Karolinska Universitetssjukhuset

Recensioner från anställda på Karolinska Universitetssjukhuset

Får bra insyn och förståelse för hur sjukvården fungerar
Jag gillar att hålla tränings pass för barn. man utvecklas som person och som elit atlet
Trivs jättebra med kollegorna och arbetet på Akukliniken. Frihet under ansvar.
Fördelar
Arbete på distans.
Bra lärorik miljö. Sedvanliga undersköterskeuppgifter
Trevliga, hjälpsamma kollegor. Varierande arbetsuppgifter.
en vecka hämtar jag material och autoklaverar dessa .en annan vecka diskar jag och en tredje så skall jag packa dem för sterilisering och tar emot kunder.jag är duktig att ta kunder och förstå forskares olika behov och är till hjälp. ledningen ser jag genom att jag är fackligt ombud somsitter med i samverkan för mitt fackförbund.Det är invant och jag vill nu efter 17 år se andra väggar andra saker att göra sterila och har ju jobbati mikrobiologens del hela tiden. nytt tack. komunikation i alla former. tryggt och bra.
Fördelar
tryggt och bra
Nackdelar
Det är gammalt och jag vill se nya saker nya diskutioner och nya väggar nya frågor
A typical day at work would be with an early start, getting in to scrubs and clocking in. Duties would include checking the stock, pantry and upcoming food delivery, as well as cleaning, taking care of dishes, preparing and serving food and so on. Standard duties for a ward-kitchen assistant.
Bra arbetsplats för utveckling, finns stor kompetens och därmed många att lära från. Eftersom det är ett universitetssjukhus finns det, om än tidvis svårtillgängligt, möjligheter till vidareutbildning samt egen forskning vid sidan av sedvanliga arbetsuppgifter.

Uselt ledarskap på högre nivåer, jag är medveten om den politiska frågan då det är helt Landstingsägt, men bedrövligt i många fall.
A clinic with 2 sites.
I have worked at the southern site with good challenges. It is always of high value to see other patients than your own field.

I have mainly worked and seen MS patients, both diagnosis, treatment and follow-up of these patient group in clinical trials and out of studies as regular patients was of the highest interest for me.

Then work at the inpatient made it possible to work with other diagnoses and have cross dialog with other subgroups within and beside neurology.
Fördelar
Many different patients
Nackdelar
To little beds
Bra arbetsplats med god kamratskap, bra ledarskap och många interna utbildningar. Ks centraloperation är en spännande arbetsplats som är lyhörd för sina anställdas behov.
Fördelar
Kamratskapen, ledarskapet
Nackdelar
Lite dagsljus
Mycket trivsamma arbetskamrater, nu är ny chef anställd som verkar vara väldigt intresserad av arbetsmiljön.

Arbetsdagen kan ibland vara enahanda med samma arbetsuppgift hela förmiddagen och en annan under eftermiddagen.

Det mest utmanande och roliga är att sitta i supporten där man svarar på frågor om avtalet.
Fördelar
Friskvård
Själva jobbet jag gjorde var att hjälpa folk genom att hålla ordning på deras mat då olika patienter hade olika matbehov. Så planering var en viktig del.

Jag lärde mig att hantera stress.

Mina arbetskollegor var främst sjuksköterskor som var väldigt trevliga.
Fördelar
flexibla arbetstider
Nackdelar
vakna väldigt tidigt på morgonen
En arbetsplats med trevliga kamrater, med med låg ersättning och inga förmåner.
Fördelar
Flextid
Som socionom och kurator är detta en arbetsplats att undvika. Ledarskapet är inkompetent och det förekommer mobbing av anställda. Det värsta är nog att cheferna premierar sina favoriter. Alla förutom en är rekryterade internt och de håller varandra om ryggen.
Ett plus är att du kan läsa steg 1 eller annat på en gång. Du behöver alltså inte ha jobbat 1 år eller mer. Så vill du få en utbildning på arbetstid och står ut i 2 år så kan det ju vara värt det.
Fördelar
Flextid utan stämpelklocka. Inga motkrav gällande studier på arbetstid.
Nackdelar
Lönen. Arbetsmiljön. Ledarskapet.
Den bästa delen av mitt jobb är att jag kan hjälpa patienter genom vad jag gör och oftast genom ett vänligt ord som kommer i rätt tid. Ingen dag är lika den andra och detta gör att man arbetar med glädje även om ibland känns det som att man inte räcker till. Oavsett det känns det spännande att jobba som biomedicinsk analytiker för att det finns alltid något att lära sig.
Fördelar
Labbet ligger på ett bra ställe i Stockholm
Nackdelar
Det finns inte ett ställe att sätta sig i lugn och ro.
En plats där kan man skaffa mer erfarenhet och får tillräcklig kompetens.
Fördelar
bra samarbete
Nackdelar
Tungt arbete
A very slow-paced office job, but productive. Amazing supervisor and coworkers, and a very friendly welcoming atmosphere everyday at the office.
Flexibel arbetsdag. Trevliga och snälla arbetskollegor.
jag tycker om att jobba med klok och snälla människor samt tar hand om patienter.
här finns mycket omväxling på olika sätt .

svårt har varit att sluta så mycket kollegor vilken är en stor stöd med deras erfarenhet på avdelning.

bäst är att vi jobbar tillsammans och hjälpa varandra.
Trivsamt och väldigt lugn arbetsmiljö.

Lärde mig hur man tar hand om patienter, rent generellt.

Trevliga kollegor
Fördelar
Gratis frukt och små fika
En typisk arbetsdag då jag är ansvarig överläkare på avdelning och ska ronda avdelningen med en eller två underläkare ska planeras att vara färdig i tid och med patient i centrum.
Därefter ska mottagningsarbete förloppa och mellan 5-10 patienter per fysisk besök eller med telefonkontakt visiteras.

Leda arbetet, organisera teamwork, och ha nöjd patientkontak är det bäste tiden av mitt arbete.
Fördelar
klinisk diskussion