i Göteborg

Key Solutions är en plats där möjligheter skapas av hård arbete. Jag har aldrig tidigare haft en högre lön än den jag har fått här. Man har kollegor och en ledning som alltid pushar dig till att bli ännu bättre. Vilket gör att man blir motiverad till att sätta upp höga mål och på så sätt kan du tjäna en väldigt bra lön. Jag har tyvärr valt att gå vidare pga juridikstudier efter två fantastiska år på Key. Jag har kunnat spara otroligt mycket pengar för att nu kunna ta tag i en annan dröm jag har. Jag rekommenderar Key till dig som verkligen är ute efter att tjäna bra med pengar och även skapa en karriär och utveckling inom försäljning.
Fördelar
att man kan tjäna grymt bra med pengar
Jag kom in på Key Solutions helt utan erfarenhet inom försäljning. Jag hade hört massa förutfattade meningar om just försäljning och hur det gick till. Men jag märkte genast att det här inte var en vanlig arbetsplats. Att varje morgon gå igenom och hylla alla gårdagens säljare för deras prestationer och få höra vad alla deras nycklar var. Alla var så engagerade och ville ta del av allas olika lösningar och metoder för att förbättra sin egna försäljning.Jag märkte genast att personer i min omgivning verkligen brann för sitt jobb och sin egna utveckling men även sina medarbetares utveckling. Alla kämpar för samma mål, att du själv ska bli en bättre försäljare och person. Alla kollegor kommer alltid pusha dig och ställa upp för dig i alla lägen, alla vill verkligen allas bästa i företaget. Det är bokstavligt talat en stor familj.Ledarna i din omgivning kommer verkligen göra allt för att du ska lyckas i din utveckling, dom ger dig alla verktygen till att bli en exemplarisk försäljare, det är upp till dig att lära dig att använda verktygen. Ger du 100% till företaget så kommer du få 200% tillbaka, det är en garanti.För mig som person utan någon bakgrund till försäljning så hade jag lite svårt till en början med det höga tempot/ljudet på kontoret, all ny information att ta in dag för dag. Men med hjälp av kollegorna och ledarna så kom jag snabbt in på banan. Jag märkte att ingen fråga är för dum att ställa och det slutade med att jag blev mer och mer säker i mig själv som försäljare men även som person.Den absolut bästa delen efter min tid är här på Key Solutions är att jag - mer...
Fördelar
Väldigt fina och professionella kontorsytor.
Nackdelar
Inga, du bestämmer hur högt du vill flyga.
Jag arbetade på Key Solutions i drygt ett år, och valde att säga upp mig då jag kom in på min drömutbildning. Jag har lärt mig verkligen så mycket på Key Solutions, mer än vad jag hade förväntat mig, så jag kan gå därifrån med stolthet, väldigt goda minne och ett bagage md större erfarenheter inom försäljning. Ledare och kollegor har varit utöver det extra, man finner inte så underbara människor överallt. Kan varmt rekommendera Key för dig som vill utvecklas och skapa nya erfarenheter samt få en till extra familj.
Fördelar
kollegor, utvecklingsmöjligheter, familjärt, utmanande och utvecklande.
Key Solutions är en arbetsplats för dig som vill bli den bästa versionen utav dig själv. En arbetsplats med en enorm kärlek, glädje och värme. Vi är som en stor familj där alla strävar efter att tillsammans nå nya framgångar. Det jag finner väldigt unikt med denna arbetsplats är att alla har samma förutsättningar. Oavsett vem du är kan du ta dig hur långt du vill och vi står med dig under varje steg längs vägen. Din lycka är vår framgång!
Fördelar
kollegor, utvecklingsmöjligheter, familjärt, utmanande och utvecklande.
