Key Solutions

Recensioner från anställda på Key Solutions

Key Solutions är en plats där möjligheter skapas av hård arbete. Jag har aldrig tidigare haft en högre lön än den jag har fått här. Man har kollegor och en ledning som alltid pushar dig till att bli ännu bättre. Vilket gör att man blir motiverad till att sätta upp höga mål och på så sätt kan du tjäna en väldigt bra lön. Jag har tyvärr valt att gå vidare pga juridikstudier efter två fantastiska år på Key. Jag har kunnat spara otroligt mycket pengar för att nu kunna ta tag i en annan dröm jag har. Jag rekommenderar Key till dig som verkligen är ute efter att tjäna bra med pengar och även skapa en karriär och utveckling inom försäljning.
Fördelar
att man kan tjäna grymt bra med pengar
Jag arbetade på key i 5 månader med en provanställning. Jag skulle precis få ta ut min 30 000 garanti samt få en tillsvidareanställning. Då tog företaget tillfället i akt och sparkade alla som var i närheten av garantin.

Key har en extremt stor omsättning av personal. Det är något som är det största baksidan med att jobba här. Man ser sina nära kollegor bli bortsuddade från resultattavlan utan att någon säger ett ord om det. Folk droppades varje dag utan förvarning eller förklaring.

Något som Key trycker väldigt hårt på är att de värnar extremt mycket om sin personal och att medarbetarna alltid kommer i första hand. Då tas ofta en kaffemaskin från Italien upp, att de inte skulle köpa den om de inte brydde sig. Denna kaffemaskin verkar vara skapad av Jesus själv då den är någon slags symbol för hur snälla key är mot sin personal.

För mig så spelar det mycket större roll att bli informerad om ändringar som sker bland personalen och produktionerna än en italiensk kaffemaskin. Att se sina vänner och kollegor bli sparkade åt höger och vänster utan att förklaring ges var något så extremt obehagligt och man kände sig ständig osäker.

Något som jag inte heller var särskilt bekväm med var allt tissel och tassel. Det blev väldigt konstigt när de hela tiden tryckte på att jobbet är som en andra familj och att det skulle vara vår fristad. Man skulle känna sig bekväm att prata om allt med sin chef. Samtidigt så viskas det något så otroligt mycket. Cheferna favoriserar personalen något så extremt mycket, om man inte smörar så kan man inte annat än förvänta sig att de avslutar din anställning.
 - mer...
Fördelar
Italiensk kaffemaskin.
Nackdelar
Dålig lön. Ständig osäkerhet. Inget privatliv. Hjärntvättning
Jag kom in på Key Solutions helt utan erfarenhet inom försäljning. Jag hade hört massa förutfattade meningar om just försäljning och hur det gick till. Men jag märkte genast att det här inte var en vanlig arbetsplats. Att varje morgon gå igenom och hylla alla gårdagens säljare för deras prestationer och få höra vad alla deras nycklar var. Alla var så engagerade och ville ta del av allas olika lösningar och metoder för att förbättra sin egna försäljning.

Jag märkte genast att personer i min omgivning verkligen brann för sitt jobb och sin egna utveckling men även sina medarbetares utveckling. Alla kämpar för samma mål, att du själv ska bli en bättre försäljare och person. Alla kollegor kommer alltid pusha dig och ställa upp för dig i alla lägen, alla vill verkligen allas bästa i företaget. Det är bokstavligt talat en stor familj.

Ledarna i din omgivning kommer verkligen göra allt för att du ska lyckas i din utveckling, dom ger dig alla verktygen till att bli en exemplarisk försäljare, det är upp till dig att lära dig att använda verktygen. Ger du 100% till företaget så kommer du få 200% tillbaka, det är en garanti.

För mig som person utan någon bakgrund till försäljning så hade jag lite svårt till en början med det höga tempot/ljudet på kontoret, all ny information att ta in dag för dag. Men med hjälp av kollegorna och ledarna så kom jag snabbt in på banan. Jag märkte att ingen fråga är för dum att ställa och det slutade med att jag blev mer och mer säker i mig själv som försäljare men även som person.

