Key Solutions

Recensioner från anställda på Key Solutions

Utvecklingen jag gjorde detta halvår, gjorde jag inte under hela min tid på gymnasiet!!!
Jag har arbetat på Key Solutions telemarketing avdelning i ca ett halvår, slutade för att jag bestämde mig för att plugga vidare.

Min tid på Key Solutions var väldigt lärorik. Jag lärde mig väldigt mycket om mig själv men också mycket om branschen.

När jag började så hade jag ingen tidigare erfarenhet, började direkt efter studenten. Blev varmt omhändertagen och fick alla verktyg för att kunna lära mig försäljning.

Jag började med att gå på en informationsträff där jag fick träffa mina blivande kollegor samt få lite nyttig information inför min start. Detta var väldigt uppskattad, då man hade fått jobbet och det skulle ta några månader tills man kunde börja jobba. Eftersom att jag behövde ta studenten först.

Jag träffade min coach som jag hade kontakt med enda fram tills jag skulle komma in för min utbildning. Jag hade hunnit skapa en band och relation till min coach vilket var så skönt, det gjorde att jag inte kände mig helt ny när jag kom dit för min utbildning.

Efter utbildningen var det dags för mig att börja jobba med TM. Det var så roligt att komma in på kontoret på morgonen och känna den enorma energin i hela lokalen och hur alla var så peppade inför dagen. Det allra bästa var att det fortsatte att vara denna stämning varje dag på kontoret och det höll i hela dagarna.

Vi började dagen med morgonmöte med våra team, där vi satte upp mål för dagen. Peppade upp varandra och man spred positiv energi och glädje. Var det någon ny information som vi behövde ta del utav så fick det på morgonen. Sen så var det dags att sätta igång dagen. Dagarna gick otroligt
Stark rekommendation
Om du är en precis tagit studenten, eller har arbetat inom sälj ett tag och vill ta dina kunskaper vidare till nästa nivå. Då är Key Solutions helt rätt arbetsplats för dig. På Key Solutions erbjuds: möjlighet till sjukt bra löner, säljcoachning av de bästa säljarna i landet, väldigt familjär/trygg arbetsplats med mycket glädje och utvecklingsmöjligheter. Jag kan starkt och ärligt rekommendera Key Solutions.
”Hur ser en arbetsdag ut på Key Solutions?”
En fråga som jag får ställd väldigt ofta är ”Hur ser en arbetsdag ut på Key Solutions?”

jag arbetar inom fieldsales, vilket innebär att jag träffar kunder face2face dagligen. Vilket är en fantastisk upplevelse. Varje dag är sig olik och man träffar på många människor.

Vi åker vanligtvis iväg på roadtrips, och då möts vi upp på vårt kontor på måndagsmorgonen (tid beror på hur långt vi ska iväg) men runt 11:00 ungefär.

I samband med att vi sitter i bilarna och är påväg till vår destination så kör vi vår dagliga morgonmöte, och sätter upp mål för dagen. Går igenom vad som gick bra föregående vecka. Vad kan vi göra bättre, vad kan vi påverka och vad kunde vi inte påverka. Peppar varandra och har det riktigt roligt påväg dit.

Vi stannar oftast till någonstans på vägen nära vårt boende. Där vi vet att det finns schysst mat, och äter en gemensam lunch. Därefter är det dags att besöka våra underbara kunder!!

Vi är ute på fält vid 14:00 tiden och gör vårt bästa för att skapa dem bästa erbjudanden för våra kunder. Vid 21:00 avrundar vi dagen och blir upplockade utav vår coach som kör oss tillbaka till vårt boende.

Varje gång vi kommer fram till våra boenden blir vi alltid lika positiv överraskade över hur nice vi kommer att bo. Key Solutions ser alltid till att lösa dem bästa villorna åt oss med härliga faciliteter. Så som att vi ibland har bastu och badtunna på boendet. Det uppskattas väldigt mycket!