Jag har arbetat på Key Solutions telemarketing avdelning i ca ett halvår, slutade för att jag bestämde mig för att plugga vidare. Min tid på Key Solutions var väldigt lärorik. Jag lärde mig väldigt mycket om mig själv men också mycket om branschen. När jag började så hade jag ingen tidigare erfarenhet, började direkt efter studenten. Blev varmt omhändertagen och fick alla verktyg för att kunna lära mig försäljning. Jag började med att gå på en informationsträff där jag fick träffa mina blivande kollegor samt få lite nyttig information inför min start. Detta var väldigt uppskattad, då man hade fått jobbet och det skulle ta några månader tills man kunde börja jobba. Eftersom att jag behövde ta studenten först. Jag träffade min coach som jag hade kontakt med enda fram tills jag skulle komma in för min utbildning. Jag hade hunnit skapa en band och relation till min coach vilket var så skönt, det gjorde att jag inte kände mig helt ny när jag kom dit för min utbildning. Efter utbildningen var det dags för mig att börja jobba med TM. Det var så roligt att komma in på kontoret på morgonen och känna den enorma energin i hela lokalen och hur alla var så peppade inför dagen. Det allra bästa var att det fortsatte att vara denna stämning varje dag på kontoret och det höll i hela dagarna. Vi började dagen med morgonmöte med våra team, där vi satte upp mål för dagen. Peppade upp varandra och man spred positiv energi och glädje. Var det någon ny information som vi behövde ta del utav så fick det på morgonen. Sen så var det dags att sätta igång dagen. Dagarna gick otroligt - mer...
Om du är en precis tagit studenten, eller har arbetat inom sälj ett tag och vill ta dina kunskaper vidare till nästa nivå. Då är Key Solutions helt rätt arbetsplats för dig. På Key Solutions erbjuds: möjlighet till sjukt bra löner, säljcoachning av de bästa säljarna i landet, väldigt familjär/trygg arbetsplats med mycket glädje och utvecklingsmöjligheter. Jag kan starkt och ärligt rekommendera Key Solutions.
För att det är mer än ett jobb, det är ett andra hem. Vi jobbar inte mot varandra, vi jobbar med varandra. Man får chansen och möjligheten att komma så långt man bara vill. Får all hjälp man behöver att ta sina mål man uppsatt och därefter tar man dom och gör man inte det så får vi peppen att kriga vidare. Det är trygg plats där man aldrig behöver känna sig utanför. Alla börjar på samma ruta och har samma möjlighet att ta sig uppåt, ingen är bättre än någon annan. länge leve KEY.
Sälja och personlig utveckling. Lämplig för någon som gillar att vara på resande fot.
Företaget i sig är lite magisk! Alla möjligheter som finns är fantastiska! Man hittar alltid lösningar istället för problem och det är ett sånt mindset jag gillar!🤩 Det är det jag menar med att det är mer än en arbetsplats, man får forma sig själv till en bättre individ!🌟👏🎉
Key är världens bästa arbetsplats för att det är en plats där du får möjligheten att utvecklas oavsett vart du kommer ifrån. Vad du gjort tidigare i ditt liv spelar ingen roll, det enda som är viktigt är vart du vill! Bra saker med Key: - Man erbjuds verktygen man behöver för att lyckas, inte bara på jobbet men som människa! - Du får samma förutsättningar som alla andra och därefter är det upp till en själv att ta tillvara på möjligheterna. - Det är nästan overkligt att ha ett jobb där man premierar mjuka värden lika mycket som hårda värden!
Är nu inne på mitt 9 år på Key Solutions och tänkte dela med mig kort om min resa och mina tankar kring Key solutions som arbetsplats. Hade min intervju på Key Solutions 2012 efter att ha arbetat på en livsmedelsbutik i Göteborg. Minns att det var otroligt nervöst när man väl skulle på intervju men när man kom in på kontoret och dels träffade medarbetarna på plats kändes allt genast mycket bättre. Det var varmt och välkomnande. Började på Key Solutions 2012, vid Lilla Bommen, som säljchefsassistent, redan från start visste jag att om man är en driven person och önskar mer ansvar och utveckling behövde man visa det i sitt arbete genom att ta för sig och även visa sin vilja – det var egentligen det som krävdes, det spelar liksom ingen roll vad du har för tidigare erfarenheter. Key Solutions är väldigt duktiga på att se individer för vad dom är och deras styrkor. Min tid på Key Solutions har varit otroligt rolig och lärorik, nu idag har jag ansvar för ett eget affärsområde, arbetar som Project manager och är stationerad i Göteborg på Nellickevägen. Eftersom jag har varit med så länge känns det verkligen som man har varit delaktig i företagets utveckling. Det som utmärker Key Solutions från mina tidigare arbetsplatser är den familjära känslan som genomsyrar hela arbetsplatsen, det är verkligen som en enda stor familj. Anledningen till att det känns så är för att det alltid finns flera personer som genuint bryr sig och vill att du som individ ska må bra. Om man vill bli en del av Key Solutions så måste man vara öppen för förändringar och älska när det händer saker, - mer...