Den absolut bästa delen efter min tid är här på Key Solutions är att jag
 - mer...
Fördelar
Väldigt fina och professionella kontorsytor.
Nackdelar
Inga, du bestämmer hur högt du vill flyga.
dem får det att framstå som bra men det är inte så som dem säger och visar på sociala medier. Dem har ingen respekt för ditt privatliv och menar på att du inte får ta med dina privata saker till jobbdagen. När du ber om hjälp får du som svar " vi har hjälpt dej med allt vi kan, det är dax för dej och visa nu vad du kan". Rekommenderar inte er att söka hit. Istället för och hjälpa folk utvecklas så gör dem det enkla valet och ger dej sparken och anställer någon ny innan du fått chansen att utvecklas.
Fördelar
biobiljetter
Nackdelar
allt annat
Jag arbetade på Key Solutions i drygt ett år, och valde att säga upp mig då jag kom in på min drömutbildning. Jag har lärt mig verkligen så mycket på Key Solutions, mer än vad jag hade förväntat mig, så jag kan gå därifrån med stolthet, väldigt goda minne och ett bagage md större erfarenheter inom försäljning.

Ledare och kollegor har varit utöver det extra, man finner inte så underbara människor överallt. Kan varmt rekommendera Key för dig som vill utvecklas och skapa nya erfarenheter samt få en till extra familj.
Fördelar
kollegor, utvecklingsmöjligheter, familjärt, utmanande och utvecklande.
Det är inte slump att Key Solutions hamnar på top 5 i Great Place To Work 7år i rad både i Europa och i Sverige!
Företaget har enormt mycket fokus på personligt utveckling som gynnar alla medarbetare både på jobbet och i det privata!
Fördelar
Man kan klättra i företaget från botten till toppen!
Nackdelar
Jag har inte upptäckt någon nackdel
Underbar arbersplats, men kom ihåg att de kan ersätta dig enkelt under de tre-fyra veckorna då man är provanställd. "Smekmånad" kallades det. Man måste verkligen prestera hård i början. Dock absolut värt det i slutet!
Key Solutions är en arbetsplats för dig som vill bli den bästa versionen utav dig själv. En arbetsplats med en enorm kärlek, glädje och värme. Vi är som en stor familj där alla strävar efter att tillsammans nå nya framgångar.

Det jag finner väldigt unikt med denna arbetsplats är att alla har samma förutsättningar. Oavsett vem du är kan du ta dig hur långt du vill och vi står med dig under varje steg längs vägen. Din lycka är vår framgång!
Fördelar
kollegor, utvecklingsmöjligheter, familjärt, utmanande och utvecklande.
Jag stannade kvar på Key Solutions i 3 månader. Sen orkade jag inte mer. Jobbet var enformigt och det var mycket svårt att nå upp till en rimlig lön samtidigt som det fanns en skräck att man skulle få gå. Chefer och ledare.var favoriseande
Fördelar
Glad stämning
Nackdelar
Svårt att få ordentlig lön
Ingen är perfekt och det gäller även företag. Key Solutions arbetar mycket med försäljning vilket är ett prestationsarbete. Människorna som arbetar där är unga och försäljningen är ofta en form av direktförsäljning. Att som företag med en så ung och ärligt talat så stor skara oerfarna medarbetare lyckas skapa den kultur och de resultat som finns/skapas på arbetsplatsen är helt fantastiskt. De har ändrat på hela min fördomsfulla syn på branschen. Det är långt ifrån en arbetsplats som passar alla, lika lite som Google vore en arbetsplats för alla. Är du däremot lika angelägen om att fullfölja dina skyldigheter gentemot arbetsgivaren som du är angelägen om dina rättigheter som medarbetare så kan du gå långt och lära dig mycket på köpet. Det handlar om inställningen hos dig själv främst vilket borde vara en självklarhet eftersom att företagets lönsamhet bygger på din utveckling och framgång.
Fördelar
Nackdelar
Passar definitivt inte alla
Om du är beredd på att lägga ner engagemang i din egen utveckling och är redo att arbeta hårt så är utvecklingsmöjligheterna enorma, samtidigt som du har människor runt om dig som varje dag vill se dig lyckas.