Vi lagar en gemensam middag och käkar. Sen så spelar vi lite spel och bara umgås och mår bra. Hur härligt och mysigt som helst! Det känns verkligen som att man är
Fantastiskt rolig arbetsplats
Människorna man jobbar med är fantastiska, ledarna är roliga och sympatiska vilket bidrar till en längtan till jobbet jag inte upplevt förut. Man vill in och jobba.
Vi jobbar inte mot varandra, vi jobbar med varandra.
För att det är mer än ett jobb, det är ett andra hem. Vi jobbar inte mot varandra, vi jobbar med varandra. Man får chansen och möjligheten att komma så långt man bara vill.

Får all hjälp man behöver att ta sina mål man uppsatt och därefter tar man dom och gör man inte det så får vi peppen att kriga vidare. Det är trygg plats där man aldrig behöver känna sig utanför.

Alla börjar på samma ruta och har samma möjlighet att ta sig uppåt, ingen är bättre än någon annan. länge leve KEY.
Långt ifrån världens bästa arbetsplats
Jag skriver här en gång till för min förra recension försvann. Det känns också ärligt av mig att förvarna de stackarna som vill söka sig till Key.

Den här gången ska jag hålla mig lite mer kortfattad:

Positivt:

- Kollegorna är riktigt fantastiska människor

- Du kan få en bra lön om du ger upp ditt sociala liv

Negativt:

- Ingen ekonomisk trygghet för de anställda: t.ex. du får risig lön under utbildning (gå och köp pasta det kan behövas), detta kan hända också om du senare byter avdelning

- När du börjar kan du bli sparkad närsomhelst om du inte producerar resultat, och det kommer du bli på en gång utan förvarning (eftersom du är ”provanställd” i början)

- Ledarna säljer på dig som anställd: istället för att vara ärliga om att något är negativt så kommer de lägga upp det på ett bra sätt så att det låter positivt

- Resorna är endast tillgängliga till den som sålt bäst på hela företaget

- Du kommer leva för att jobba och ej jobba för att leva. Om du jobbar fält dvs. dörr till dörr får du jobba från 11 på morgonen till 21-22 på kvällen, samt vissa helger. Du kommer också få jobbsamtal under helgen. Såklart får du inget extra betalt för detta.

- När du slutar på Key får du inte säga hejdå till dina kollegor

- Just det, de har ett presentsystem som gör att om du jobbat typ 5 år på företaget kan du få t.ex. en Key jacka, yihoo. Det är ingen dålig idé men ledningen får det att låta som att Jesus är pånyttfödd.

Kort och gott: Om man kollar bakom ridån i Trollkarlen från Oz så ser man den fula verkligheten: Key är inte en bra arbetsplats, i alla fall i nuläget

Rolig arbetsplats
Sälja och personlig utveckling. Lämplig för någon som gillar att vara på resande fot.
Mer än bara en arbetsplats
Företaget i sig är lite magisk! Alla möjligheter som finns är fantastiska! Man hittar alltid lösningar istället för problem och det är ett sånt mindset jag gillar!🤩
Det är det jag menar med att det är mer än en arbetsplats, man får forma sig själv till en bättre individ!🌟👏🎉
En väldigt trygg arbetsplats! <3
För mig är Key Solutions en trygg plats för mig att utvecklas och bli en bättre version utav mig själv. Det är pga ledningen vi har samt alla stöttande medarbetare här på Key. Key Solutions ser en. Tar hand om en och är måna om våra framgångar.

Möjligheter finns här, för alla som vill ge 100%. Ger du 100% får du alltid 200% tillbaka.

Jag har nu varit mammaledig i ett år, men har inte för en sekund känt mig bortglömd. Vilket jag var väldigt rädd för när jag gick hem. Dels för att jag trivdes så bra men också för att någon skulle tillfälligt ta över mitt arbete. Jag har bakom kulisserna varit med, inte helt aktiv men ändå fått ha en input och va en del utav allting som sker. Det är något jag idag värdesätter så oerhört mycket. Det känns inte som tomma ord om att dem tar hand om medarbetare utan det är på riktigt. Bara att få ett samtal från chefen efter ens förlossning för att kolla hur allt har gått till att man ett halvår senare får ett samtal för att en kollega behöver hjälp.

