KEOLIS – recensioner om Ledarskap

Det är en företag som respekterar alla anställda. Lyhört, respekt och ordning är alltid deras mål.
Detta yrke är väldigt spännanderikt och roligt. Jag har trevliga och snälla kollegor. Arbetsmiljön är trygg och överlag så är jag nöjd med detta jobb. Men jag skulle bara jättegärna vilja få lite mer arbetsuppgifter då jag känner att jag klarar av att jobba mycket mer än vad jag gör.
Fördelar
Professionell chefer
Nackdelar
För lite arbetsuppgifter
Stress ingen pause , långa matraster, ingen villo tid
Fördelar
Ingen
Nackdelar
Stress
Företagets struktur kan jämföras med ett feodalsamhälle där det stora flertalet saknar makt och där endast en liten skara har all makt. Därför går inte teori och praktik ihop på Keolis, för odemokratiska värderingar är inget man kan skriva i policydokument.
Man säger att chaufförerna är viktiga, men en mycket hög personalomsättning bland förare visar en helt annan verklighet. Företaget vill ta in nya gröna för lägre lön, o helst bli av med dem efter ca 2-3 år. Mellanchefer saknar utbildning o kompetens, vilket gör att de inte klarar sitt uppdrag.
Att sitta framför en data på trafikledningen och planera för dagens rullande bussar och dagens planering var en stor utmaning, jag har lärt mig väldigt mycket av detta jobb.
Jag tycker om ert företag som ser upp till sina anställda!!!
Fördelar
Att kunna bestämma själv över sin buss o ta välhand om fordonet o ta sin ansvar över sitt arbete.
Ett företag som inte bryr sig om sina anställda ett skit, Ingen ledning som vet vad den gör, ingen respons tillbaka om du ger förbättringsförslag, för dom skit i vilket. Blev ett dåligt företag när Keolis tog över, var bättre under gamla ägaren.
Fördelar
Bra arbetskolegor
Nackdelar
allt
Busschaufför är ett stressigt arbete när man kör i kollektivtrafiken. Men roligt samtidigt man träffar många människor. Men nu har jag kört buss så länge att jag vill prova på något annat. Just nu är jag tjänstledigt för studier till maskinförare
Allt i bolaget handlar om pengar, medarbetarna är inte längre viktiga. Man ser och hör dem inte. Va tyst och tänk inget.
Kul att köra buss, men skulle passa mig bättre som ett extrajobb, pga av långa arbetspass. Annars väldigt trevlig sammanhållning bland personalen.
Bra chefer och trevliga arbetskamrater. Roligt att träffa alla trevliga människor på bussen. Jag känner mig glad att få ge ett mycket bra bemötande till våra passagerare. Och det viktigaste av allt att ge bra service. Vara lyhörd för kundens önskningar och ge allt man bara kan.
Man fick jobba på egen hand mycket och försöka gissa sig till vad som behövde göras. Arbetsledaren kom dessutom själv i sjorts dagen efter att han sagt att man inte fick arbeta i shorts. Det var rörigt i förråd och liknande och attityden bland flera på arbetsplatsen var att de inte ville göra någonting riktigt ordentligt.
Alla hjälptes åt att lösa problem. ledningen var tydliga i direktiven och var bra på att ge beröm och uppskattning när man gjort nåt bra.
Fördelar
Gratis kaffe, bra julbord
Nackdelar
Slitna lokaler
bra värderingar, en typisk arbetsdag är att se till att människor kommer från punkt a till punkt b under trygga förhållanden, det går ej att stressa då säkerhet och stress ej hör ihop, service, uppmärksamhet mot resenärerna är väldigt viktigt, samt att kunna se vad som händer i trafiken och runt omkring och många gånger tyda den i förväg så att de som reser med oss känner sig trygga och kan lita på att vi kan vårat arbete, ledningen gör sitt arbete men vi som chaufförer har inte så stor insikt hur de arbetar, arbetskollegor är som på många arbetsplatser med där det är ett stort antal anställda, de flesta är trevliga kollegor, arbetstiderna gör att det är svårt att ha ett socialt liv till 100% tyvärr oftast svårt att anpassa privat liv med arbetet, alla människor manträffar och att ge en god service
Fördelar
reser inom arbetet
Nackdelar
arbetstiderna
Älskade att köra buss, fick mycke träning under den korta tiden av trafikkörning både på småvägar och stadskörning inom Göteborg. Trivdes bra med mina arbetskamrater och kontakten med resenärerna. Jobbar gärna dag o natt.
Fördelar
flexibel arbetstid
j ai travaille Chez keolis pendant a peu pres 3 ans tres bon encadrement du personnel qualifie ,tres bon planning du travail,un travail sans stress et en toute securite.
Ingen dag är den andra lik då jag har 110-130 medarbetare att ansvara för. En dag på jobbet kan jag hålla ett diciplinsamtal, dela ut ett medvetandegörande eller en skriftlig varning. Men det är så klart mycket roligare att kunna ge beröm och positiv feedback till mina medarbetare eller hålla ett coachande samtal efter ett medåk i bussen i Stockholmstrafiken. Något intyg kan ibland skrivas till en anställd och även något möte att delta i. Kanske ett besök på företagshälsovården tillsammans med en medarbetare. Mellan kollegorna bollar vi ofta idéer och byter erfarenheter och ger varandra feedback på vad vi kunde gjort bättre eller vad gjorde vi bra. Den svåraste delen är att räcka till för alla medarbetare med tanke på det stora antalet. Den bästa delen av jobbet är utmaningen i att göra ett bra arbete så att både ledning och medarbetare blir nöjda och känner sig sedda och även att vara med på resan att bidra till företagets utveckling på ett positivt vis.
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Nackdelar
Tidsbrist
Se fler recensioner av KEOLIS