Karolinska Universitetssjukhuset

Recensioner från anställda på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna

Solna9 recensioner
Träffa och jobba med vårdpersonal samt hjälpa de att ge den vård som patienten behöver ger en vardaglig nöjes känsla. Detta händer i olika sammanhang nästan varje dag vilket gör att man är stolt över sitt yrke.
Inget i jobbannonsen gällande arbetsuppgifter stämde överens med vad man faktiskt jobbade med och ingen verkade bry sig. Trots att jag hade tidigare erfarenhet av medicinsk teknik var det ingen som tog tillvara på min kompetens. Att få igenom förändringar/förbättringar var segt, pga. chefer på alla nivåer som alla beslut skulle gå igenom. Min upplevelse av KS är att de endast lägger lägger ned pengar och engagemang på onödiga gubbiga chefer, därmed omotiverad personal som ej utvecklas.
Fördelar
Ingen hade koll på vad man faktiskt arbetade med
Nackdelar
Ingen hade koll på vad man faktiskt arbetade med
Ett ofokuserat ledarskap skapade problem för kollegorna på arbetsplatsen, sjukfrånvaro rapporterades inte från ledning och då inga vikarier någonsin fanns att tillgå blev detta problem då det inte gick att planera det extra arbetet som det innebar då någon var sjuk. Detta ledde till att flera i personalen upplevde stress och fick arbeta i väldigt högt tempo för att hinna med arbetsuppgifterna. Hade det inte varit för vissa bra kollegor hade jag inte stått ut mer än en månad. Kommunikationen mellan olika arbetsgrupper på Karolinska sjukhuset var ofta obefintlig eller präglad av dysfunktionella beslut vilket omöjliggjorde överskridande samarbeten.
Pengar slösas enormt men inte till personalen som går på knäna. Många sjukskrivningar och ingen som ersätter de tomma luckorna.
Utvecklande arbetsmiljö med mycket eget ansvar. Sjukhuset är i en omorganisation. På ett universitets sjukhus får man uppleva specialist vård där vi oftast är först med att tillgodose patienters behov.
Fördelar
Friskvårdsbidrag. Petsonal gym.
Bra lärorik miljö. Sedvanliga undersköterskeuppgifter
Som socionom och kurator är detta en arbetsplats att undvika. Ledarskapet är inkompetent och det förekommer mobbing av anställda. Det värsta är nog att cheferna premierar sina favoriter. Alla förutom en är rekryterade internt och de håller varandra om ryggen. Ett plus är att du kan läsa steg 1 eller annat på en gång. Du behöver alltså inte ha jobbat 1 år eller mer. Så vill du få en utbildning på arbetstid och står ut i 2 år så kan det ju vara värt det.
Fördelar
Flextid utan stämpelklocka. Inga motkrav gällande studier på arbetstid.
Nackdelar
Lönen. Arbetsmiljön. Ledarskapet.
En plats där kan man skaffa mer erfarenhet och får tillräcklig kompetens.
Fördelar
bra samarbete
Nackdelar
Tungt arbete
A very slow-paced office job, but productive. Amazing supervisor and coworkers, and a very friendly welcoming atmosphere everyday at the office.