Den tid du investerar i dig själv kan du vara säker att du får tillbaka i både karriären och din personliga utveckling. Det är tack vare alla otroliga chefer, ledare och medarbetare som jag än i dag älskar att komma till arbetet varje morgon och jag vet att detta alltid kommer vara min arbetsplats och min andra familj.
Jag har arbetat på Key Solutions telemarketing avdelning i ca ett halvår, slutade för att jag bestämde mig för att plugga vidare.

Min tid på Key Solutions var väldigt lärorik. Jag lärde mig väldigt mycket om mig själv men också mycket om branschen.

När jag började så hade jag ingen tidigare erfarenhet, började direkt efter studenten. Blev varmt omhändertagen och fick alla verktyg för att kunna lära mig försäljning.

Jag började med att gå på en informationsträff där jag fick träffa mina blivande kollegor samt få lite nyttig information inför min start. Detta var väldigt uppskattad, då man hade fått jobbet och det skulle ta några månader tills man kunde börja jobba. Eftersom att jag behövde ta studenten först.

Jag träffade min coach som jag hade kontakt med enda fram tills jag skulle komma in för min utbildning. Jag hade hunnit skapa en band och relation till min coach vilket var så skönt, det gjorde att jag inte kände mig helt ny när jag kom dit för min utbildning.

Efter utbildningen var det dags för mig att börja jobba med TM. Det var så roligt att komma in på kontoret på morgonen och känna den enorma energin i hela lokalen och hur alla var så peppade inför dagen. Det allra bästa var att det fortsatte att vara denna stämning varje dag på kontoret och det höll i hela dagarna.

Vi började dagen med morgonmöte med våra team, där vi satte upp mål för dagen. Peppade upp varandra och man spred positiv energi och glädje. Var det någon ny information som vi behövde ta del utav så fick det på morgonen. Sen så var det dags att sätta igång dagen. Dagarna gick otroligt
 - mer...
Om du är en precis tagit studenten, eller har arbetat inom sälj ett tag och vill ta dina kunskaper vidare till nästa nivå. Då är Key Solutions helt rätt arbetsplats för dig. På Key Solutions erbjuds: möjlighet till sjukt bra löner, säljcoachning av de bästa säljarna i landet, väldigt familjär/trygg arbetsplats med mycket glädje och utvecklingsmöjligheter. Jag kan starkt och ärligt rekommendera Key Solutions.
En fråga som jag får ställd väldigt ofta är ”Hur ser en arbetsdag ut på Key Solutions?”

jag arbetar inom fieldsales, vilket innebär att jag träffar kunder face2face dagligen. Vilket är en fantastisk upplevelse. Varje dag är sig olik och man träffar på många människor.

Vi åker vanligtvis iväg på roadtrips, och då möts vi upp på vårt kontor på måndagsmorgonen (tid beror på hur långt vi ska iväg) men runt 11:00 ungefär.

I samband med att vi sitter i bilarna och är påväg till vår destination så kör vi vår dagliga morgonmöte, och sätter upp mål för dagen. Går igenom vad som gick bra föregående vecka. Vad kan vi göra bättre, vad kan vi påverka och vad kunde vi inte påverka. Peppar varandra och har det riktigt roligt påväg dit.

Vi stannar oftast till någonstans på vägen nära vårt boende. Där vi vet att det finns schysst mat, och äter en gemensam lunch. Därefter är det dags att besöka våra underbara kunder!!

Vi är ute på fält vid 14:00 tiden och gör vårt bästa för att skapa dem bästa erbjudanden för våra kunder. Vid 21:00 avrundar vi dagen och blir upplockade utav vår coach som kör oss tillbaka till vårt boende.

Varje gång vi kommer fram till våra boenden blir vi alltid lika positiv överraskade över hur nice vi kommer att bo. Key Solutions ser alltid till att lösa dem bästa villorna åt oss med härliga faciliteter. Så som att vi ibland har bastu och badtunna på boendet. Det uppskattas väldigt mycket!

Vi lagar en gemensam middag och käkar. Sen så spelar vi lite spel och bara umgås och mår bra. Hur härligt och mysigt som helst! Det känns verkligen som att man är
 - mer...
Människorna man jobbar med är fantastiska, ledarna är roliga och sympatiska vilket bidrar till en längtan till jobbet jag inte upplevt förut. Man vill in och jobba.
För att det är mer än ett jobb, det är ett andra hem. Vi jobbar inte mot varandra, vi jobbar med varandra. Man får chansen och möjligheten att komma så långt man bara vill.