Underbara kollegor där man får uppleva hela Sverige medans man tjärnar bra med deg.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Utveckling som människa och i företaget
WOOW, TEAM! jättemycket inom försäljning ledningen var super den va så bra inget alla härliga människor man jobbade med
Key solutions är världens bästa arbetsplats för mig, det är helt enkelt en andra familj. Det är här jag utvecklas som mest både inom försäljning och inom mitt privata liv. Det är svårt att beskriva den härliga känslan som man får varje gång man kliver in i kontoret, den energin och den kärleken man får måste man uppleva själv, det är inget som går att beskriva. På Key Solutions så har vi otroligt fantastiska ledare och kollegor som alltid får dig att sträva efter det lilla extra och som får dig att aldrig ge upp, alla strävar efter samma mål och det är att utvecklas och uppnå framgång samtidigt som man har roligt . Nu har jag jobbat på Key Solutions i sju månader och jag kan med handen på hjärtat säga att det är dom månaderna som jag har utvecklats mest i hela mitt liv både inom jobbet och inom mitt privata liv. Personligen så tycker inte jag att finns någon svår del med mitt jobb utan allt vi gör är roligt och utvecklande. Jag är tacksam över dom möjligheterna som Key Solutions har gett mig hittills och jag vill att hela min karriär ska vara på denna fantastiska arbetsplats.
Fördelar
Bra löner, roligt och stora belöningar.
Jag är så glad och samtidigt tacksamt över att få jobba på en av de bästa arbetsplatserna i Sverige! Efter att jag har flyttat från Tyskland till Sverige, har jag ställt höga krav på mig själv! Jag var redan utbildad försäljare innan jag flyttade och hade några års erfarenhet inom branchen, detta gör att jag uppskattar det man får på key. Vi har det kul tillsammans men samtidigt har alla ett och samma mål och detta är framgång/utveckling. Det betyder att med denna gemenskap hinner vi att skapa en otroligt bra förutsättning att jobba tillsammans med. Vi skapar inte bara en bra jobbmiljö, vi skapar även en ny livsstil! Det bästa på Key är att man har ett jobb som man aldrig kommer tröttna på, och vi är alltid positiva tillsammans!
Fördelar
Utvecklings och karriermöjligheter
Nackdelar
Finns inga - allt är bra även motgånger
Det är svårt att beskriva med enbart ord om vilken arbetsplats Key solutions är. Det är något man måste uppleva själv för att förstå. Jag sökte till jobbet för att utvecklas, precis som vi alla vill, och efter mindre än ett år så är jag en helt annan människa än vad jag var förut. Jag har lärt mig att hantera livet på ett helt annat sätt, inte bara inom mitt arbetsliv utan även inom mitt privatliv. Jag får varje dag omge mig av medarbetare som vill mitt bästa och som vill hjälpa mig i min utveckling. Key är på en helt annan nivå än alla andra arbetsplatser, Key är en livstil. #Keylife
Fördelar
Vägledning, stötning, bra löner, bra omgivning!