Key Solutions är en arbetsplats för dig som vill ha en andra familj och få en möjlighet att utvecklas till något bättre. En bättre version utav dig själv. Jag är bara 26 år och står idag här, som Rekryteringsansvarig. Vilket för mig känns väldigt overkligt fortfarande. Men med dedikerat arbete är ingenting omöjligt och med ett företag som Key Solutions som står bakom en blir det bara bara enklare.

Tack Key för att ni tror på oss medarbetare!
Produktiv och rolig arbetsmiljö
Superhärlig arbetsplats där man verkligen kan utvecklas, högt i tak och personlig coach som hjälper en att lyckas.
Enorma utvecklingsmöjligheter
Jag har inte arbetat på Key Solutions så himla länge, men dem tre sakerna som jag verkligen har fått uppleva sen jag började här är:

1. Det finns inget framgångs tak. Man kan komma hur långt man vill.

2. Key värderingar. Dessa värderingar skapar grunden för detta jobb som t.ex arbetsmiljö, sammanhållningen och hela kulturen.

3. Att de bara finns vinnare på key, alla arbetar för ett gemensamt mål såsom personliga mål.

Jag trivs verkligen och skulle rekommendera Key till dig som är ute efter att få utvecklas och uppnå nya mål. Vi jobbar hårt samtidigt som vi har det väldigt roligt också!
Utvecklande Arbetsmiljö
Utifrån mig själv och varför jag trivs så fantastiskt bra är för att jag arbetar med personer som jag kan lita på och som är väldigt kompetenta inom det vi gör. Samtidigt är det spännande och utvecklande då vi hela tiden arbetar med att utveckla människor och organisationen, med nya affärsområden och befintliga affärsområden.

- Miljön på Key är utvecklande och varierande. Det är en härlig positiv atmosfär och man pushas till att utvecklas varje dag.

- Vi får rättvisa möjligheter, och möjlighet att påverka vår egen framgång.

Key har betytt hur mycket som helst för mig genom åren, mer än jag kan beskriva. Det har förändrat och förbättrat mitt liv för all framtid och jag är oerhört tacksam och privilegierad över att arbeta här.
Man får vara sig själv, till 100%
Key är världens bästa arbetsplats för att det är en plats där du får möjligheten att utvecklas oavsett vart du kommer ifrån. Vad du gjort tidigare i ditt liv spelar ingen roll, det enda som är viktigt är vart du vill!

Bra saker med Key:

- Man erbjuds verktygen man behöver för att lyckas, inte bara på

jobbet men som människa!

- Du får samma förutsättningar som alla andra och därefter är det upp till en själv att ta tillvara på möjligheterna.

- Det är nästan overkligt att ha ett jobb där man premierar mjuka värden lika mycket som hårda värden!
Min erfarenhet av Key som arbetsplats
Är nu inne på mitt 9 år på Key Solutions och tänkte dela med mig kort om min resa och mina tankar kring Key solutions som arbetsplats.

Hade min intervju på Key Solutions 2012 efter att ha arbetat på en livsmedelsbutik i Göteborg. Minns att det var otroligt nervöst när man väl skulle på intervju men när man kom in på kontoret och dels träffade medarbetarna på plats kändes allt genast mycket bättre. Det var varmt och välkomnande.

Började på Key Solutions 2012, vid Lilla Bommen, som säljchefsassistent, redan från start visste jag att om man är en driven person och önskar mer ansvar och utveckling behövde man visa det i sitt arbete genom att ta för sig och även visa sin vilja – det var egentligen det som krävdes, det spelar liksom ingen roll vad du har för tidigare erfarenheter. Key Solutions är väldigt duktiga på att se individer för vad dom är och deras styrkor.