Får all hjälp man behöver att ta sina mål man uppsatt och därefter tar man dom och gör man inte det så får vi peppen att kriga vidare. Det är trygg plats där man aldrig behöver känna sig utanför.

Alla börjar på samma ruta och har samma möjlighet att ta sig uppåt, ingen är bättre än någon annan. länge leve KEY.
Jag skriver här en gång till för min förra recension försvann. Det känns också ärligt av mig att förvarna de stackarna som vill söka sig till Key.

Den här gången ska jag hålla mig lite mer kortfattad:

Positivt:

- Kollegorna är riktigt fantastiska människor

- Du kan få en bra lön om du ger upp ditt sociala liv

Negativt:

- Ingen ekonomisk trygghet för de anställda: t.ex. du får risig lön under utbildning (gå och köp pasta det kan behövas), detta kan hända också om du senare byter avdelning

- När du börjar kan du bli sparkad närsomhelst om du inte producerar resultat, och det kommer du bli på en gång utan förvarning (eftersom du är ”provanställd” i början)

- Ledarna säljer på dig som anställd: istället för att vara ärliga om att något är negativt så kommer de lägga upp det på ett bra sätt så att det låter positivt

- Resorna är endast tillgängliga till den som sålt bäst på hela företaget

- Du kommer leva för att jobba och ej jobba för att leva. Om du jobbar fält dvs. dörr till dörr får du jobba från 11 på morgonen till 21-22 på kvällen, samt vissa helger. Du kommer också få jobbsamtal under helgen. Såklart får du inget extra betalt för detta.

- När du slutar på Key får du inte säga hejdå till dina kollegor

- Just det, de har ett presentsystem som gör att om du jobbat typ 5 år på företaget kan du få t.ex. en Key jacka, yihoo. Det är ingen dålig idé men ledningen får det att låta som att Jesus är pånyttfödd.

Kort och gott: Om man kollar bakom ridån i Trollkarlen från Oz så ser man den fula verkligheten: Key är inte en bra arbetsplats, i alla fall i nuläget

- mer...
Sälja och personlig utveckling. Lämplig för någon som gillar att vara på resande fot.
Företaget i sig är lite magisk! Alla möjligheter som finns är fantastiska! Man hittar alltid lösningar istället för problem och det är ett sånt mindset jag gillar!🤩
Det är det jag menar med att det är mer än en arbetsplats, man får forma sig själv till en bättre individ!🌟👏🎉
För mig är Key Solutions en trygg plats för mig att utvecklas och bli en bättre version utav mig själv. Det är pga ledningen vi har samt alla stöttande medarbetare här på Key. Key Solutions ser en. Tar hand om en och är måna om våra framgångar.

Möjligheter finns här, för alla som vill ge 100%. Ger du 100% får du alltid 200% tillbaka.

Jag har nu varit mammaledig i ett år, men har inte för en sekund känt mig bortglömd. Vilket jag var väldigt rädd för när jag gick hem. Dels för att jag trivdes så bra men också för att någon skulle tillfälligt ta över mitt arbete. Jag har bakom kulisserna varit med, inte helt aktiv men ändå fått ha en input och va en del utav allting som sker. Det är något jag idag värdesätter så oerhört mycket. Det känns inte som tomma ord om att dem tar hand om medarbetare utan det är på riktigt. Bara att få ett samtal från chefen efter ens förlossning för att kolla hur allt har gått till att man ett halvår senare får ett samtal för att en kollega behöver hjälp.

Key Solutions är en arbetsplats för dig som vill ha en andra familj och få en möjlighet att utvecklas till något bättre. En bättre version utav dig själv. Jag är bara 26 år och står idag här, som Rekryteringsansvarig. Vilket för mig känns väldigt overkligt fortfarande. Men med dedikerat arbete är ingenting omöjligt och med ett företag som Key Solutions som står bakom en blir det bara bara enklare.

Tack Key för att ni tror på oss medarbetare!
Superhärlig arbetsplats där man verkligen kan utvecklas, högt i tak och personlig coach som hjälper en att lyckas.