Key Solutions
Recensioner från anställda på Key Solutions

Långt ifrån världens bästa arbetsplats

27 mars 2020
Jag skriver här en gång till för min förra recension försvann. Det känns också ärligt av mig att förvarna de stackarna som vill söka sig till Key. Den här gången ska jag hålla mig lite mer kortfattad: Positivt: - Kollegorna är riktigt fantastiska människor - Du kan få en bra lön om du ger upp ditt sociala liv Negativt: - Ingen ekonomisk trygghet för de anställda: t.ex. du får risig lön under utbildning (gå och köp pasta det kan behövas), detta kan hända också om du senare byter avdelning - När du börjar kan du bli sparkad närsomhelst om du inte producerar resultat, och det kommer du bli på en gång utan förvarning (eftersom du är ”provanställd” i början) - Ledarna säljer på dig som anställd: istället för att vara ärliga om att något är negativt så kommer de lägga upp det på ett bra sätt så att det låter positivt - Resorna är endast tillgängliga till den som sålt bäst på hela företaget - Du kommer leva för att jobba och ej jobba för att leva. Om du jobbar fält dvs. dörr till dörr får du jobba från 11 på morgonen till 21-22 på kvällen, samt vissa helger. Du kommer också få jobbsamtal under helgen. Såklart får du inget extra betalt för detta. - När du slutar på Key får du inte säga hejdå till dina kollegor - Just det, de har ett presentsystem som gör att om du jobbat typ 5 år på företaget kan du få t.ex. en Key jacka, yihoo. Det är ingen dålig idé men ledningen får det att låta som att Jesus är pånyttfödd. Kort och gott: Om man kollar bakom ridån i Trollkarlen från Oz så ser man den fula verkligheten: Key är inte en bra arbetsplats, i alla fall i nuläget  - mer...
7 november 2018
Fältsäljare (Tidigare anställd) - Göteborg
Underbara kollegor där man får uppleva hela Sverige medans man tjärnar bra med deg.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Utveckling som människa och i företaget
18 november 2020
Säljare (Nuvarande anställd) - Stockholm
Från min första dag på Key Solutions har jag känt mig som hemma. Varje dag möts man av en välkomnande känsla och en trygghet. Jag känner mig uppskattad och jag får ständigt utvecklas. Vill du ha ett jobb där du kan få klättra, ha roligt och hela tiden få ta del av nya möjligheter - SÖK!
Fördelar
Ha roligt varje dag
20 september 2020
Försäljare (Tidigare anställd) - Stockholm
dem får det att framstå som bra men det är inte så som dem säger och visar på sociala medier. Dem har ingen respekt för ditt privatliv och menar på att du inte får ta med dina privata saker till jobbdagen. När du ber om hjälp får du som svar " vi har hjälpt dej med allt vi kan, det är dax för dej och visa nu vad du kan". Rekommenderar inte er att söka hit. Istället för och hjälpa folk utvecklas så gör dem det enkla valet och ger dej sparken och anställer någon ny innan du fått chansen att utvecklas.
Fördelar
biobiljetter
Nackdelar
allt annat
  1. Långt ifrån världens bästa arbetsplats