Karolinska Universitetssjukhuset

Karolinska Universitetssjukhuset – recensioner om Ledarskap

mitt arbete var i hjärtrummet, på övervakningsstationen, så jag var tvungen att kontrollera EKG och hemodynamiska parametrar för vissa patienter i rummet och varna medarbetar om fall avvikelse från stabil situationen och snabbt se patienten till tid min kolleger kommer för tar hand av patienten.
Fördelar
gratis mellis
Inget i jobbannonsen gällande arbetsuppgifter stämde överens med vad man faktiskt jobbade med och ingen verkade bry sig. Trots att jag hade tidigare erfarenhet av medicinsk teknik var det ingen som tog tillvara på min kompetens. Att få igenom förändringar/förbättringar var segt, pga. chefer på alla nivåer som alla beslut skulle gå igenom. Min upplevelse av KS är att de endast lägger lägger ned pengar och engagemang på onödiga gubbiga chefer, därmed omotiverad personal som ej utvecklas.
Fördelar
Ingen hade koll på vad man faktiskt arbetade med
Nackdelar
Ingen hade koll på vad man faktiskt arbetade med
Man får ingen uppskattning överhuvudtaget. Akuten har fem chefer. Den chefen jag hade lovade utveckling inom akutsjukvård, olika arbetsuppgifter inom olika områden jag skulle få som aldrig infriades. Jag har aldrig haft en sämre arbetsplats i min karriär som sjuksköterska under 20 år!!! Det stressigaste jobbet som finns utan möjlighet till vila. Värsta Florence Nightiingalestället utan rätt ersättning eller uppskattning. Nä jag rekommenderar starkt en annanarbetsplats.
Mycket spring, stressigt, ingen balans mellan sjuksköterskor och undersköterskor och ingen bryr sig om undersköterskor.
Bra kollegor som hjälper alltid vid svåra situationer. Dålig chef som jag har haft behandlade mig på kränkande sätt.
Ett ofokuserat ledarskap skapade problem för kollegorna på arbetsplatsen, sjukfrånvaro rapporterades inte från ledning och då inga vikarier någonsin fanns att tillgå blev detta problem då det inte gick att planera det extra arbetet som det innebar då någon var sjuk. Detta ledde till att flera i personalen upplevde stress och fick arbeta i väldigt högt tempo för att hinna med arbetsuppgifterna. Hade det inte varit för vissa bra kollegor hade jag inte stått ut mer än en månad. Kommunikationen mellan olika arbetsgrupper på Karolinska sjukhuset var ofta obefintlig eller präglad av dysfunktionella beslut vilket omöjliggjorde överskridande samarbeten.
För högt tempo och för stor arbetsbelastning. Inte värd den låga lönen.
Träffa och jobba med vårdpersonal samt hjälpa de att ge den vård som patienten behöver ger en vardaglig nöjes känsla. Detta händer i olika sammanhang nästan varje dag vilket gör att man är stolt över sitt yrke.
Överlag inte kompetenta chefer. Orättvis skillnad för personal beroende på vilken klinik du jobbar. För stor löneskillnad för lika arbete mellan kliniker. bland mycket annat som är obegripligt på NKS!!
Fördelar
Personalgym, välutrustat
Nackdelar
Personalgym ska försvinna 2022!!
Vi är bra grupp som arbetar tillsammans och chefer gör på sitt sätt för att hjälpa till.
Dålig arbetsplats , och kommunikationen är så dålig.
Pengar slösas enormt men inte till personalen som går på knäna. Många sjukskrivningar och ingen som ersätter de tomma luckorna.
Ta emot patienter assistera läkare självständighet samarbete ledningen var bra blandad inga svårigheter patienter och kollegor
Roligt att få lära mig, växa och utvecklas i min profession och karriär.
Fördelar
Lärorikt
Nackdelar
Samma chef i många år
Mycket bra spännande verksamhet med bra dialog mellan chefer.
Fördelar
Utvecklingspotential
Nackdelar
Jag har inte jobbat så länge, men jag blev positivt överraskad. Väldigt bra chef och kollegor. Alla är väldigt kompetenta, engagerade och drivna. Jag upplever att jag har stor frihet under ansvar, möjligheter att påverka mina arbetsuppgifter och att mitt arbete gör skillnad på riktigt. Uppdraget: vi löser de mest komplexa fallen, räddar liv som andra inte kan, driver utvecklingen framåt tillsammans med privata aktörer. Stor vikt ligger på innovation och forskning.
Fördelar
Uppdraget, chefen och kollegorna
Nackdelar
Landstingsvärlden/Region Stockholm, upplevs som begränsande (hoppas inte bara namnet ändrats)
Kunskaper, ansvar, dynamik är viktiga egenskaper hos anställd
Många olika uppgifter, bra arbetskamrater, bra ledning, ett fritt jobb med mycket ansvar.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
jobb varannan helg
en typisk arbetsdag är inte hela tiden lika varandra Man lär sig varje dag nytt på jobbet man kan leda varandra eller kan få ledning av andra det finns olika kultur på jobbet som man måste respektera den svåraste delen av jobbet när man har inte planerat för dagen den bäste delen är när man har planerat för dagen
Intressant att ge genetisk vägledning åt bröstcancer patienter. Mkt erfarna läkare och chefer.
Fördelar
Kompetent personal
Nackdelar
På detta jobb kände man sig alltid uppskattad av både personal och patienter. En lärde sig något nytt varje dag och personalen var glada att hjälpa en när det var något som man inte förstod eller om en behövde hjälp.