Jag är omgiven av en driven arbetsmiljö som alltid siktar framåt. Jag har människor omkring mig som alltid gör det lilla extra, som är vinnarskallar, som ser möjligheter i även dom svåraste situationerna och man möts alltid med positiva och glada attityder. Varför detta är möjligt är för att jag har lärt mig på Key Solutions från dag ett hur man utvecklas som människa, både i privatlivet men speciellt inom karriären. Alla medarbetare och alla i ledningen ser till att man går rätt väg. Jag har lärt mig hur man effektiviserar sitt arbete, man blir inspirerad att alltid bli bättre och detta gör så man arbetar med glädje! För mig är jobb inte jobbigt på Key Solutions. Möjligheterna på Key Solutions har ingen gräns, desto mer man investerar i sin karriär desto mer får man tillbaka. Jag kan garantera att du utvecklas med minst 1 procent varje dag! Jag började på Key Solutions och hade höga förväntningar, men redan första dagen hade dom blivit överstigna. Jag började som säljare och idag jobbar jag på kontoret. Jag hade aldrig tänkt att på bara ett år skulle jag ha en karriärutveckling som går stadigt framåt på det här viset.
Fördelar
Gratis verktyg till försäljningen, gratis frukost och även snacks och frukt. Playstation och pingpong på kontoret.
Att mötas upp utav sina kära kollegor en måndag morgon som ger den exakta energin man behöver för att starta en ny vecka med storm. Man välkomnas till en vinnande miljö som omfattas utav positiva medarbetare och chefer! Här längtar jag inte till fredag, jag längtar till måndagarna. Är tacksam för att få vara en del utav den här arbetsplatsen. Rekommenderas varmt!!!
Fördelar
Friskvård, Förmånsbil, Hemstäd, Internutbildningar
Key solutions är en arbetsplats som bryr sig om sina medarbetare. Varje dag jobbar vi för att vi ska få en så bra arbetsmiljö som möjligt. Alla medarbetare bidrar även gemensamt för att arbetsplatsen ska bli så trivsam som möjligt. Detta är en arbetsplats jag inte behöver ta semester ifrån! Själv har jag haft en otrolig resa där jag började som fältsäljare men numera jobbar som projektledare inne på kontor. Jag kan bara säga att jag är väldigt tacksam för att jag har fått möjligheten till att utvecklas och testa på flera olika arbetsuppgifter. Jag har alltid fått förtroende och mer ansvar när de högre cheferna ser att man gör ett bra jobb. Mellan säljjobbet och prospekteringsjobbet så var jag installatör och fick förtroende att installera tjänsterna hos våra kunder. Det var en helt ny grej som företaget aldrig gjort och att ge mig som jobbat där mindre än ett år var verkligen betydelsefullt för mig.
Fördelar
Anpassade arbetstider, möjligheter till utveckling, modernt kontor
När jag skulle börja på Key Solutions hade jag inga som helst förväntningar. Direkt när jag började så blev jag helt blown away, från första dagen kändes det som att här har jag en framtid. Alla är så tillmötesgående och omhändertagande. Efter 5 år på företaget är jag så sjukt tacksam för allt jag fått lära mig, hur jag skall agera och leda mitt egna samt mina medarbetares arbete. Det finns ingen manual i livet, men på key får man en stöttning i alla möjliga tänkbara situationer både privat och i arbetslivet. I det stora hela vet jag ingen annan i min bekantskapskrets som har fått uppleva det vi upplever varje dag här. Många frågar vad det är som gör vår arbetsplats så mycket bättre än många andra och helt ärligt det har enbart att göra med vilka som jobbar här, målmedvetna, drivna vinnarskallar som samtidigt är så ödmjuka och respektfulla, allas framgång är lika viktig som ens egna. Familj <3
Fördelar
Konferenser, resor, bonus-stege hemstäd mobilabonnmang förmånsbilar lägenhet, Playstation på kontoret, pingis på kontoret, bio
Jag tycker det är väldigt viktigt att arbetet man väljer att arbeta med i sitt liv är utvecklande, både yrkesmässigt och personligt. Att man utmanas och utvecklas varje dag och att det finns utrymme i företaget för den utvecklingen. På Key Solutions har man super härliga positiva kollegor, man har roligt på arbetet, Key Solutions är en trygg och säker arbetsplats och det finns utrymme och hjälp att nå den utveckligen man vill uppnå.