Min tid på Key Solutions har varit otroligt rolig och lärorik, nu idag har jag ansvar för ett eget affärsområde, arbetar som Project manager och är stationerad i Göteborg på Nellickevägen.

Eftersom jag har varit med så länge känns det verkligen som man har varit delaktig i företagets utveckling.

Det som utmärker Key Solutions från mina tidigare arbetsplatser är den familjära känslan som genomsyrar hela arbetsplatsen, det är verkligen som en enda stor familj. Anledningen till att det känns så är för att det alltid finns flera personer som genuint bryr sig och vill att du som individ ska må bra.

Om man vill bli en del av Key Solutions så måste man vara öppen för förändringar och älska när det händer saker,
Världens bästa arbetsplats
Att beskriva detta i ord är oerhört svårt för man måste nästan vara med om det själv för att förstå vilken fantastisk arbetsplats detta är. Att befinna sig och vara en del av denna organisationen är en obeskrivlig känsla av tacksamhet.

Positivt med Key:

• Känns som att man har en andra familj - Att varje dag komma till en plats där man möts av massa kärlek och positivitet av alla i sin omgivning.

• Bra ledarskap - Det finns alltid ledare och coacher som pushar en för att hela tiden utvecklas i sin framgång samtidigt som de hjälper en och vägleder en till att bli den bästa versionen av sig själv är underbart.

• Rätt förutsättningar - Här vet man att man får alla verktygen som finns för att lyckas vilket gör att man aldrig får känslan av att något är omöjligt.

• Kul på jobbet - Samtidigt har man alltid kul på jobbet vilket gör det svårt att faktiskt inse att detta är ett jobb, det känns mer som en livsstil full med möjligheter och glädje.

• Belöningar - Man vet också alltid att man verkligen belönas om man gör ett bra jobb, både i form av bra lön men också att det uppmärksammas och hyllas ifrån alla på företaget.

• Jämlikhet - Här behandlas alla lika oavsett ålder, kön eller etnicitet vilket jag tycker är väldigt viktigt men någon som Key lyckas med extremt bra.

Jag ser väldigt positivt på allt med denna organisationen och som jag redan nämt så är jag otroligt tacksam för att jag är en del av detta.
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Bästa arbetsplatsen helt klart!
Underbara kollegor där man får uppleva hela Sverige medans man tjärnar bra med deg.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Utveckling som människa och i företaget
För mig är KEY något helt fantastiskt
Jag har alltid varit tävlingsinriktad och älskat utmaningar, vilket ledde till att jag ville ha ett jobb där jag kan få utlopp för det. På KEY kan jag verkligen vara mig själv och jag blir uppskattad för det som just jag tillför företaget. Alla har sina egna styrkor och svagheter, men när vi lär oss av varandra så blir vi oslagbara och därför är ALLA medarbetare lika viktiga här oavsett hur länge man har jobbat på företaget!
Fördelar
Personlig utveckling
Nackdelar
Finns inga :)
Dreamteam
WOOW, TEAM!

jättemycket inom försäljning

ledningen var super

den va så bra

inget

alla härliga människor man jobbade med
Mindre rolig arbetsmiljö
Säljare på Projekt Vitalas/ Home Enter/ Dentally.
Jag arbetade som telefonförsäljare där arbetsuppgiften gick ut på att genom telefon, sälja så många varor som möjligt. Jag fick lära mig om produkten, hur man bemöter kunder på ett trevligt sätt, kontrollera stress och även hantera svåra situationer då jag t.ex. bemötte en otrevlig kund och göra situationen till den bästa så att kunden blev nöjd.
Rolig arbetsplats
Att jobba som telefone säljare på key solutions var jätte kul men att jobba som telefonsäljare var väldigt jobbigt dels för att man ska kunna övertala kunden via telefonen osv
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Key Solutions. Vår community är redo att svara.
4,5
4,5