Karolinska Universitetssjukhuset

Recensioner från anställda på Karolinska Universitetssjukhuset i Stockholm

Stockholm29 recensioner
Får bra insyn och förståelse för hur sjukvården fungerar
Mycket spring, stressigt, ingen balans mellan sjuksköterskor och undersköterskor och ingen bryr sig om undersköterskor.
Har varit bra att arbets på karolinska universitetssjukhuset
För högt tempo och för stor arbetsbelastning. Inte värd den låga lönen.
Jag har utvecklat väldigt mycket inom karolinska och har lärt mig att älska mitt yrke mycket mer.
Ta emot patienter assistera läkare
självständighet samarbete

ledningen var bra

blandad

inga svårigheter

patienter och kollegor
Motiverande, inspirerande, utvecklande, mycket lärorikt.
Inspirerande och uppmuntrande att kunna testa olika befattningar och verksamheter.
Fördelar
Utvecklande
Nackdelar
Roligt att få lära mig, växa och utvecklas i min profession och karriär.
Fördelar
Lärorikt
Nackdelar
Samma chef i många år
Mycket bra spännande verksamhet med bra dialog mellan chefer.
Fördelar
Utvecklingspotential
Nackdelar
Mycket förändringar för både Solna och Huddinge men samtidigt kul.
Medel kompetense med högt kostnadsbesparings driv.
Bra arbetsplats för utveckling, finns stor kompetens och därmed många att lära från. Eftersom det är ett universitetssjukhus finns det, om än tidvis svårtillgängligt, möjligheter till vidareutbildning samt egen forskning vid sidan av sedvanliga arbetsuppgifter.

Uselt ledarskap på högre nivåer, jag är medveten om den politiska frågan då det är helt Landstingsägt, men bedrövligt i många fall.
Mycket trivsamma arbetskamrater, nu är ny chef anställd som verkar vara väldigt intresserad av arbetsmiljön.

Arbetsdagen kan ibland vara enahanda med samma arbetsuppgift hela förmiddagen och en annan under eftermiddagen.

Det mest utmanande och roliga är att sitta i supporten där man svarar på frågor om avtalet.
Fördelar
Friskvård
Den bästa delen av mitt jobb är att jag kan hjälpa patienter genom vad jag gör och oftast genom ett vänligt ord som kommer i rätt tid. Ingen dag är lika den andra och detta gör att man arbetar med glädje även om ibland känns det som att man inte räcker till. Oavsett det känns det spännande att jobba som biomedicinsk analytiker för att det finns alltid något att lära sig.
Fördelar
Labbet ligger på ett bra ställe i Stockholm
Nackdelar
Det finns inte ett ställe att sätta sig i lugn och ro.
Tar emot patienter som ska ha olika behandlingar plockar av bandage, sköterskan kommer och tittar eventuellt läkar besök ibland.
Behandlar sätter på nya bandage eventuellt något benbad. Det är mest olika typer av sår mest bensår. Många av mina arbetskolleger känner jag sen tidigare som har jobbat på vårdavdelningen Hud. Man blir aldrig fullärd på hudkliniken man lär sig något nytt varje dag.

Många patienter som har kroniska onda sår, kan vara svåra att hantera ibland ofta unga patienter men ovanliga diagnoser som går länge på behandlingen ofta flera gånger i veckan under lång tid.

Den bästa delen av arbetet att man får dela med av sin erfarenhet

till nya unga kollegor och att patienterna har förtroende för mig

när man träffat många av patienterna tidigare på vårdavdelningen.
Fördelar
Gratis Gymlokaler.
Samarbete med döv/hörselskadade förskolan där finns teckenspråksmiljö.
Hemvägledare, att åka till olika förskolor eller hem till föräldrar var det roligast. Samt att undervisa teckenspråket.

Lärde mig att arbeta med dokumenten utifrån olika barnens utveckling.

Mindre teckenspråkskunskaper hos kollegorna så man alltid behöver teckenspråkstolkar nästan varje dag.

Samarbeta med hörselpersonal på annat ort.

Svårast är att ha två olika arbetsgivare och olika regler hos dem två.
Fördelar
Friskvård
Nackdelar
Inga förmåner vare bilresor och lunch
Av kontakter med arbetskollegor på andra avdelningar fått jag uppfattning att själva Karolinska Universitetssjukhuset är ett mycket bra sjukhus. Dem flesta avdelningar har en bra arbetsplatskultur. Kollegor på min avdelning och ledningen var väldigt bra. Man ordnade utvecklingssamtal med oss som arbetande på avdelningen. Genom sådana samtal fått man veta vad kan man eventuellt bättra hos sig själv. Vi hade gemensamma fester (födelsedagar, före jul,o.s.v.)
Arbetsuppgifter och ansvar för andra människor, samarbete med kollegor var den bästa delen av jobbet. Det svåraste - som bland annat - var orsaken att många sagt upp sig och bytte jobb - var överbeläggningar. Dem orsakade stor stress hos oss som arbetade på vissa avdelningar. Det var ansvaret för patienternas hälsa och vårt känsla av otillräcklighet som fått många att säga upp sig.
Fördelar
att kunna träna grattis efter jobbet
Nackdelar
överbeläggningar (det vill säga - för många patienter på ett pass)
highly skilled nursing, pre and postoperativechanges of probes, catheter drenages, operative treatments, daily checks, food, measures calories and vitamins,
Fördelar
interesting and very educational
Nackdelar
not able to give enough time and support
Cared for women and newborns at university hospital and after-care unit, managing caseload of up to six families.
Handled complicated and normal cases.

Prepared women for caesarean sections; checked external palpation, verified breech with ultrasound, catheterised mother, and started venous access.

Assisted surgeon during operations, ensuring babies were fine during surgeries.

Communicated with new mothers to discuss if first period after birth progressed normally.

Completed medical checks and measurements; administered medicine, fluids, and blood intravenously.

Supported mothers with breastfeeding.

Collaborated with doctors, physiotherapists, and other professionals to provide comprehensive care for mothers and newborns.

Monitored newborns, took blood samples, measured bilirubin, checked infection parameters, and verified weight gain.
At Karolinska University Hospital I was in charge of cleaning, prepare food and taking orders. The most enjoyable part of the job was definitely interacting with the sick people at the hospital I was serving the food for, the smile on their face when I just took my time to listen to them.
Nackdelar
Long hours